Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 na update vanuit 13.10 volledig "resetten" als een clean install  (gelezen 493 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik heb enkele dagen geleden Ubuntu vanuit 13.10 ge-upgrade. Dat betekent ook, dat mijn 14.04 werkt met een aantal instellingen en aanpassingen, die hij heeft meegenomen vanuit mijn vroegere 13.10-instellingen.

Bestaat er nu een manier om vanuit een ge-upgrade versie alsnog een soort clean install te doen (ZONDER dat ik eerst heel het boeltje op een DVD moet branden en van nul herinstalleren)?

Ik wil dus als het ware mijn huidige 14.04 als het ware resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik vind het niet erg dat mijn persoonlijke voorkeuren dan worden hersteld naar de fabrieksinstellingen, zolang natuurlijk mijn gegevens niet worden gewist. Ik wil dus eventueel ook gerust programma's (zoals Clementine) terug installeren, die niet standaard mee worden geïnstalleerd in een Ubuntu-distributie.

Hoe doe ik dat?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geheel schoon gaat niet, maar wel kun je alle verborgen mappen weggooien in je persoonlijke map. Daarmee krijg je in ieder geval de standaardinstellingen terug.