Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Krusader crashd in Ubuntu Gnome  (gelezen 1872 keer)

Offline Johan1952

  • Lid
[OPGELOST] Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Gepost op: 2009/04/19, 15:46:45 »
Hallo,
ik heb net Krusader geinstalleerd en het ziet er fantastisch uit. Maar ik heb er wel enkele problemen mee:
1) Krusader start in full screen en ik zie dus niet meer de Gnome achtergrond.Als ik dan op een doc file klik wordt de tekstverwerker wel opgestart (onzichtbaar op de achtergrond) maar dan moet ik wel eerst Krusader sluiten om het te kunnen zien. Erg onhandig.
2) Ik kan de instellingen niet aanpassen en als ik diverse instellingen probeer blijft de hele PC hangen en kan ik er alleen maar uit met crtl+alt+backspace.

Wie weet raad?
Johan.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 16:44:30 door Johan1952 »

Offline lariek

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/19, 16:14:32 »
ja ik weet wel raad!
Gewoon Gnome-commander installeren, en die werkt perfect.
En die is speciaal voor de Gnome-desktop.
mvg

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/19, 19:53:54 »
Er moet toch een andere oplossing/reden zijn. Krusader draait hier feilloos onder Gnome. En gewoon geinstalleerd. Misschien als je de inhoud van de directory/map .krusader uit je home-directory leeg maakt of verwijderd, dat dat helpt. Daarmee verwijder je namelijk de instellingen. Dat verwijderen kan gewoon met Nautilus, door in de Terminal in te typen [ sudo nautilus ]. Hiermee start je Nautilus als root. Vervolgens vink je in het Nautilus scherm onder het menu-kopje [ beeld ] aan: Verborgen bestanden weergeven. Kan onder Ubuntu 8.10 ook met de toetscombinatie CTRL H . Dan zie je ineens allerlei verborgen directories/mappen.

Voorzichtig hiermee! Alleen die van Krusader "behandel" je. Maak je een vautje, gooi je zo maar de instellingen van een ander programma weg. Weet wat je doet en lees het scherm vóór je iets doet.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Johan1952

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/19, 20:20:12 »
In mijn home dir (of subs) kom ik niets van krusader tegen.
Is het misschien handig om het prog te de-installeren en daarna weer opnieuw te installeren?

Offline Johan1952

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/19, 21:15:55 »
Ik heb het opnieuw geinstalleerd, maar weer dezelfde probelemen.
Weet iemand raad? Want dat Krusader ziet er wel fantastisch uit dus dat wil ik wel graag gebruiken.

Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/19, 23:45:28 »
Ik heb het opnieuw geinstalleerd, maar weer dezelfde probelemen.
Weet iemand raad? Want dat Krusader ziet er wel fantastisch uit dus dat wil ik wel graag gebruiken.
Hoi!
Heb je wel bij instellingen een map voor tijdelijke bestanden opgegeven, waarin je volledige rechten hebt?
Ik heb ook wel eens crashes gehad, maar dan bij synchronisatie bewerkingen (dit dan weer niet in Krusader in root-modus).
Het is inderdaad een zeer goede filemanager!

[edit] instellingen staan in /home/[user]/.kde/share/apps/krusader

mvg,  nico.

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/04/20, 15:19:28 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Offline jan11000

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/20, 00:15:43 »
In mijn home dir (of subs) kom ik niets van krusader tegen.
Is het misschien handig om het prog te de-installeren en daarna weer opnieuw te installeren?

Heb je de verborgen files zichtbaar gemaakt? En dan de files verwijderen.(wel eerst uninstall doen).

Bij mij werkt krusader wel goed.

Offline Johan1952

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/22, 20:07:51 »
Om op 2 vragen antwoord te geven:
1) Ja, ik heb de verborgen files zichtbaar gemaakt en kan niets vinden in de home dir over krusader.
2) Ik weet niet precies wat je bedoelt met via instellingen een tijdelijke map aanmaken. Wil je dat nog even aangeven?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/26, 12:55:26 »
Probeer dit eens:

sudo apt-get remove krusader --purge

Hiermee wordt niet alleen krusader verwijderd, maar ook de instellingsbestanden. Vervolgens zou ik even herstarten en krusader opnieuw installeren, en gewoon even de standaard instellingen accepteren.

Als dit het niet doet, kan ik je niet verder helpen....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/26, 19:30:46 »
Vandaag ben ik na formateren naar ext4 overgeschakeld van Ubuntu 8.10 (i386) naar 9.04 (amd64).
Alles ging tamelijk goed, tot ik Krusader opstartte.
Normaal moet men bij de eerste opstart configureren.
Op mijn PC verscheen de melding : 'Krusader's configuration file is in READ ONLY mode (why is that!?) Changed values will not be saved.'
Zoals de melding al aangeeft worden de configuratieinstellingen inderdaad niet bewaard, bij elke opstart van Krusader moet ik opnieuw configureren.
Ik probeerde reeds 'sudo apt-get remove krusader --purge' + herintallatie, maar zonder resultaat.

Weten jullie raad ?

(ben een newbie in Ubuntu)
Den Boete
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Offline Johan1952

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/26, 20:05:55 »
Ik ben er ook net achter gekomen dat met Apt-get remove Krusader --purge NIET alle instellingsbestanden verwijderd worden.
Ik heb daarnet ook nog apt-get autoremove gedaan om niet meer gebruikte pakketten te deleten, maar ergens worden toch nog instellingen bewaard. Want na de herinstallatie van Krusader werd niet het nieuwe instellingen scherm getoont bij de eerste keer opstarten en het oude probleem wat ik had was er weer.
Weet iemand waar die instellingen dan bewaard zouden kunnen worden?

Offline Johan1952

  • Lid
Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/26, 20:56:21 »
Eindelijk heb ik Krusader prima werken: met sudo apt-get remove Krusader --purge het prog verwijderd, daarna apt-get autoremove en daarna de instellingen verwijderd uit: /home/usr/.kde/share/config.
Na een re-boot Krusader weer opnieuw geinstalleerd en nu kwam hij weer op met het instellingen scherm.
Het werkt nu perfect.

Re: Krusader crashd in Ubuntu Gnome
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/26, 21:55:57 »
Met sudo apt-get remove Krusader --purge het prog verwijderd.
Daarna de instellingen verwijderd uit: /home/usr/.kde/share/config.
Na een re-boot...werkt het perfect.
Ik heb dit ook net uitgevoerd en alles is ok  :)
Bedankt Johan
Don't limit your challenges, challenge your limits.