Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?  (gelezen 35029 keer)

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #25 Gepost op: 2014/11/10, 11:31:57 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(

Er zijn alternatieven hoor: UPC, Ziggo, Solcon... om er maar even een paar te noemen. Wij hebben zelf Solcon.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/11/10, 11:43:58 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(

Er zijn alternatieven hoor: UPC, Ziggo, Solcon... om er maar even een paar te noemen. Wij hebben zelf Solcon.
UPC is nog erger!Ziggo komt hier niet,solcon ken ik niet.

Edit: Ziggo komt dus wel hier omdat UPC over genomen wordt.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/11/10, 12:07:24 »

Vandaar dat ik begon over nieuwe overeenkomst, het is mij niet duidelijk wat aartje nu precies heeft voor een kastje.

Ik heb een Experia router (V8) en twee (voor "boven" en  "beneden" ) Motorola 1853 internet TV-kastjes.
Volgens het user-manual kan je daar allerlei protecties op instellen :

Copy protection: Rovi 7.01, CGMS-A, HDCP v1.2

Ik denk dat KPN de CGMS-A protectie heeft aangezet:

Copy Generation Management System - Analog (CGMS-A) is a copy protection mechanism for analog television signals. It consists of a waveform inserted into the non-picture Vertical Blanking Interval (VBI) of an analogue video signal. If a compatible recording device (for example, a DVD recorder) detects this waveform, it may block or restrict recording of the video content.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/11/10, 12:29:51 »
Die restrictie op (analoog) signaal is niet nieuw.
Pakweg 10 jaar geleden (of langer) kwamen plots vele DVD recorders in reparatie met de klacht neemt programma's van de Duitse zenders niet op.
Na een inventarisatie bleek dat meestal speelfilms niet werden opgenomen, meestal een paar seconden van de filmstart en vervolgens zwart beeld of een afschakelende opname. Na de film direct weer beeld. Hoe de situatie nu is weet ik niet (pensionada tegenwoordig)
Dus de techniek om je kijk/opname/later kijken plezier te vergallen is al lange tijd aanwezig en kan waar gewenst analoog en digitaal worden ingezet.
Zelfs VHS recorders met een teletext module werden/kunnen zo worden beïnvloed.

Groet,
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/11/10, 12:34:51 »
Hai Aartje,

Wat en gebeuren he al die mogelijkheden met abonnementen en apparaten.

Citaat
Wat ik begrijp is dat je Sateliet-TV hebt met een mogelijkheid om digitaal op te nemen op een HD.
Heb je van de opgenomen programma's wel eens geprobeerd een DVD te maken dmv een HD-recorder ?
Ik vraag me af of dat bij jou wel mogelijk is, misschien krijg je dan ook wel te maken met één of andere
protectie.

Ja, ik heb een satelliet schotel met een receiver naast mijn tv. Die receiver neemt die kale ts bestanden op zonder copyright beveiliging, ook Full HD. Dat zijn flinke bestanden, maar ik kan de opname kwaliteit ook lager zetten. Dit apparaat is een Linux gebaseerde ontvanger.
Ik heb wel eens opgenomen via deze receiver op een dvd recorder. Dat was een oudje, die de 16:9 verhouding omzette naar 4:3. Het werkte wel, geen last van copyrightbeveiliging van de meeste Engelse zenders.

Citaat
Bedankt voor je reactie, KPN ITV is niet zo onbekend in Nederland, er zijn al millioenen gebruikers, hetzij via glasvezel, hetzij via ADSL (VDSL?)

Vraagje: itv, bedoel je dan de zender ITV of interactieve tv?
Ik bedoelde hier de Engelse zender ITV en Channel 4, met leuke programma's, waaronder the Returned.
Haha, vermoedelijk toch een grappig communicatie probleem. Heb ik  al die tijd gedacht dat je via KPN de Engelse zenders ITV 1 t/ m 4 kunt ontvangen!
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/11/10, 13:11:04 »
@lowlands: Solcon ken je niet? En jij noemt jezelf mede-Almeerder ??? Nee grapje ;) Maar Solcon is een Flevolandse provider, dus... :)

@femke98: Ja klopt. Ik zei ook niet dat ik ze aanraad, ik noemde ze alleen in het lijstje van alternatieven. Met UPC hadden we voorheen nog veel meer problemen (bij Solcon is dat alleen iets van de laatste tijd) dus die zou ik ook niet aanraden, maar die noemde ik wel want het is een alternatief en het is aan ieder voor zich om te gebruiken wat zij willen. KPN zie ik op zich als een oké alternatief, al hebben wij daar niks aan want ze bieden in onze straat alleen glasvezel aan en onze straat is de enige in de wijk zonder glasvezelaansluiting (is niet mogelijk om de glasvezelkabels in deze straat naar de meterkasten van onze huizen door te trekken volgens de woningbouw, al 2 jaar lang niet)...
« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 13:13:11 door Vistaus »

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #31 Gepost op: 2014/11/10, 14:19:22 »
Hai Femke,

Bedankt voor je links:
Citaat
Kristie: http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/interactieve-tv/interactieve-tv-online.htm

http://www.itvonline.nl/

ik zelf gebruik het nit, maar je kan via Itvonline ook opnemen. (zie de tweede link, daar zie je een knop rec staan)

De begripsverwarring ontstond door de afkorting met 2 betekenissen. Op dit forum kun je niet horen hoe je het uitspreekt, dus ik las itv met een Engels accent Aij-tie-vie, waar jullie het allemaal lezen met de Nederlandse uitspraak Ie-tee-vee.

Blijft grappig. Maar dat gedoe met providers en kopieerbeveiliging, daar heb ik momenteel weinig last van. Ik zoek regelmatig uit wat de handigste en goedkoopste optie is voor bellen en internet, maar mijn tv abonnement is gratis.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #32 Gepost op: 2014/11/10, 16:06:14 »
@lowlands: Solcon ken je niet? En jij noemt jezelf mede-Almeerder ??? Nee grapje ;) Maar Solcon is een Flevolandse provider, dus... :)

@femke98: Ja klopt. Ik zei ook niet dat ik ze aanraad, ik noemde ze alleen in het lijstje van alternatieven. Met UPC hadden we voorheen nog veel meer problemen (bij Solcon is dat alleen iets van de laatste tijd) dus die zou ik ook niet aanraden, maar die noemde ik wel want het is een alternatief en het is aan ieder voor zich om te gebruiken wat zij willen. KPN zie ik op zich als een oké alternatief, al hebben wij daar niks aan want ze bieden in onze straat alleen glasvezel aan en onze straat is de enige in de wijk zonder glasvezelaansluiting (is niet mogelijk om de glasvezelkabels in deze straat naar de meterkasten van onze huizen door te trekken volgens de woningbouw, al 2 jaar lang niet)...
Dat het een Flevolandse provider is wil niet zeggen dat je die dan in Almere hebt op de glasvezel.Maar ik kan wel weer eens kijken welke er nu op zitten en of dat niet allemaal KPN klonen zijn.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #33 Gepost op: 2014/11/10, 20:13:59 »
@Lowlands: Als klant van Solcon kan ik je vertellen dat Solcon ook in Almere glasvezel aanbiedt (minus onze straat, door eerder aan femke98 genoemde reden).

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #34 Gepost op: 2014/11/10, 23:22:36 »
Ok,ik heb nog niet gekeken.Ligt ook aan wat ze aanbieden,als het alleen maar standaard is dan kan ik er niks mee.

Ok,heb gekeken en ze zijn met het pluspakket wat goedkoper.Maar eigenlijk is het precies hetzelfde als wat ik al heb,want is natuurlijk ook gewoon het KPN aanbod..Reggefiber is ook door KPN op gekocht.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 23:35:26 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #35 Gepost op: 2014/11/11, 09:03:21 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(

Zoek eens naar Lijbrand glasvezel, daaronder (viel XMSnet) nu overgenomen door Telfort...

enyway glasvezel word bijna overal uitgerold en hierbij heb je setup boxen waarmee je kan opnemen op harddisk.
Het signaal gaat via HDMI of scart en zonder codering.

Het is nog steeds een wettelijk recht om kopieen voor eigen gebruik te maken dus snap idd niet waarom sommige dit de mensen opdringen..

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline koos4401

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #36 Gepost op: 2014/11/11, 10:40:46 »
Citaat
Het is nog steeds een wettelijk recht om kopieen voor eigen gebruik te maken dus snap idd niet waarom sommige dit de mensen opdringen..
Niet helemaal juist, Gandyman ( and the devil is in the detail)
Van gegevensdragers die je hebt aangeschaft, heb je dat recht. Van een stream schaf je "alleen maar" het recht aan die te bekijken, beluisteren of lezen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #37 Gepost op: 2014/11/11, 11:44:18 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(

Zoek eens naar Lijbrand glasvezel, daaronder (viel XMSnet) nu overgenomen door Telfort...

Lijbrand vertrouw ik voor geen meter. Ze zeggen op hun site na de postcodecheck dat ons huis een glasvezelpakket van ze aankan maar dat kan helemaal niet daar de gemeente de huizen in onze straat, zoals ik al eerder zei, niet wil verbinden omdat het technisch onmogelijk zou zijn i.t.t. de rest van de wijk. Dus hoe komt Lijbrand er dan bij dat het wel kan? Of gaan zij de gemeente dwingen ons aan te sluiten zodra ik zo'n pakket aanvraag? Erg dubieus in ieder geval.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #38 Gepost op: 2014/11/12, 00:00:12 »
Dat is geen Lijbrandt meer,maar gewoon KPN.En die zegt dat,omdat ze ook eigenaar zijn van Reggefiber.Misschien zijn die andere huizen buiten jouw straat in dezelfde postcode,en ze zoeken alleen maar op postcode.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #39 Gepost op: 2014/11/12, 00:39:41 »
Dat is geen Lijbrandt meer,maar gewoon KPN.En die zegt dat,omdat ze ook eigenaar zijn van Reggefiber.Misschien zijn die andere huizen buiten jouw straat in dezelfde postcode,en ze zoeken alleen maar op postcode.

Nope. Die andere huizen buiten de straat hebben een andere postcode.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #40 Gepost op: 2014/11/12, 08:17:53 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(

Zoek eens naar Lijbrand glasvezel, daaronder (viel XMSnet) nu overgenomen door Telfort...

Lijbrand vertrouw ik voor geen meter. Ze zeggen op hun site na de postcodecheck dat ons huis een glasvezelpakket van ze aankan maar dat kan helemaal niet daar de gemeente de huizen in onze straat, zoals ik al eerder zei, niet wil verbinden omdat het technisch onmogelijk zou zijn i.t.t. de rest van de wijk. Dus hoe komt Lijbrand er dan bij dat het wel kan? Of gaan zij de gemeente dwingen ons aan te sluiten zodra ik zo'n pakket aanvraag? Erg dubieus in ieder geval.

Dan zit je blijkbaar in een huurhuis..... en wil de woninbouw vereniging het niet.

Vraag gewoon glasvezel aan en ze komen het aanleggen.
Daar heeft de gemeente niets mee te maken, en voor zover ze toestemming moeten geven voor grafen zullen ze dat doen omdat het een Nuts aansluiting betreft.

In mijn gedeelte van de wijk lag ook geen glasvezel, heb het aangevraagd en er werd gewoon een gleuf naar mijn huis gegraven en glasvezel aangelegd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #41 Gepost op: 2014/11/12, 08:19:53 »
Citaat
Het is nog steeds een wettelijk recht om kopieen voor eigen gebruik te maken dus snap idd niet waarom sommige dit de mensen opdringen..
Niet helemaal juist, Gandyman ( and the devil is in the detail)
Van gegevensdragers die je hebt aangeschaft, heb je dat recht. Van een stream schaf je "alleen maar" het recht aan die te bekijken, beluisteren of lezen.

Die wet is er nooit doorgekomen en dus worden er nog steeds apparaten verkocht waarmee je kan opnemen en valt dat coderen onder het kopje klantje pesten.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #42 Gepost op: 2014/11/12, 10:11:48 »
En erger nog,je kan je er niet aan onttrekken,omdat de aanbieder de enigste is die dat levert.Er is geen concurrent waar je het dan wel van kan opnemen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #43 Gepost op: 2014/11/12, 11:47:41 »
@Gandyman en femke98: Het was inderdaad de gemeente die besloten heeft tot aanleg en aansluiting, dat klopt @femke98. De woningbouw heeft in eerste instantie gezegd dat het in onze straat onmogelijk was om de huizen op het glasvezelnetwerk aan te sluiten (raar, want de huidige ADSL/kabel etc. hebben we ook gewoon en hoe is dat dan aangesloten?). Maar later hebben we het nagevraagd bij de gemeente hoe dat precies zit en de gemeente zegt exact hetzelfde en zegt zelf verantwoordelijk te zijn (komt omdat onze huurhuizen wel door de woningbouw worden verhuurd maar gemeentelijk eigendom zijn). Zelfs nog bij de wethouder geweest die speciaal kwam kijken hier ter plaatse, maar concludeerde ook exact hetzelfde. Dus het is de gemeente die tegenwerkt, vreemd genoeg.
Wij zijn dus de enige straat in de wijk zonder glasvezelaansluiting, hierdoor. Niemand in de straat heeft het (een stuk of 20 huizen).
« Laatst bewerkt op: 2014/11/12, 11:56:19 door Vistaus »

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #44 Gepost op: 2014/11/12, 22:42:12 »
Tja,wat zou er nou speciaal aan jouw straat zijn dat er geen glasvezelkabel aan gelegd kan worden?Je hebt toch een spanningskabel naar je huis en een telefoonkabel??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #45 Gepost op: 2014/11/12, 23:02:23 »
Tja,wat zou er nou speciaal aan jouw straat zijn dat er geen glasvezelkabel aan gelegd kan worden?Je hebt toch een spanningskabel naar je huis en een telefoonkabel??

Tja, dat is dus precies wat wij ons als straat ook afvragen. We hebben een spanningskabel, we hebben internet via de kabel of ADSL, telefoon via de kabel of ADSL... wij zien het probleem niet. Maarja, de gemeente kennelijk wel. Is jammer, want verder ben ik toch wel de grootste Almere-fan die er is ;) Maarja, fan of niet, niks is perfect, ook gemeentes niet.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #46 Gepost op: 2014/11/13, 09:09:39 »
Citaat van: gandyman
Vraag gewoon glasvezel aan en ze komen het aanleggen.
Daar heeft de gemeente niets mee te maken, en voor zover ze toestemming moeten geven voor grafen zullen ze dat doen omdat het een Nuts aansluiting betreft.

In mijn gedeelte van de wijk lag ook geen glasvezel, heb het aangevraagd en er werd gewoon een gleuf naar mijn huis gegraven en glasvezel aangelegd.
Je vergeet dat je het dan zelf moet betalen. En dat prijsje is niet misselijk!

"knip"

Precies je moet het zelf betalen, het koste mij € 380.- om die glasvezel naar me huis te laten leggen, en ik von dat eigenlijk wel weinig, want ze breken de straat open, uitgraven en weer dichtgooien over een lengte van 150 meter.....

@Vistaus,
Blijkbaar wil de verhuurder van jullie huis dit niet betalen en daarom hebben jullie geen glasvezel .......

Wanneer jullie het zelf willen betalen dan legt de glasvezel boer zo de aansluiting naar jullie huis, zonder enig probleem.

Kost je wel doekoes  =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #47 Gepost op: 2014/11/13, 11:41:31 »
Inderdaad. Blijkbaar leest Gandyman er overheen... het heeft niks met de verhuurder te maken want de gemeente was degene die het bij iedereen installeerde e.d.  Ook bij de huurhuizen. Wij tekenden ook in maar kregen dus te horen dat het niet kon.  Daarbij leest Gandyman ook nog over het feit heen dat wij niet in een huurhuis VAN de verhuurder wonen, maar een huurhuis van de gemeente waar de woningbouwvereniging alleen de tussenpersoon is. Onze galerijwoningen en grond eromheem zijn 100% eigendom van de gemeente en 0% van de woningbouw. Dat komt omdat deze woningen zo'n beetje de oudste van Almere zijn. Toen was er nog geen woningbouwvereniging en waren deze woningen van de ZIJP. ZIJP is later de gemeente geworden en die heeft de huizen dus nog steeds in eigendom.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/13, 11:45:02 door Vistaus »

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #48 Gepost op: 2014/11/13, 12:39:11 »
Citaat van: gandyman
Vraag gewoon glasvezel aan en ze komen het aanleggen.
Daar heeft de gemeente niets mee te maken, en voor zover ze toestemming moeten geven voor grafen zullen ze dat doen omdat het een Nuts aansluiting betreft.

In mijn gedeelte van de wijk lag ook geen glasvezel, heb het aangevraagd en er werd gewoon een gleuf naar mijn huis gegraven en glasvezel aangelegd.
Je vergeet dat je het dan zelf moet betalen. En dat prijsje is niet misselijk!

"knip"

Precies je moet het zelf betalen, het koste mij € 380.- om die glasvezel naar me huis te laten leggen, en ik von dat eigenlijk wel weinig, want ze breken de straat open, uitgraven en weer dichtgooien over een lengte van 150 meter.....

@Vistaus,
Blijkbaar wil de verhuurder van jullie huis dit niet betalen en daarom hebben jullie geen glasvezel .......

Wanneer jullie het zelf willen betalen dan legt de glasvezel boer zo de aansluiting naar jullie huis, zonder enig probleem.

Kost je wel doekoes  =D =D
In Almere wordt de kabel naar je kruipruimte "geduwd"!Dus niks 100 meter graven!Alleen in het midden van de straat.Even een gat in de meterkastvloer en hup je hebt de kabel binnen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #49 Gepost op: 2014/11/13, 14:24:29 »
In heel de Meenten is het geduwd van af het midden van de straat!Ze hoeven dan alleen maar even in de kruipruimte.Tja,misschien was het een ander bedrijf bij jou..

Verder denkend is dat misschien ook zo omdat het bij ons wat aparter is.De meterkast zit in lijn met de schuur,en is een meter hoger dan de straat,of was een meter hoger.Dus ze konden ook niet een stuk tuin open graven..
« Laatst bewerkt op: 2014/11/13, 14:27:09 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.