Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot: Vista en Ubuntu  (gelezen 829 keer)

GVerhoeven

  • Gast
Dual boot: Vista en Ubuntu
« Gepost op: 2008/02/11, 14:18:15 »
Hallo,

Ik wil, omdat Vista dermate karig is om mee te werken, Ubuntu installeren (dual boot). Nu heb ik via wubi Ubuntu versie 7.04.04 gedownload, maar als de computer bijna klaar is met downloaden, laat deze weten dat dit programma niet in Vista geinstalleerd kan worden.

Ik heb trouwens voordat ik Vista op mijn computer zette, XP geinstalleerd en toen versie 7.10 van Ubuntu geinstalleerd. Echter, toen werkten mijn drivers niet in Ubuntu. Daarna dus toch maar weer Vista geinstalleerd, omdat hier mijn drivers wel in werken. (Vista stond op de laptop toen ik deze kocht en ik kreeg de drivers voor Vista erbij)

Kan iemand mij vertellen welke versie van Ubuntu ik het beste kan gebruiken en hoe ik dit kan installeren?

Ik heb overigens een Fujitsu Siemens Amilo LA 1703 (AMD Turion 64 bits processor).

Dual boot: Vista en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 14:31:10 »
Versie 7.10 is momenteel de nieuwste, en dus de best ondersteunde. Echter als jou drivers daar niet werken (wat voor hardware heb je dan?), kun je ook wachten tot april/mei. Dan komt versie 8.04 uit, grote kans dat dan alles wel goed werkt.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Dual boot: Vista en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/11, 15:57:17 »
Hou er wel rekening mee dat Wubi geen "echte" dual boot maakt.
Het beste is om een echte dual boot te maken. Hoe je dat doet vind je hier:
http://nighthacker.net/how-to-dual-boot-vista-and-ubuntu-gutsy710/

Je kan ook de handleiding uit de documentatie van deze site gebruiken, maar je moet er wel rekening mee houden dat je het verkleinen van de Windows partitie vanuit Vista zelf moet doen.

GVerhoeven

  • Gast
Dual boot: Vista en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/11, 16:03:37 »
Ik zie dat de handleiding op nighthacker er een van Gutsy Gibbon is (versie 7.10). Welke kan ik dan het beste dowloaden, de 32 of 64-bits versie?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Dual boot: Vista en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 19:10:29 »
Neem liever de 32 bits versie, het verschil merk je echt niet ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.