Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mountall could not connect to plymouth  (gelezen 2676 keer)

mountall could not connect to plymouth
« Gepost op: 2010/02/28, 11:47:03 »
het bovenstaande bericht krijg ik iedere keer als ik opstart

het hele bericht:

mountall could not connect to plymouth
fsck frin ytuk-linux-ng 2.16
/dev/sda3 clean ****/***** files , ****/***** blocks
*stopping the firestarter firewall

dit blijft gewoon heel lang staan en hij doet niks anders ik kan gewoon niet meer opstarten(zit nu op de live-cd)

als iemand weet hoe ik dit kan oplossen zou dat erg fijn zijn;d
you cant kill the metal.

Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/28, 11:50:42 »
Waarom zijn de getallen vervangen door sterretjes?

je systeem lijkt ernstig overhoop. Kun je exact beschrijven wat er gebeurt als je Ubuntu start? Inclusief foutmeldingen en verdacht gedrag.

Offline timosha

  • Lid
Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/28, 11:59:13 »
Is plymouth niet iets for het Lucid Test Forum ?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/28, 12:03:48 »
Waarom zijn de getallen vervangen door sterretjes?

je systeem lijkt ernstig overhoop. Kun je exact beschrijven wat er gebeurt als je Ubuntu start? Inclusief foutmeldingen en verdacht gedrag.

er staan wel getallen maar had geen zin om die op te schrijven:P

nou ik start gewoon normaal op krijg grub druk op enter lijkt normaal op te starten maar na een tijdje hoor ik mijn hardeschijf ook helemaal niet hard meer terwijl dat normaal bij het opstarten wel zo is en krijg ik dat scherm en daar blijft hij op staan

Is plymouth niet iets for het Lucid Test Forum ?


ik gebruik gewoon 9.10 hoor
you cant kill the metal.

Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/28, 12:04:54 »
Hier heeft men daar blijkbaar een oplossing voor gevonden, even kijken dus, misschien lost het bij jou ook het probleem op.

http://www.khattam.info/2010/01/31/solved-error-mountall-could-not-connect-to-plymouth-mountall-main-process-x-terminated-with-status-1/
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/28, 12:14:58 »
Hier heeft men daar blijkbaar een oplossing voor gevonden, even kijken dus, misschien lost het bij jou ook het probleem op.

http://www.khattam.info/2010/01/31/solved-error-mountall-could-not-connect-to-plymouth-mountall-main-process-x-terminated-with-status-1/

ja hij kon blijkbaar wel gewoon nog op zijn installatie komen en heeft ook lucid ik heb gewoon 9.10
you cant kill the metal.

Offline timosha

  • Lid
Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/28, 12:25:53 »
Hier heeft men daar blijkbaar een oplossing voor gevonden, even kijken dus, misschien lost het bij jou ook het probleem op.

http://www.khattam.info/2010/01/31/solved-error-mountall-could-not-connect-to-plymouth-mountall-main-process-x-terminated-with-status-1/

ja hij kon blijkbaar wel gewoon nog op zijn installatie komen en heeft ook lucid ik heb gewoon 9.10

Plymouth is geen onderdeel van Ubuntu 9.10 maar van 10.04. En voor zover ik heb kunnen testen draait plymouth alleen met kernel 2.6.32 die ook geen geen onderdeel is van 9.10.

Misschien is het fair tegenover de bereidwillige helpers in dit forum om eens uit te leggen hoe die plymouth op Uw 9.10 installatie is terecht gekomen. En welke niet standaard software er nog allemaal geinstalleerd werd om plymouth ALPHA draaiende te krijgen.

Wat ook belangrijk is dat U aangeeft wel theme U onder plymouth geactiveerd heeft. Op dit ogenblik draait alleen ubuntu-text en solar zonder problemen.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 12:38:41 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/28, 13:25:47 »
Hier heeft men daar blijkbaar een oplossing voor gevonden, even kijken dus, misschien lost het bij jou ook het probleem op.

http://www.khattam.info/2010/01/31/solved-error-mountall-could-not-connect-to-plymouth-mountall-main-process-x-terminated-with-status-1/

ja hij kon blijkbaar wel gewoon nog op zijn installatie komen en heeft ook lucid ik heb gewoon 9.10

Plymouth is geen onderdeel van Ubuntu 9.10 maar van 10.04. En voor zover ik heb kunnen testen draait plymouth alleen met kernel 2.6.32 die ook geen geen onderdeel is van 9.10.

Misschien is het fair tegenover de bereidwillige helpers in dit forum om eens uit te leggen hoe die plymouth op Uw 9.10 installatie is terecht gekomen. En welke niet standaard software er nog allemaal geinstalleerd werd om plymouth ALPHA draaiende te krijgen.

Wat ook belangrijk is dat U aangeeft wel theme U onder plymouth geactiveerd heeft. Op dit ogenblik draait alleen ubuntu-text en solar zonder problemen.

het rare is ik HEB het niet geinstaleerd:S
you cant kill the metal.

Offline timosha

  • Lid
Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/28, 16:38:59 »

het rare is ik HEB het niet geinstaleerd:S

Dan is het probleem opgelost. Iets dat niet geinstalleerd is kan ook geen problemen veroorzaken  :rolleyes:

Voor zulke gevallen heb ik maar een raad: verwijder Ubuntu, wis de partitie en installeer Ubuntu 9.10 opnieuw. Succes gewenst.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 16:40:35 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/28, 21:45:51 »

het rare is ik HEB het niet geinstaleerd:S

Dan is het probleem opgelost. Iets dat niet geinstalleerd is kan ook geen problemen veroorzaken  :rolleyes:

Voor zulke gevallen heb ik maar een raad: verwijder Ubuntu, wis de partitie en installeer Ubuntu 9.10 opnieuw. Succes gewenst.

heb ubuntu nu op andere partitie geinstalleerd en muziek etc gekopieërd naar deze partitie dus ik zou je raad verandere in instaleer->kopieër->wis;d
you cant kill the metal.

Offline timosha

  • Lid
Re: mountall could not connect to plymouth
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/01, 09:30:51 »

heb ubuntu nu op andere partitie geinstalleerd en muziek etc gekopieërd naar deze partitie dus ik zou je raad verandere in instaleer->kopieër->wis;d

En er voor zorgen dat de Heilige Geest er niet meer plymouth op zet zonder de juiste dependencies en kernel. Dan gaat het allemaal weer vlot werken.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.