Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution updaten? Hoe?  (gelezen 1675 keer)

FrSu

  • Gast
Evolution updaten? Hoe?
« Gepost op: 2009/01/18, 11:19:50 »
Nog even en ik waag de overstap definitief.
Ik gebruik nu Evolution, maar laat de mail nog op de server staan om deze later in Outlook in XP alsnog binnen te halen.
Hierdoor gebruik ik inmiddels Ubuntu al wel meer dan XP.

Ik wil mijn mail vanuit Outlook dus nog overzetten. Vanaf dit forum de weg wel gevonden, alhoewel ik dit nog wel omslachtig vind en m.i. hierdoor nog veel Outlook gebruikers weerhoudt om sneller een overstap te maken.  :|

De huidige weg is volgens mij: Via Thunderbird in XP mail uit outlook in T. kopiëren, dan naar Thunderbird in Ubuntu kopiëren en vervolgens in Evolution importeren en mijn Treo zien te synchroniseren met Evolution voor de taken, memoś en contacten. Dan kan ik definitief overstappen. :o

Eerst wil ik kijken of ik de laatste versie van Evolution geïnstalleerd kan krijgen. De versie in 8.04 LTS bij mij is nu: Evolution 2.22.3.1. Ik kan via Synaptic de nieuwste stabiele nieuwste versie 2.24.3 niet binnen halen, ik kan daar alleen zaken voor 2.22.3 aanvinken.

Hoe krijg ik de laatste stabiele versie van Evolution geïnstalleerd? ???

Groet,
Frits




Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/18, 11:21:42 »
Gewoon bij de versie blijven die standaard erin zit:
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(punt 30)

Offline Tom

  • Lid
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 11:33:28 »
Je krijgt er ook updates voor , dat wil zeggen het versie nummer blijft het zelfde maar hij word wel geupdated
Dus Pjotr heeft 100% gelijk..
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 11:44:45 »
Waarom wordt de Evolution versie dan niet geupdate naar 2.24.3?
Je kunt hem kennelijk wel downloaden, maar dan weet ik niet hoe deze (eenvoudig) te installeren in Ubuntu. Of kan dit via Toepassingen installeren/verwijderen? Verschil tussen dit laatste en Synaptic gebruik is mij nog niet altijd even duidelijk, sorry.

Bij het opzetten van een verbinding nu in Evolution met een Palm worden ook oude types genoemd en nog serieel (overigens naast USB) aangegeven als verbindingsmogelijkheid, terwijl dat eigenlijk al wel erg verouderd is. (Moet me hier nog wel verder in verdiepen, zier er niet zo eenvoudig uit).

Zou toch wel graag de laatste versie willen gebruiken, voor optimaal gebruik van Evolution, maar ook om de sync mogelijkheden met mijn Treo maximaal te kunnen uitnutten.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/18, 11:58:06 door FrSu »

Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/18, 16:52:51 »
Waarom wordt de Evolution versie dan niet geupdate naar 2.24.3?
Omdat dan de hele Gnome omgeving naar 2.24 geüpdate moet worden. Dan is het handiger om 8.10 te installeren, die heeft wel Gnome 2.24 aan boord.
Een LTS versie doet geen grote versiesprongen, alleen security-updates en eventuele andere belangrijke updates. Nu lijkt een sprongetje van 2.22 naar 2.24 niet veel, maar voor iets als Gnome/Evolution en alles wat daar aan vast hangt is zo'n sprongetje enorm ingrijpend. Vandaar dat 8.04 hoogstwaarschijnlijk op 2.22 blijft zitten.
Debian is hier nog strikter in. De kernel van Etch is bijv. nog steeds 2.6.18.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/18, 17:55:44 »
@Autostatic: Dank voor de uitleg.

Is een update via een download van de laatste stabiele versie van Evolution dan aan te raden?

Heb met downloaden en installeren in Ubuntu nog niet veel ervaring.

Of sowieso niet doen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/18, 18:03:15 »
Gewoon laten zoals het is.
Als er een stabiele update voor jouw versie van Ubuntu is, dan komt die vanzelf in de update manager :)

FrSu

  • Gast
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/18, 20:12:29 »
Ok, dank voor de informatie. :D

Groet,
Frits

Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/18, 22:18:38 »
@Autostatic: Dank voor de uitleg.
Graag gedaan!

Citaat van: FrSu
Is een update via een download van de laatste stabiele versie van Evolution dan aan te raden?
Nee, mocht je het wel willen proberen dan moet je om alle afhankelijkheden te kunnen oplossen waarschijnlijk je gehele Gnome omgeving updaten naar 2.24.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Evolution updaten? Hoe?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/18, 22:33:14 »
aan evolution moet je niet rommelen.===>moeilijkheden van.