Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: script automatisch starten  (gelezen 789 keer)

script automatisch starten
« Gepost op: 2014/02/26, 15:56:11 »
betreft: "Linux-Mint 16"

Hoe krijg ik het volgende script:

#!/bin/bash
xinput set-button-map 'Microsoft Microsoft Basic Optical Mouse' 3 2 1 4 5 6 7 8 9

automatisch uitgevoerd bij het opstarten van de computer?

In "Opstart-Toepassingen" wordt het script niet uitgevoerd.

Als ik handmatig de opdracht in de terminal geef wordt het script wel uitgevoerd.

Wie weet de oplossing?
bij voorbaat dank.

anton

Offline vanadium

  • Lid
Re: script automatisch starten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/26, 17:06:10 »
Ik vermoed dat dit een commando is dat vereist dat de grafische omgeving al opgestart is. Anders had je het kunnen toevoegen in /etc/rc.local, de "autoexec.bat" van linux, zeg maar.

Probeer eerst eens of een "wacht" commando al niet helpt: voeg in je script vóór het xinput commando een lijn toe met "sleep 3". Hierbij wordt het commando pas drie seconden later uitgevoerd.

Het zou mij verwonderen mocht je in autostart geen scripts kunnen aanroepen, maar mocht dat zo zijn, probeer dan het commando rechtstreeks in je autostart op te geven. Indien nodig kan je nog een sleep instructie toevoegen als volgt:
bash -c "sleep 3 && xinput set-button-map 'Microsoft Microsoft Basic Optical Mouse' 3 2 1 4 5 6 7 8 9"

Re: script automatisch starten
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/26, 19:31:22 »
Ik heb het volgende uitgevoerd:

Op de commando regel van "opstart-toepassingen" ingevuld: muis (script heet muis).
in aangepast script:
#!/bin/bash
sleep 3
xinput set-button-map 'Microsoft Microsoft Basic Optical Mouse' 3 2 1 4 5 6 7 8 9

Dit werkt.

Vanadium mijne hartelijke dank.

Re: script automatisch starten
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/26, 20:43:48 »
Mooizo! Zou je nog wel even je bericht als opgelost willen markeren? Dat doe je als volgt:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0

:)