Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video fragmenten gekanteld  (gelezen 719 keer)

video fragmenten gekanteld
« Gepost op: 2014/09/29, 16:02:41 »
Hallo ,   een tijd geleden kreeg ik een paar Smartphone filmpjes binnen waarvan een aantal fragmenten naar de hemel wezen en naar de aarde.      Via dit Forum kreeg ik de tip om dit met Pitivi te bewerken,   dat ging prima, via knippen de slechte fragmenten verwijderen en dan de goede aan elkaar monteren, uiteraard met de hulp van dit Forum ( ben een leek op dit gebied )  lekker progje en prima video'tje.      Nu de vraag, ik heb nu een Smartphone filmpje gekregen waarin ook een aantal fragmenten zijn gekanteld maar die ik NIET wil weg doen, mede omdat ik zelf de Hoofdrolspeler ben daarin en een goede scheidsrechter niet graag wordt gekanteld, vandaar.      In Pitivi heb ik geen instelling kunnen vinden om dit te doen, dus weet iemand een progje die dat wel kan ?       Ik begrijp er trouwens ook mee, dat je met zo'n Smartphone nooit moet wisselen tijdens de opname tussen verticaal en horizontaal , want dan krijg je dat op de PC. ook zo te zien.   Wie wat weet, mag tikken.      Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/29, 16:50:54 »
femke98,  kun je in dat VLC dan ook een fragment van de video roteren, want dat is het probleem juist en heb ik niet kunnen  vinden in Pitivi .   Vr.  gr.   Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/29, 17:50:55 »
Pitivi kan dit (nog? ) niet. Openshot wel. Anders met Avidemux een gedraaide versie van het clipje produceren en dat invoeren in Pitivi.

Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/30, 14:49:30 »
Oke,  femke,  bedankt voor de correctie.    , ben nu een  ENORME   Handleiding aan het lezen van dat OpenShot Video Editor    ( ook een tip van vanadium ) , dus alle twee  bedankt.        Vr.  gr.   Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/01, 10:17:40 »
Openshot is op zich zeer eenvoudig: je zal er vlug mee weg zijn. Jammer genoeg crasht Openshot continu. In de praktijk moet je praktisch na iedere bewerking op de save knop duwen en best het programma herstarten (met de Unity launcher gaat dat zeer efficient, en gelukkig laadt Openshot snel).

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/01, 21:57:06 »
Crasht Openshot nog steeds zo vaak? Daarom ben ik destijds naar KDEnLive overgestapt. Niet zo mooi, maar een uitstekende en stabiele tool.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline vanadium

  • Lid
Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/02, 14:03:52 »
Jazeker. Van zodra je eens hebt gepreviewd loopt Openshot gegarandeerd na enkele handelingen daarna vast. Het zijn zeer eenvoudige projectjes die ik er mee gedaan heb, en mist telkens heropstarten loopt het gegarandeerd goed  =D Gelukkig verloopt het finale renderen van de video probleemloos, anders was het helemaal onbruikbaar.

Re: video fragmenten gekanteld
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/03, 13:14:36 »
vanadium,   het is me gelukt met die Smartphone video,  geen problemen gehad, duidelijke Handleiding maar ik heb hem nog niet uit, dus ik zet een groene vink.    Ook femke nog bedankt,       Vr.  gr.    Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.