Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Al mijn USB sticks zijn opeens onbruikbaar ... alleen lezen  (gelezen 878 keer)

Al mijn USB sticks zijn opeens onbruikbaar ... alleen lezen
« Gepost op: 2017/01/01, 14:30:46 »
He ubunteros... fijn 2017!

Mijn jaar begint met een kleine ergernis... had ff wat bestandjes nodig... dus ja... usb stickje... hoppa... klaar... ik ben al twee uur aan het martelen.... al mijn usb sticks zijn opeens alleen lezen geworden. ik kan niks verwijderen... niks er op zetten....in windows 10 geen enkel probleem. Ik heb gparted al gebruikt en schijven en geformateerd in windows... ze blijven in Ubuntu Mate 16.04 64 bit onleesbaar. Google levert een hele batterij aan naar mijn indruk veel te ingewikkelde opdrachten op en heb nog geen werkende oplossing gevonden.  Er is niks mis met die usb sticks... Waarom mag ik ze opeens niet meer gebruiken in ubuntu waar ze voor bedoeld zijn: hoppa er in... filetjes er op... hoppa er uit.....
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Al mijn USB sticks zijn opeens onbruikbaar ... alleen lezen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/01, 16:36:01 »
bizar.... was ff weg... start weer op en nu doen ze het gewoon weer allemaal... terwijl ik het net toch ook 3 keer geprobeerd. heb.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline jan11000

  • Lid
Re: Al mijn USB sticks zijn opeens onbruikbaar ... alleen lezen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/01, 16:45:13 »
Met een livecd van linux zou je hetzelfde kunnen testen.
Met een oudere kernel booten, en dan testen.
In een terminal een aantal keren lsusb proberen.
Misschien rustiger, langer wachten als je iets met de usb doet.
Usb stick altijd eerst via software ontkoppelen, dan pas lostrekken, dit is verplicht.

Re: Al mijn USB sticks zijn opeens onbruikbaar ... alleen lezen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/01, 19:10:46 »
Bedankt Jan voor je adviezen. Klinken bekend maar ja... als ie in de live cd wel doet en op de installatieversie niet dan weet je nog niks. Ja het softwarematig loskoppelen doe ik eigenlijk altijd. Ze  werden ook wel herkend hoor. Maar ja een goede regel: opnieuw opstarten lost minstens de helft van de problemen op, dat had ik niet gedaan.... Fijne avond!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum