Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Font onvindbaar in systeem  (gelezen 404 keer)

Offline Chantal

  • Lid
Font onvindbaar in systeem
« Gepost op: 2017/07/04, 22:59:13 »
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik via google Josefin Sans gedownload, uitgepakt en via fontviewer geïnstalleerd. De hele familie Josefin Sans was vervolgens, op een lid na, niet te vinden in Open Office, wel in Lettertypeviewer. Nu had ik begrepen dat meerdere mensen dit probleem hadden, en ik had een nieuwe oplossing gevonden, namelijk het font deinstalleren en ergens anders weer downloaden, nu niet via google.
Maar ik kan het font dus nergens in het systeem vinden om het te deinstalleren.
Op het  engeltalige ubuntu forum vond ik wat tips: Ik heb font manager geïnstalleerd, daar staat ´ie niet bij, ik heb via nautilus gekeken, gezocht in  /usr/share/fonts/truetype en ook daar staat ´ie niet tussen.
In Open Office staat alleen dat ene Josefin Sans lid. Maar ik wil die andere hebben. 
Ik heb het allemaal in de prullenbak gegooid, maar dat is geen deinstalleren. Anders zou die ene er ook niet meer staan.

Hopelijk is het niet heel onduidelijk allemaal, maar weet iemand hoe en waar ik kan zien of het font nog in het systeem staat en hoe ik het kan deinstalleren?

Dank je wel alvast!

Groetjes Chantal

Re: Font onvindbaar in systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/05, 09:44:12 »
Heel waarschijnlijk is de font alleen voor de huidige gebruiker geinstalleerd en staat het bestand in $HOME/.local/share/fonts

Offline vanadium

  • Lid
Re: Font onvindbaar in systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/06, 10:15:14 »
Voer eens volgend commando uit om de font cache te verfrissen:
fc-cache -fv