Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu op compaq presario 5726 uit 1999  (gelezen 627 keer)

Offline fred101

  • Lid
kubuntu op compaq presario 5726 uit 1999
« Gepost op: 2007/09/27, 10:58:04 »
Ik gebruik nu een jaar kubuntu op mijn laptop en wil op mijn  hobby pc nu op de 2e HD ook kubuntu zetten. Op de eerste disk zit XP, op de tweede nu nog Fedora core 6 met gnome. Dat werkt maar ik heb liever Kubuntu. Deze en ook ubuntu willen echter niet. Ik stop de ISO CD er in, hij komt met het opstartscherm. Dan kies ik installatie en dan wordt het scherm onleesbaar. Ook in veilige grafische modus. Verder heb ik alle grafische standen geprobeerd. Soms krijg ik een leesbaar scherm maar dan zie ik maar dan is de tekst zo groot dat ik maar een kwart beeldscherm zie. Meestal zie ik een totaal vervormd beeld (streperig en trillend). Nu is het enige wat ik kon vinden iets met een te oud bios (1999) maar de upgrade procedure van rompaq en bios lukt niet omdat die windows 98 willen en hier zit XP op.

Heb nu twee dagen lopen modderen, misschien dat iemand het weet

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
kubuntu op compaq presario 5726 uit 1999
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/27, 14:55:31 »
probeer eens op te starten met aan het einde van de boot regel (extra opties) "noapci"

Offline fred101

  • Lid
kubuntu op compaq presario 5726 uit 1999
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/27, 20:47:35 »
Dat doet niets, maar op het scherm komt de melding dat acpi=force  nodig is. Dat heb ik ook geprobeert evenals noacpi en ook noapci. Ik hen de silent splash-- optie weggehaald en dan geeft ie een hele lijst, alles OK, verspringt halverwege van lettertype en dan komt later het opstartscherm wat nog steeds onleesbaar is. Het stomme is dat het plaatje bij de installatieopties met logo wel goed leesbaar is.

Fred