Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 12.04, totem-mozilla en streaming media  (gelezen 2252 keer)

Offline Robertos

  • Lid
12.04, totem-mozilla en streaming media
« Gepost op: 2012/04/09, 23:56:17 »
Enkele dagen geleden heb ik 12.04 geïnstalleerd. Deze draait over het algemeen redelijk, natuurlijk wel nog wat bugs maar 't is niet voor niets nog een beta-versie.
Nu zit ik eigenlijk met een probleem met streaming media in Firefox. De gebruikelijke pakketten zijn geïnstalleerd (ubuntu-restricted-extras, w32codecs, non-free-codecs e.d.) en de enige plugin voor het afspelen is totem-mozilla.

Ik ben eens aan het testen geslagen of dat een beetje naar behoren wil werken, maar dat viel tegen. Op www.nederland.fm werkt bijvoorbeeld de helft van de tijd WildFM, GigantFM en Arrow Jazz FM niet. Werkt het eens een keer op goed geluk wel, dan krijg ik de totem plugin te zien zonder knoppen en in plaats daarvan visual effects die op de een of andere manier niet uit te schakelen zijn. Speelt er niets af dan zie ik ook geen knoppen maar een zwarte balk. Onder 10.04 en Debian heb ik er geen enkel probleem mee.

Voorbeelden

niet uit te schakelen visual effects bij afspelen (12.04)
fatsoenlijk werkend onder 10.04

Ondertussen weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Hebben meer mensen dit probleem?
Op een ander forum loopt overigens ook een topic dat ik eergisteren gestart heb, maar ik stel de vraag hier ook even aangezien hier misschien wat meer testers rondlopen.

« Laatst bewerkt op: 2012/04/10, 00:12:43 door Robertos »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/10, 00:41:12 »
Zelfde probleem met 11.10
totem verwijderd en gecko-mediaplayer geinstalleerd.
Problem solved.

CU
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Tom

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/10, 12:27:38 »
Geen enkel probleem mee ,alles speelt met Totem en zijn browser plugin kwestie streaming.
Geen visual effecten ,geen probleem mee.
w32codecs, non-free-codecs < Die zijn alleen interessant voor de Mplayer voor de rest nuteloos.
Xubuntu 12.04 LTS 64 bit.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Robertos

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/10, 15:30:59 »
DeBaas, gecko-mediaplayer is inderdaad een andere oplossing. Maar aangezien ik eigenlijk altijd probleemloos totem-mozilla heb gebruikt, verbaasde me het dat die opeens kuren vertoonde.

Wanda, ik heb net Xubuntu 12.04 even in Virtualbox bekeken. Geïnstalleerd, geüpdatet en de xubuntu-restricted-extras geïnstalleerd. Xubuntu heeft precies hetzelfde probleem op de betreffende site. Je geeft aan dat het bij jou wel werkt, werkt het dus ook op www.nederland.fm als je bijvoorbeeld rechtsboven WildFM aanklikt? Zie je dan gewoon het venster van totem met de knoppen en geen zwarte balk of visual effects?

Offline Tom

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/10, 15:59:15 »
Ik zie alleen dit als hij aan het afspelen is.

En ik gebruik dus alleen Totem plus zijn plugin.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Robertos

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/10, 16:49:40 »
Ah, dat bedoel je. Dat werkt hier ook. Je klikt door naar de site zelf en dat is gewoon een soort flash player.

Ik bedoel gewoon op nederland.fm één keer op bijvoorbeeld WildFM klikken. Dan verschijnt er in het midden netjes de player van totem in 10.04 en begint het afspelen. Dit dus: http://i39.tinypic.com/30t4c5z.png
In 12.04 is dit dus niet het geval. Het afspelen werkt niet altijd en er verschijnt een zwarte balk in het midden waar normaal gesproken de player verschijnt. Speelt 't op goed geluk wel eens af dan krijg ik die visual effects i.p.v. de speler met de knoppen.

Dat zal bij jou ook wel niet naar behoren werken dan?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/10, 16:53:39 door Robertos »

Offline Tom

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/10, 17:07:59 »
7 keer geprobeerd en hij speelt elke keer netjes ,af geen haperingen of iets dergelijks.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Robertos

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/10, 17:38:44 »
Zou je daar eens een screenshot van willen posten?

Offline Tom

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/10, 17:50:16 »
Zoals die afbeelding hierboven.
Je ziet wel geen Totemplayer maar ik heb elke keer de muziek erop.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Robertos

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/10, 18:01:48 »
Ik vrees dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Het draait niet om de website van WildFM zelf die je voorheen liet zien. Het gaat mij om de website van www.nederland.fm  :)

Dus:
- Open www.nederland.fm
- Klik in die website één keer op het icoon van WildFM rechtsboven

Het enige wat ik graag zou willen weten is wat er dan gebeurd bij jullie? Krijgen jullie dan ook de symptomen die ik eerder beschreef, dus geen geluid en een zwarte balk, of als er wel geluid komt enkel visual effects i.p.v. de totem player met knoppen?

Geen probleem als dat zo is, dan weet ik tenminste dat ik niet verder hoef te zoeken naar een oplossing. Dan ligt het aan de nieuwere versie van totem en totem-mozilla.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/10, 18:04:25 door Robertos »

Offline Robertos

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/12, 00:08:51 »
Niemand die even zou willen kijken (zie een bericht hoger)?

gecko-mediaplayer werkt overigens wel, maar totem-mozilla is in principe de standaard plugin. Het verbaast me dat ik bijna geen klachten erover terug kan vinden terwijl die toch bij ieder installatie standaard erop zit.
Video werkt verder prima, maar audio (zoals in de screenshots) werkt de helft van de tijd niet, of je krijgt die visuele effecten zonder knoppen waar je dus totaal niets aan hebt.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 12.04, totem-mozilla en streaming media
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/12, 00:25:43 »
Ik was dit probleem ook in "andere" Linuxdistro's al tegengekomen, sinds een jaar of 4-5 zoek ik al niet meer naar de oplossing. Bij Gnome versies gaat bij mij bij install direct de gecko-mediaplayer erop, bij KDE mplayerplug-in.
Doe er mee wat u leuk vind ;)
Groet
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL