Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pc loopt vast bij instalatie  (gelezen 1968 keer)

Gast

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Gepost op: 2006/12/06, 17:57:06 »
Yoo,

als ik de live cd van kubuntu 6.06LTS in mijn pc steek en ik start kubuntu dan loopt alles perfect.
Maar als ik dan op 'installer' beginnen de problemen:

De eerste keer dat ik probeerde kubuntu te instaleren liep hij vast bij stap 5 ( VOOR dat ik kon bepalen ofdat je handmatig partitie zal aanwijzen of dat de computer dat moet doen voor je ....) .
Na enkele keren proberen geraakte kon ik selecteren 'handmatig instellen' (ofzoiets :)) maar toen liep hij weer vast.
Als ik het nog keer probeerde liep hij terug vast vanaf stap 5.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen ? Misshien door al een deel van de instalatie op de harde schijf te zetten ofzo ?

extra info : 512mb RAM en 3GHz processor

ghih

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/06, 18:11:13 »
lijkt me meer op of een slechte download of slecht gebrand.
mss iemand anders die meer raad weet.

blonkie

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/06, 18:12:11 »
Citaat van: ghih
lijkt me meer op of een slechte download of slecht gebrand.
mss iemand anders die meer raad weet.
Hm het zijn instalatie cd's dat ik opgestuurd heb gekregen van kubuntu zelf en heb al met 2 cd's geprobeerd en blijf hetzelfde probleem hebben.

ghih

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/06, 18:17:36 »
geen idee dan

blonkie

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/06, 18:20:26 »
Citaat van: ghih
geen idee dan
Klote , hij draait perfect van de live cd , maar als ik hem instaleer loopt hij vast :s

ghih

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/06, 18:25:21 »
mss wat meer uitleg over het vastlopen kan helpen.
regeert de pc niet meer, krijg je zwart beeld,...

nils holkerson

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/06, 18:27:33 »
lukt het ook niet om de cd als server te installeren, en daarna de rest?
nadat je de cd erin gestopt heb kom je bij een beeldscherm met daarin het logo van kubuntu wat text en boot, voer daar server in ipv meteen enter. je krijgt dan een installatie die alleen de basis installeert, je zal dan nog een desktopomgeving moeten installeren en een hoop meer.

het zou ook een hardware-probleem kunnen zijn, al lijkt dit me vreemd

succes er mee

nils holkerson

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/06, 18:29:03 »
hmm geen hardwarprobleem als de live-cd het wel doet

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/06, 18:36:29 »
Probeer eens een checksum uit te voeren op de cd. Weet je zeker dat je cd-speler 100% goed werkt?

blonkie

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/06, 18:43:09 »
Pc loopt gewoon vast , muis kan je niet meer bewegen , geen enkele combinatie toets werkt nog....

Citaat van: nils holkerson
lukt het ook niet om de cd als server te installeren, en daarna de rest?
nadat je de cd erin gestopt heb kom je bij een beeldscherm met daarin het logo van kubuntu wat text en boot, voer daar server in ipv meteen enter. je krijgt dan een installatie die alleen de basis installeert, je zal dan nog een desktopomgeving moeten installeren en een hoop meer.

het zou ook een hardware-probleem kunnen zijn, al lijkt dit me vreemd

succes er mee
hm ? bedoel je als ik hem als live cd gebruik of als ik hem in me pc steek als XP draait ?
(en btw ik moet nergens op enter duwen :) , alleen als ik hem als live cd gebruik moet ik in een klein menutje kiezen tussen starten of tests uitvoeren en zulke brol)


cd speler werkt 100% en het ligt ook niet aan de cd (heb namelijk met andere (zelfde) cd geprobeerd en heb zelfde probleem)

PS: Het gaat hier dus wel degelijk over Kubuntu versie 6.06LTS (niet gedownload)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/06, 19:08:08 »
Misschien als je de alternate cd probeert. (Zie link bovenaan dit pagina)

nils holkerson

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/06, 23:52:12 »
Citaat van: blonkie
Pc loopt gewoon vast , muis kan je niet meer bewegen , geen enkele combinatie toets werkt nog....

Citaat van: nils holkerson
lukt het ook niet om de cd als server te installeren, en daarna de rest?
nadat je de cd erin gestopt heb kom je bij een beeldscherm met daarin het logo van kubuntu wat text en boot, voer daar server in ipv meteen enter. je krijgt dan een installatie die alleen de basis installeert, je zal dan nog een desktopomgeving moeten installeren en een hoop meer.

het zou ook een hardware-probleem kunnen zijn, al lijkt dit me vreemd

succes er mee
hm ? bedoel je als ik hem als live cd gebruik of als ik hem in me pc steek als XP draait ?
(en btw ik moet nergens op enter duwen :) , alleen als ik hem als live cd gebruik moet ik in een klein menutje kiezen tussen starten of tests uitvoeren en zulke brol)


cd speler werkt 100% en het ligt ook niet aan de cd (heb namelijk met andere (zelfde) cd geprobeerd en heb zelfde probleem)

PS: Het gaat hier dus wel degelijk over Kubuntu versie 6.06LTS (niet gedownload)
wacht even hoor, het is alweer een tijdje  geldeden dat ik die live-cd heb gebruikt, maar volgens mij is het zo dat als je de pc opstart met een live-cd erin mits je je bios goed hebt ingesteld krijg de kde desktop voor je met een icoontje erin met zoiets als install kubuntu of iets dergelijks. nou kan ik in de war zijn met de installatie-cd van ubuntu 5.10 maar als ik het me goed herinner kom je dan op een gegeven moment in dat menutje waar ik het eerder over had in mijn vorige bericht.

heb trouwens nooit de mogelijkheid gehad een ubuntu live-cd in een draaiend xp-station te stoppen, mijn xp was voledig gecrashed heb toen besloten een goedkoper alternatief te kiezen.

Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/07, 01:23:03 »
Lijkt me een hardware probleem.
Er is iets waardoor hij in de problemen raakt wanneer de HD bewerkt moet worden ??

Gparted Download
Download Gparted en brand hem op CD.
Vervolgens moet je booten vanaf deze CD om je Harddisk te bewerken, misschien als je de partitie al als ex3 formateerd dat je problemen over zijn.

Verder zou het handig zijn wanneer je wat gegevens van je computer hier neer zet.
Anders word het gokken en raden naar.....

Kontroleer ook je geheugen eens ?
Doe dit met Memtest86+
ff op een floppy zetten en dan booten vanaf die floppy uiteraard.
Website



Wat je niet wilt zien zijn errors, zie je die wel en heb je 2 chips erin zitten trek er dan 1 uit en test die.
Heeft die errors trek die er dan uit gooi hem weg en stop die andere erin.
Heeft die ook errors loop dan ff naar de winkel en koop nieuwe chips.

Eigenlijk is dit het eerste wat je altijd moet doen voor een nieuwe install , ook al is de computer nieuw.
en onnodig on te zeggen, maar altijd de stekker uit de pc trekken voor je dingen van je moederbord gaat aftrekken he ??

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

blonkie

  • Gast
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/12, 18:23:00 »
Test lopen gesmeerd , niets gaat verkeerd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Pc loopt vast bij instalatie
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/12, 19:58:01 »
Hoe zit de harde schijf gekoppeld aan het moederbord? Als je maar 1 IDE-kabel hebt, waar dus zowel de harde schijf aan hangt als de CD-speler, dan zijn de master/slave instellingen van belang. Als die niet goed staan, dan kan dat storingen geven. Zoals deze storing.

Linux kan namelijk minder goed overweg met verkeerde master/slave instellingen dan Windows.

De harde schijf moet als master staan: dat kun je instellen met de jumpers op de achterkant van de harde schijf. De CD-speler moet als slave staan (eveneens met jumpers aan de achterkant ervan). Zo heb je nog steeds maar 1 IDE-kabel nodig.

Het allerbeste is, om harde schijf en CD-speler elk een eigen IDE-kabel te geven: de harde schijf als master op IDE 0 (eerste gleuf in moederbord), en de CD-speler als master op IDE 1 (tweede gleuf in moederbord). Zo'n kabeltje kost maar 1 euro of zo.

In geval van twee harde schijven: ook de tweede moet als master staan, op de IDE van de CD-speler bijvoorbeeld. Waarbij de CD-speler dan slave is.

Groet, Pjotr.