Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem blokkeert na installatie Nvidia  (gelezen 1433 keer)

toktok

  • Gast
Systeem blokkeert na installatie Nvidia
« Gepost op: 2006/07/17, 11:17:36 »
Sinds ik de Nvidia-driver geinstalleerd heb in Ubuntu 06.06 Dapper Drake, blokkeert mijn computer +/- 2 min na het opstarten van Gnome, scherm "bevriest" en geen muisbeweging meer mogelijk. Als ik de originele xorg.conf terugzet is het probleem opgelost. Maar dan maak ik natuurlijk niet ten volle gebruik van de mogelijkheden van mijn Gforce II MX400. Iemand een idee? In Breezy en Hoary werkte deze kaart perfect.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Systeem blokkeert na installatie Nvidia
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/17, 13:31:26 »
Gebruik je de nvidia-legacy driver?
Zie je iets speciaal in /var/log/syslog of /var/log/syslog.0 op het tijdstip dat hij vastloopt ?
lijkt me een driver issue
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline theokus

  • Lid
Systeem blokkeert na installatie Nvidia
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/17, 13:58:16 »
Citaat van: toktok
Sinds ik de Nvidia-driver geinstalleerd heb in Ubuntu 06.06 Dapper Drake, blokkeert mijn computer +/- 2 min na het opstarten van Gnome, scherm "bevriest" en geen muisbeweging meer mogelijk. Als ik de originele xorg.conf terugzet is het probleem opgelost. Maar dan maak ik natuurlijk niet ten volle gebruik van de mogelijkheden van mijn Gforce II MX400. Iemand een idee? In Breezy en Hoary werkte deze kaart perfect.
Dat heb ik als volgt gedaan:
(met hulp van de collega's hier hee)

Zorg dat je een werkend systeem hebt: dus Ubuntu moet draaien.
Zet die xorf.conf maar terug, er is nog niets verloren :)

Kijk verder in de synaptic  of "nvidia-glx" is ge
As good as it gets

toktok

  • Gast
Systeem blokkeert na installatie Nvidia
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/18, 09:56:21 »
Ik heb de driver vervangen door de legacy-driver, en inderdaad ik heb mijn computer een paar uurtjes laten draaien zonder problemen. Het stond trouwens vermeld in synaptic dat je voor een Geforce2 en oudere kaarten best de legacy gebruikt. Eind goed al goed. Bedankt voor de hulp! :)

Azalin

  • Gast
Systeem blokkeert na installatie Nvidia
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/18, 12:33:18 »
Mmm, grappig want ik heb recent juist van legacy naar de gewone glx drivers geswitched aangezien er in de legacy handleiding wel Geforce 2 staat, maar bij NVidia op de site staat ook dat de Gefore 2 MX 400 wel door de gewone drivers wordt gesupport... Vreemd verhaal van die mannen en heren bij Nvidia.

Supported Products List

GeForce2 Go    0x0112
GeForce2 Integrated GPU    0x01A0
GeForce2 MX 100/200    0x0111
GeForce2 MX/MX 400    0x0110

En dit is bij de 1.0-8762 drivers ... maar bij de legacy drivers staat ook de Geforce 2 MX/MX400 blijkbaar zou je ze allebei moeten kunnen draaien.