Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandstalige beginnerscursus Python  (gelezen 82491 keer)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #50 Gepost op: 2012/04/25, 16:16:17 »
@Thomas: Lijkt me een erg leuk idee. Ik zou het zelf wel willen oppakken, maar dan moet ik wel eerst weten dat ik naar de release party kan komen. Voor zover ik weet staat er nog geen datum/locatie vast? Verder heb ik hier geloof ik nog wel een map met de (minieme :P) voorbereiding die ik zelf per les deed. Misschien handig als er zich toevallig nog iemand anders meldt. (Hoewel ik denk dat de logs informatiever zijn, en daarnaast zou ik een aantal dingen wat anders aanpakken nu.)

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #51 Gepost op: 2012/04/25, 16:26:48 »
@ commandoline,
morgen prikken we een datum/plek voor de releaseparty, dus morgen weten we meer. Super dat je het idee zou willen oppakken. :D En Stefan heeft in ieder geval al aangegeven te willen ondersteunen, maar nog iemand die ook het spreekgedeelte samen zou kunnen doen is idd. wel prettig.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #52 Gepost op: 2012/04/27, 21:39:17 »
De datum en zaal zijn geregeld. Is 2 juni in Beekbergen hiervoor de geschikte datum? Zo ja, dan wil ik dit aan de lijst van presentaties en workshops toevoegen.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #53 Gepost op: 2012/04/28, 17:00:34 »
De datum en zaal zijn geregeld. Is 2 juni in Beekbergen hiervoor de geschikte datum? Zo ja, dan wil ik dit aan de lijst van presentaties en workshops toevoegen.
Ik heb iets anders staan die dag wat ik niet kan verschuiven, dus de presentatie wordt hem niet. Hopelijk is er iemand anders die het kan en wil doen.

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #54 Gepost op: 2012/04/30, 00:48:52 »
Ik heb Sense een mail gestuurd, misschien dat hij het leuk vind om op te pakken. Verder zou ik zo even niemand weten die ik zou kunnen vragen.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #55 Gepost op: 2012/04/30, 11:57:05 »
Ik heb Sense een mail gestuurd, misschien dat hij het leuk vind om op te pakken. Verder zou ik zo even niemand weten die ik zou kunnen vragen.
Ik zal mijn mede-OpenTeacher-ontwikkelaars dan ook eens vragen.

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #56 Gepost op: 2012/04/30, 23:10:04 »
Ik zou het niet erg vinden om iets te vertellen over Python, als er niemand anders is. Hoe lang moet ik volpraten? Ik neem aan dat het echt gaat om de basis, vanaf nul.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #57 Gepost op: 2012/04/30, 23:49:50 »
@Sense, top dat je daar werk van wilt maken!

Commandoline gaf in deze draad aan dat de Python cursus voor herhaling vatbaar is. Het idee is dat zo'n python workshop op de releaseparty een soort van voorbereiding, intro is op de online cursus die dan later volgt. Ik denk dan aan een soort van demo van de online cursus, hoe dat werkt (irc e.d.), en de eerste stappen met Python. Daar is dan 45 minuten voor, niet veel tijd, maar het gaat ook echt om de basics zodat later de online cursus makkelijk opgepakt kan gaan worden, en men weet waar die te vinden en hoe het werkt. En dan na de party de online cursus weer opstarten zodat men daarmee verder kan gaan.

Maar goed, dat is het idee dat ik er bij heb, ik weet niet of iedereen dat ziet zitten?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #58 Gepost op: 2012/05/01, 18:43:58 »
@Sense, top dat je daar werk van wilt maken!

Commandoline gaf in deze draad aan dat de Python cursus voor herhaling vatbaar is. Het idee is dat zo'n python workshop op de releaseparty een soort van voorbereiding, intro is op de online cursus die dan later volgt. Ik denk dan aan een soort van demo van de online cursus, hoe dat werkt (irc e.d.), en de eerste stappen met Python. Daar is dan 45 minuten voor, niet veel tijd, maar het gaat ook echt om de basics zodat later de online cursus makkelijk opgepakt kan gaan worden, en men weet waar die te vinden en hoe het werkt. En dan na de party de online cursus weer opstarten zodat men daarmee verder kan gaan.

Maar goed, dat is het idee dat ik er bij heb, ik weet niet of iedereen dat ziet zitten?
Dat lijkt mij inderdaad een goede opzet. Even heel in het kort vertellen dat Mwanzo workshops online geeft, en even laten zien hoe dat gaat. M.a.w., iedereen even in laten loggen op http://communityserver.ubuntu-nl.org/justforlearning/ en even een kort voorbeeld geven. Een eerste les Python wordt vrij lastig denk ik, het is realistischer om even 'Hello World' te doen en wat voorbeeldapplicaties te laten zien die geschreven zijn in Python. Dan zijn die 45 minuten denk ik wel vol. Mocht dat niet het geval zijn, dan is het altijd nog mogelijk om even in het kort te laten zien hoe variabelen werken ofzo. Leuk dat je dit wel wilt oppakken, Sense. :)

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #59 Gepost op: 2012/05/01, 19:28:10 »
Ik denk dat het niet mogelijk is om iedereen zelf te laten inloggen. Dan moeten we namelijk heel wat computers zien te regelen. Als mensen mee kunnen kijken hoe iemand inlogt in een demo is dat hoop ik duidelijk genoeg, het neemt in ieder geval de eerste drempel weg voor mensen die totaal niet weten hoe zoiets werkt. En wellicht zijn later als men er zelf mee aan de slag gaat ergens op de wiki instructies terug kunnen vinden om te helpen.  :)