Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) onderste werkbalk  (gelezen 3518 keer)

( opgelost ) onderste werkbalk
« Gepost op: 2009/06/07, 15:04:12 »
Hallo,

Ik werk met Jaunty, en na het gebruik van enige programma's was mijn onderste werkbalk verstoord. Ik heb hem toen verwijderd en een nieuwe werkbalk toegevoegd. Ik krijg de prullenbak en de vier werkbladen er wel op, maar als ik een toepassing verklein, verschijnt deze niet als balkje op mijn onderste werkbalk. Wie weet hoe ik dit kan veranderen?


bvd, Frank
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 22:04:25 door Wanda Rooze »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: onderste werkbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 15:27:30 »
Dat ding waar alle vensters op staan noemt men de vensterselectielijst, probeer deze er toe te voegen aan je onderste werbalk.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 15:30:13 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: onderste werkbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 15:51:27 »
Hallo,
Ik ben niet alleen nieuw bij Jaunty Jackalope, maar zelfs pas sinds deze week echt begonnen aan Ubuntu, ondanks al een maandenlang voornemen daartoe. Ik ben dus de onderste werkbalk dus ook kwijt. En ik weet echt niet meer hoe ik dat verkloot heb. Ik was dus van plan hier een berichtje te sturen maar zag toen deze. Naar aanleiding daarvan heb ik  gezocht hoe ik die werkbalk (met o.a. dus die geniale vensterselectielijst) terug kan krijgen, maar helaas nog niet kunnen vinden. Kunnen jullie deze nieuweling uitleggen waar dat zit en hoe ik dat doe? Alvast bedankt.
Grtz,
Hammer
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: onderste werkbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 16:11:11 »
Als je met de rechtermuisknop op de bovenste balk klikt, kan je kiezen om een nieuwe balk te maken.
Deze kan je via de eigenschappen (weer rechtsklikken) onderaan manoeuvreren.
Vervolgens kan je weer met de rechtermuisknop kiezen om er van alles aan toe te voegen, waaronder de vensterlijst.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: onderste werkbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 17:07:22 »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: onderste werkbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/07, 17:26:00 »
Helemaal top mensen! Dank voor de reacties! Ik heb weer een paneel onderaan mijn scherm én weer nieuwe zaken eraan toegevoegd. Overigens, ik had de term vensterselectielijst verwisseld met de werkbladwisselaar, maar dat maakt niks meer uit, want die heb ik ook gevonden in de lijst. Thanks! Wat een snelle reacties hier. Dat zal wel liggen aan het verschil tussen MicroSoft en Ubuntu, namelijk het verschil tussen company en community! Grtz.



Edit : Micro Soft aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 17:43:56 door Wanda Rooze »
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline vanadium

  • Lid
Re: onderste werkbalk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/07, 17:27:40 »
Naampje van dat andere bedrijf even aanpassen. We hebben dat "schelden" hier niet graag, hoewel alle gegronde kritiek natuurlijk welkom is ;)

Re: onderste werkbalk
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/07, 22:02:24 »
Hallo, fijn dat het probleem inmiddels is opgelost.

Voor de volledigheid (en voor het archief) wil ik hier nog aan toevoegen dat het ook mogelijk is de onderste taakbalk te laten "verdwijnen" door op het grijze verticale balkje links ervan te klikken en vervolgens de taakbalk naar links van het "toon Bureaublad"-icoon te verslepen. (Met vriendelijke dank aan mijn toen zesjarige dochter; ik heb me indertijd werkelijk sufgezocht om dat weer te herstellen!).

Paul.