Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)LibreOffice - Thunderbird adressen Bug #879380  (gelezen 1323 keer)

(OPGELOST)LibreOffice - Thunderbird adressen Bug #879380
« Gepost op: 2011/11/13, 18:36:36 »
Probeer met de assistent in LibreOffice mijn adressenbestand in Thunderbird te gebruiken, maar loop vast op de opmerking dat 'De vebinding met de externe gegevensbron niet tot stand kan worden gebracht omdat er geen SDBC-stuurprogramma voor de opgegeven URL is gevonden'

Nu heb ik geen URL oogegeven dus is dit een vraag voor mij en heb wel van het synaptic pakket het SDBC-stuurprogramma geïnstalleerd, maar kom daarmee geen stap verder.

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen om mijn adressen in Thunderbird met/in LibreOffice te kunnen gebruiken voor briefkoppen en vooral voor de enveloppen.

Peter
« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 10:54:10 door petineke »
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/15, 16:39:09 »
Ik ben nu al drie dagen bezig mijn adressenbestand in Thunderbird met de assistent in LibreOffice op een databestand te krijgen om zo eens in staat te zijn om mijn enveloppen met de adressen met LibreOffice te kunnen uitprinten.

Al twee dagen geen respons gehad van een panellid en ook op de help site van LibreOffice geen oplossing gevonden, doet mij concluderen dat er nog een fout zit in Ubuntu 11.10 voor wat betreft dit probleem. Dit kan ik zeggen, omdat met eerdere versies van Ubuntu ik daar geen last mee heb gehad.

Ik weet zeker dat er in het panel iemand weet die, als hij/zij even de moeite voor dit probleem neemt, het vraagstuk zo kan oplossen en hoop dat ik die oplossing dan ook spoedig zal krijgen.
Na drie dagen intens uitproberen en zoeken ben ik nu wel radeloos, maar heb de moed nog niet opgegeven.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/15, 17:12:57 »
Hier (https://answers.launchpad.net/ubuntu/+source/libreoffice/+question/165327) staat dat een Thunderbird adresboek niet ondersteund is in de Ubuntu versie van LibreOffice. Dit was voor 11.04. Nu Thunderbird de standaard client is, zou je verwachten dat dit nu wel ondersteund zou worden, maar mogelijk is dat nog niet het geval.

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/15, 17:14:49 »
Je kan alsnog werken met Evolution .... mocht dat een hulp zijn .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/15, 17:27:22 »
@vanadium: ben het met je eens !
@Joris Donders: Hou niet van hip-hoppen; ben van Thunderbird overgestapt op Evolution, omdat Ubuntu met Evolution werkte en zou dan nu weer 'tijdelijk' met Evolution moeten werken, omdat het systeem nog niet volledig operationeel is, terwijl men overgeschakeld is op Thunderbird?

Ik houd de moed erin!
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/15, 17:40:31 »
Kun je misschien je Thunderbird-adressenboek kopieren/exporteren naar Evolution en dan dat gebruiken in LibreOffice? Dus dan Evolution alleen daarvoor gebruiken en Thunderbird aanhouden als je mailclient.

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/15, 17:41:24 »
Erik +1 daar wou ik ook naar toe als tip.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/15, 17:54:40 »
Ik weet niet of jullie Ubuntu 11.10 kennen en of jullie daar hebben geprobeerd met LibreOffice zijn 'addressbook data resource wizard', het Thunderbird adresboek of het adresboek van Evolution te realiseren ?

Ik denk het niet, want voor beiden is die optie er (nog) niet; je loopt bij de eerste stap al vast!
De moeite waard om het uit te proberen en eventueel te melden bij Ubuntu om dit toch op korte termijn op te lossen. Het probleem bestaat nl al langer.

Of er moet iemand zijn die de oplossing weet!
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/15, 18:07:56 »
Misschien dat je dit bugreport kan ondersteunen, door te laten weten dat je er ook last van hebt: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/libreoffice/+bug/879380

Re: LibreOffice - Thunderbird adressen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/16, 10:48:25 »
Erik1984,
Wat een enorme goede tip heb je mij in twee regels gegeven. Ik heb er veel weer van bijgeleerd !
Te weten dat er al een bug is gemeld kan je veel tijd en ergernis besparen. Daar en boven staat er bij de bug registratie ook nog een alternatief waarmee je (tijdelijk) het probleem kan ondervangen.

Weet jij overigens hoe lang het gemiddeld duurt voordat Ubuntu en in dit geval LibreOffice zo'n bug herstellen? Ik hoop dat het in ieder geval voor de volgende up-grade is.

Nogmaals mijn hartelijke dank voor je tip !!!

Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)