Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zorin niet te verwijderen  (gelezen 1082 keer)

Offline Wibo2

• Lid
Zorin niet te verwijderen
« Gepost op: 2025/04/10, 12:49:21 »
ik heb wat hulp nodig, heb een pc van 10 jaar met hd 120gb (C) waar window 10 op stond en een hd van 250gb (D) waar data op staat. Window was een beetje een rommeltje.
Naast window heb ik Zorin geinstalleerd maar dat ging niet goed er waren wat problemen met  boot maar dat was opgelost maar omdat window schoon wilde installeren daarom Zorin verwijderd maar dat lukt niet.

Toen met Gpart dev/sda verwijderd en  ntfs gemaakt

Hetzelfde met dev/sdc gedaan maar Zorin start nog steeds op en ik wil window10 opnieuw installeren en daarna Zorin opnieuw ernaast zetten..
dev/sdb is mijn D schijf met data.

Wat hulp is welkom.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zorin niet te verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2025/04/10, 15:04:58 »
Zorin is geen Ubuntu, daarom bericht verplaatst.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline peer

• Lid
Re: Zorin niet te verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2025/04/10, 17:06:05 »
ik zou de schijven voorzien van een nieuwe partitietabel met gparted. Dan zijn de schijven helemaal leeg. Zorg wel eerst voor en backup als dat nodig is.
Dan windows installeren op de schijf van 120gb. Daarna zou ik met gparted de windows partitie verkleinen zodat er voldoende ruimte beschikbaar komt voor zorin. Tijdens het installatieproces van zorin kun je er waarschijnlijk vor kiezen om zorin op de vrije ruimte te installeren.

evt kun je de andere schijf tijdelijk verwijderen tijdens het installatieproces.