Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemde melding bij opstart  (gelezen 804 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Vreemde melding bij opstart
« Gepost op: 2017/07/02, 22:58:27 »
Ik weet niet of ik bij het juiste onderdeel zit maar hier is mijn vraag. Na installatie van Linux Mint 18.2 Xfce met dual boot bij Xubuntu 16.04 LTS krijg ik als ik gekozen heb voor Xubuntu de onderstaande melding. Zowel in Xubuntu als in Mint kan ik alles en krijg geen enkele melding. Als ik voor Mint kies krijg ik deze fout niet.  Melding is het eigenlijk niet want alles loopt gewoon door. Komt deze melding van de Bios en kan dit kwaad :'(? Wie kan hier meer over zeggen?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Vreemde melding bij opstart
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/02, 23:04:49 »
Misschien, helpt het volgende:

ga in het bios en zet de Hdd weer bovenaan in de opstartvolgorde.
Een tijd geleden ook een melding dat er steeds werd gezocht naar Hdcp... na die wijziging was er geen melding meer.

Helpt het?
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Vreemde melding bij opstart
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/02, 23:30:01 »
Misschien, helpt het volgende:

ga in het bios en zet de Hdd weer bovenaan in de opstartvolgorde.
Een tijd geleden ook een melding dat er steeds werd gezocht naar Hdcp... na die wijziging was er geen melding meer.

Helpt het?
HD bovenaan gezet maar het helpt niet.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)