Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp Deskjet D4160  (gelezen 1602 keer)

pieter27

  • Gast
hp Deskjet D4160
« Gepost op: 2007/05/23, 11:57:05 »
yola,

gisteren een nieuwe printer wezen kopen, een hp deskjet D4160. Ik was daarnet aant proberen hem te installeren via systeem - beheer - printers. Hij vindt dan zelf wel de D4100 series, maar hij vind geen juiste driver voor de printer. Met als gevolg dat ie niet afdrukt.

Iemand een idee?

groetjes,

Offline Soul-Sing

  • Lid
hp Deskjet D4160
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/23, 12:28:24 »
Citaat van: pieter27
yola,

gisteren een nieuwe printer wezen kopen, een hp deskjet D4160. Ik was daarnet aant proberen hem te installeren via systeem - beheer - printers. Hij vindt dan zelf wel de D4100 series, maar hij vind geen juiste driver voor de printer. Met als gevolg dat ie niet afdrukt.

Iemand een idee?

groetjes,
geef je wel de opdracht de drivers te installeren? "hij vindt geen driver..."
krijg je een foutmelding? ik zou nog eens rustig kijken naar de opzet van
het installeren van de printer........
vind je het pictogram van je printer terug bij printers?

pieter27

  • Gast
hp Deskjet D4160
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/23, 17:00:21 »
Wel ik krijg dus het menuutje van een printer toevoegen in 3 stappen: Stap 1 van 3: verbinding maken met printer, dat lukt. Dan stap 2 van 3: printer stuurprogramma, moet je het model aangeven. Daar zit echter niet het model van mijn printer bij. Ik kan dus ook geen stuurprogramma aanklikken om over te gaan naar stap 3.
 
ik heb eens gezocht op stuurprogramma op het net, maar enkel dit (http://hplip.sourceforge.net/downloads.html) gevonden, waar ik niet verder mee kan.d

iemand raad?

Offline Soul-Sing

  • Lid
hp Deskjet D4160
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/23, 17:02:42 »
ah ik dacht te lezen dat hij het type printer wel had gevonden.......

Citaat
Hij vindt dan zelf wel de D4100 series,
in item 3

Citaat
Daar zit echter niet het model van mijn printer bij.

pieter27

  • Gast
hp Deskjet D4160
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/23, 17:15:40 »
excuus voor de onduidelijkheid. Effe helemaal opnieuw (sorry hoor).

In systeem-beheer-printers klik ik op nieuwe printer. Hij geeft dan stap 1: verbinding maken met printer. Hij vindt dan de printer, een deskjet D4100 series. Ik klik dan op volgende, waar hij een stuurprogramma wil hebben. In de lijst die ik daar zie, staat de D4100 series niet tussen, en dus ook niet het juiste stuurprogramma veronderstel ik.

Ik heb zonet op http://openprinting.org/show_driver.cgi?driver=hpijs&fromprinter=HP-DeskJet_D4100 gekeken en daar de file HP-DeskJet_D4100-hpijs.ppd gedownload. en dat dan ingegeven als stuurprogramma.

Er verschijnt dan een nieuwe printer (ook in mijn 'systeemvak'(of hoe heet dat??)), maar hij drukt geen testpagina af.

Lijkt dit duidelijker?
bedankt alvast!

Offline Soul-Sing

  • Lid
hp Deskjet D4160
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/23, 17:19:35 »
duidelijk! :) oef,,, je selecteert de printer, allemaal goed. hmm moeilijk.
iemand anders?? :)

pieter27

  • Gast
hp Deskjet D4160
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/29, 11:11:41 »
niemand???

Offline vis

  • Lid
hp Deskjet D4160
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/29, 11:18:13 »
Het enige wat je misschien nog zou kunnen proberen, is de printer te verwijderen en via de backend van cups de printer opnieuw installeren. Je komt bij de backend via de browser http://localhost:631. Hier moet je alle printers verwijderen en opnieuw toevoegen. Ik heb namelijk zelf ook altijd problemen in gnome als ik een printer toevoeg via de "wizard". Onder KDE werkt het wel goed. Waarom dit zo is, weet ik niet. Alleen ik krijg wel alles aan de praat via de backend. Ik hoor het wel.