Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Win 7 SUA] X11: xinit: no such file or directory?  (gelezen 1330 keer)

[Win 7 SUA] X11: xinit: no such file or directory?
« Gepost op: 2011/06/03, 23:08:26 »
ik hoop dat dit hier mag, want het is technisch gezien een vraag over Windows, maar, op Windows forums raken ze de draat nogal kwijt, want het gaat dan toch weer over UNIX....

ik heb in Windows 7 Ultimate x64 namelijk SUA, ofwel Subsystem for UNIX-based Applications, hiermee kan je UNIX programma's.

probleem is, X11 werkt nu niet, en op Windows forums word ik vooral gevraagd wat X11 is.... :rolleyes:

als het goed is is X11 in Interix6.1/SUA gelijk aan X.Org, dat weet ik niet zeker, maar dan zou het kunnen dat iemand de fout kent.
ik krijg als namelijk dit:


nog wat extra info:
Windows 7 Ultimate x64 Service Pack 1 Kernel versie 6.1.7601
Interix 6.1 / Windows 7 Subsystem for UINX-based Applications
shell: C Shell (csh)
account: Windows: Foxofinfinety (Root rechten: ja)


vind het wel apart echter, want er zitten wel meerdere grafishe programma's bij SUA.... ???


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

DarkEra

  • Gast
Re: [Win 7 SUA] X11: xinit: no such file or directory?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/03, 23:34:25 »
Niet mee eens, het is en blijft over Windows gaan en niet een andere Linux distributie imho.

Voor de rest:
Citaat
Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij andere Linuxdistributies dan Ubuntu. De Ubuntu-gebruiker die naast Ubuntu ook nog vragen heeft over andere Linux-distributies en de gebruikers van Ubuntu derivaten kunnen hier hun vragen stellen.

http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/over-dit-forum-links-naar-andere-nederlandstalige-fora/

Just my 2 €cents
« Laatst bewerkt op: 2011/06/04, 02:55:02 door DarkEra »

Re: [Win 7 SUA] X11: xinit: no such file or directory?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/04, 10:29:44 »
Mag ik vragen waarom je geen Cygwin gebruikt richard?

Re: [Win 7 SUA] X11: xinit: no such file or directory?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/04, 19:07:20 »
Mag ik vragen waarom je geen Cygwin gebruikt richard?
omdat we op werk ook SUA gebruiken, het is dan voor mij makkelijker om gewoon de zelfde omgeving te gebruiken die ik gewent ben.
echter op werk hebben we geen X11 in gebruik.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!