Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype en Kubuntu  (gelezen 1005 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Skype en Kubuntu
« Gepost op: 2007/05/20, 21:47:00 »
Een tijdje geleden skype onder Ubutu geinstalleerd gekregen. Ben nu overgestapt naar Kubuntu, Maar nu blijkt dit niet te kunnen op Kubuntu. Wie kan me hiermee verder helpen,want ik heb net zoveel ervariggget linux. en zeker niet met installeren van programma's als ze niet te installeren zijn met synaptic.

DekuNuts

  • Gast
Skype en Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/20, 21:51:48 »
als je gewoon naar de site van skype gaat en daar het .deb bestand voor jouw release  van ubuntu download (feisty, edgy, ...) en er dan op dubbelklikt moet deze denk ik vanzelf installeren met gdebi. onder ubuntu (wss kubuntu dus ook) kan je ook in de terminal gaan en dan cd doen naar de map waar het bestand staat en dan --  sudo dpkg -i bestandsnaam.deb --  doen

Offline Bitbuntu

  • Lid
Skype en Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/20, 21:58:19 »
Dit is volledig nieuw voor mij. Die gdebi is dat een programma? en in welke map moet ik die bestanden zetten?

Offline Bitbuntu

  • Lid
Skype en Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/20, 22:04:57 »
Gelukt. Ik heb hem aan de praat. ik heb  in synaptic gdebi geinstalleerd en als ik skype terug ging ophalen opende hij in gedebi vanzelf en de installatie ging vanzelf.

Dank U jongens om te helpen. Want als deze vorm van ondersteuning niet bestond dan zou ik er niet in slagen om de meeste problemen zelf op te lossen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Skype en Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/20, 22:16:14 »
Citaat van: Janneman3000
Dank U jongens om te helpen. Want als deze vorm van ondersteuning niet bestond dan zou ik er niet in slagen om de meeste problemen zelf op te lossen.
Dat is ook het doel van dit forum !
Maar het leuke is, dat je zelf na een paar maanden sleutelen aan je PC (en fouten maken .....) zelf weer anderen kunt helpen.

Wat wordt het mooi, met al die Ubuntu PC's .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DekuNuts

  • Gast
Skype en Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/20, 22:23:34 »
graag gedaan