Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Neo MP3 Speler  (gelezen 15311 keer)

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #50 Gepost op: 2007/08/02, 15:15:10 »
Heb het dan toch met Gparted in recovery mode gedaan en het is perfect verlopen.
Alleen... Ik kan nu wel mp3's erop zetten (heb eerst de hele mapstructuur terug gezet) maar als ik liedjes wil luisteren op mijn mp3's speler zegt hij altijd: "Empty disk!".
Hoe los ik dit op?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #51 Gepost op: 2007/08/03, 11:13:23 »
Is mijn mp3-speler nu naar de knoppen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #52 Gepost op: 2007/08/03, 11:16:38 »
Citaat van: hello
Is mijn mp3-speler nu naar de knoppen?
Zo'n vaart zal het niet lopen, hoor....  :-)

Loop toch maar eens tijdelijk over naar het "vijandelijke kamp", en formatteer het ding in Windows.... en kijk ook eens op de webstek van de fabrikant van je speler, of er nog wat firmware bijgezet moet worden om 'm te laten draaien.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #53 Gepost op: 2007/08/03, 11:50:44 »
Ik ken de website van de fabrikant niet. En op de site van PAckard Bell zie ik hem ook niet. En ik heb geen windows om te formatteren en mac os 9 kan dat niet juist formatteren.

Neo MP3 Speler
« Reactie #54 Gepost op: 2007/08/03, 12:01:17 »
@hallo, ik had een usb stick die het ook niet wou doen, ook fat 16 geformateerd.
Ik heb uiteindelijk de stick fat 32 geformatteerd, en toen werkte die zonder problemen.
Misschien voor jouw ook de oplossing.

Edit:pjotr 123 had al fat 32 aangegeven

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #55 Gepost op: 2007/08/03, 12:18:09 »
ik zal het eens proberen, maar het is een mp3 speler en als die geen fat 32 kan lezen... Dan moet het toch fat16 zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Neo MP3 Speler
« Reactie #56 Gepost op: 2007/08/03, 12:28:10 »
Waarschijnlijk is de formattering goed verlopen omdat hij benaderd kan worden (als voorheen) als usb-disk.

Citaat van: hello
Heb het dan toch met Gparted in recovery mode gedaan en het is perfect verlopen.
Alleen... Ik kan nu wel mp3's erop zetten (heb eerst de hele mapstructuur terug gezet) maar als ik liedjes wil luisteren op mijn mp3's speler zegt hij altijd: "Empty disk!".
Hoe los ik dit op?
Vaak is het zo dat mp3-spelers de muziek verwachten in een bepaalde folder. Dit om onderscheid te maken naar andere, niet-afspeelbare bestanden.

Een voorbeeld is:
/music
/data

Het gaat er dus om, om de oorspronkelijke folder-structuur te verkrijgen. Misschien kun je je nog herinneren hoe deze was?

EDIT: zie nu dat je de mappenstructuur al hebt teruggezet. Weet je zeker dat die structuur correct is?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #57 Gepost op: 2007/08/03, 13:39:53 »
Ik heb de mapstructuur teruggezet met een back-up

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #58 Gepost op: 2007/08/03, 13:53:39 »
je hebt met het formatteren ook de bedieningssoftware (de firmware) van het spelertje gewist....  Die moet je dus eerst terugzetten. Op de bijgeleverde CD of op de webstek van de fabrikant, bij support / downloads, moet vast iets te vinden zijn. Je zal waarschijnlijk wel eenmalig Windows nodig hebben om het terug te zetten...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Neo MP3 Speler
« Reactie #59 Gepost op: 2007/08/03, 14:13:54 »
Citaat van: pjotr123
je hebt met het formatteren ook de bedieningssoftware (de firmware) van het spelertje gewist....  Die moet je dus eerst terugzetten. Op de bijgeleverde CD of op de webstek van de fabrikant, bij support / downloads, moet vast iets te vinden zijn. Je zal waarschijnlijk wel eenmalig Windows nodig hebben om het terug te zetten...
Dit is afhankelijk van het soort speler. Bij de iPod is dit zeker nodig, maar andere spelers hebben hun firmware niet op het opslagmedium staan maar bijvoorbeeld in (separaat) flash-geheugen.

Als de betreffende speler nu 'normaal' opstart, dus met een opstartmenuutje e.d. zou het dus betekenen dat de firmware niet gewist is door de formattering. @hello: kun je dit bevestigen?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #60 Gepost op: 2007/08/03, 14:14:28 »
De firmware staat er nog op, want als ik de speler opstart krijg ik het normale menu, kan ik instellingen wijzigen... Alleen: als ik music kies, dan zegt hj: "Empty disk!"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #61 Gepost op: 2007/08/04, 13:50:56 »
Wacht ff:

Als je muziekbestanden er naartoe hebt gekopieerd in Ubuntu, moet je de speler niet meteen lostrekken.... Eerst softwarematig ontkoppelen. Dan pas worden de bestanden er echt op gezet: het kopieren zet Linux namelijk "in de wachtrij", todat de staaf softwarematig wordt ontkoppeld. Rechtsklik muis op pictogram van speler en kies Ontkoppelen (of Uitwerpen).

In Windows moet je eigenlijk ook softwarematig ontkoppelen, maar daarin kan dat niet zo'n kwaad als je het nalaat, want W. voert de handeling meteen uit.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #62 Gepost op: 2007/08/04, 16:09:34 »
Heb ik ook gedaan

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Neo MP3 Speler
« Reactie #63 Gepost op: 2007/08/06, 10:10:37 »
Citaat van: pjotr123
In Windows moet je eigenlijk ook softwarematig ontkoppelen, maar daarin kan dat niet zo'n kwaad als je het nalaat, want W. voert de handeling meteen uit.
Niet correct, ook bij Windows worden schrijfbewerkingen asynchroon (dus niet meteen) uitgevoerd en ook daar wordt aangeraden om het media te ontkoppen via een menu (icoon).

@hello. Kun je op een af andere manier op je mp3-speler of de gecopieeerde bestanden er werkelijk op staan? Is er zoiets als een (soort) filebrowser waarmee je dit kunt controleren?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #64 Gepost op: 2007/08/07, 11:56:10 »
Nee, maar als ik hem terug in de computer steek, dan zie ik dat de bestanden erop staan.
Overigens: ALs ik de mp3-speler unmount (op mijn bureaublad) dan komt er een venstertje met : "cannot remove directory". De mp3-speler is dan wel weg van mijn bureaublad.
Als ik in de terminal als root umount zijn er geen meldingen

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Neo MP3 Speler
« Reactie #65 Gepost op: 2007/08/07, 12:06:17 »
Citaat van: hello
Overigens: ALs ik de mp3-speler unmount (op mijn bureaublad) dan komt er een venstertje met : "cannot remove directory". De mp3-speler is dan wel weg van mijn bureaublad.
Als ik in de terminal als root umount zijn er geen meldingen
Let op: umount voert geen sync-actie uit. Deze is benodigd om schrijfacties uit te voeren op de usb-disk. Als je via de gui de usb-disk ontkoppelt, wordt automaticsh 'sync' uitgevoerd, vanuit de terminal moet je dit handmatig uitvoeren door sync te typen.

Kun je eens twee dingen doen:

(1) even je mp3-speler inprikken en dan 'mount' geven? Daarmee kun je kijken wat voor filesysteem er nu uiteindelijk op je spelertje terecht is gekomen na de formatteer-actie.

(2) een schrijfacttie uitvoeren en vervolgens in de terminal 'sync' geven?