Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke poorten openzetten ?  (gelezen 1009 keer)

eikelmuis

  • Gast
welke poorten openzetten ?
« Gepost op: 2008/01/21, 17:01:24 »
Ik ben van plan om met BitTorrent te gaan werken en moet daar bij de settings poort(en) instellen hoe bepaal ik wat ik voor poort(en) moet selecteren ik heb een ZyXEL modem type 2602H dit is een ADSL2 modem waarop je dus ook de Voip functie hebt .
Ben al naar de site van ZyXEL gegaan( ZyXEL.nl ) en heb daar de gebruiksaanwijzing gelezen maar dan loop ik vast op de selectie van de poorten.
Kan iemand mij even in Jip en Janneke taal uitleg geven.

eikelmuis

welke poorten openzetten ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 17:31:49 »
http://portforward.com/

Helpt dit je iets?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

eikelmuis

  • Gast
welke poorten openzetten ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 17:43:36 »
Bedankt voor de link.
Maar nu zit ik nog met het probleem nu word er in de handleiding gesproken over de poort start port nr.6881 en end port no.6881  en daarna het IP adres dat is het IP adres van mijn computer?

zijn dit dan al de juiste poort ?
je ziet wel dat ik een totale leek ben dus kan het soms dom over komen.

eikelmuis

Offline siegi

  • Lid
welke poorten openzetten ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/21, 17:48:22 »
Normaal is het idd 6881 die moet geforward worden naar de computer. Voor bittorrent dan toch.
Eigenlijk zeg je dus gewoon tegen je router Alles wat op poort 6881 tot 6881 aankomt moet doorgestuurd worden naar volgende computer. Die computer duid je dan aan met het lokaal ipadres.

eikelmuis

  • Gast
welke poorten openzetten ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/21, 18:10:18 »
Nou heb ik de poort ingesteld is het nu ook noodzakelijk om de firwall in te stellen of is dat niet nodig?

eikelmuis

welke poorten openzetten ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/21, 18:15:45 »
ge moet gewoon zorgen dat de poort die ge opent in uw router ook staat aangegeven in uw p2p programma...


het moet toch niet 6881 zijn voor bittorrent? volgens mij kiest ge nog altijd zelf wat ge open zet (wel boven de 1024 kiezen als ge bij telenet zijt)

welke poorten openzetten ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/21, 18:21:54 »
@nunslaughter: en geen 80 of 25 bij Belgacom. Trouwens moet je root zijn om op Linux een poort onde r1024 te openen.

En je ipadres weet je door in de terminal ifconfig te typen. Let op: 127.0.0.1 is niet je ipadres. (dat is een speciaal adres dat altijd refereert naar de computer waarvan het wordt aangeroepen)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net