Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?  (gelezen 2199 keer)

Offline Dump

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Gepost op: 2008/09/21, 12:52:33 »
Hoi allen.
Ik overweeg mijn redelijk nieuwe xp kast  om te zetten naar ubuntu. Maar graag had ik dan wel alle FireFox bladwijzers etc. van mijn xp kast ook weer precies zo in de firefox in ubuntu tevoorschijn getoverd. Van xp naar xp gaat dat redelijk soepel mits je wel van de juiste versie naar de juiste versie gaat en mozillabackup gebruikt. ( een .pvc bestand op de juiste plaats zetten wil ook wel is lukken maar niet altijd) Maar hoe krijg ik dat  .pvc bestand in ubuntu als dat al kan?
Is hier een oplossing voor?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 12:58:28 »
Moet je gewoon kunnen importeren. Je kunt ook je profielfolder overzetten naar je .mozilla/firefox/ folder op je Ubuntu installatie. Je kunt zelfs als je wilt je profielfolder op een plek zetten waar zowel de Ubuntu als de XP installatie bij kan en vanuit beide OS'en hetzelfde profiel gebruiken.

Offline Dump

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 14:39:12 »
Hoi Autostatic.
Ik heb in C:/Programfiles/MozillaFirefox/defaults/profile deze gehele laatste map (profile dus) gekopieerd en naar de ubuntu kast over gebracht. Nu moet ik nog zoeken waar hij in de ubuntu geplaatst moet worden.

/home/dump/.mozilla/firefox is waar ik nu ben maar dan moet ik de keuze maken. Ik kies dan hier ook maar voor /3r4t8wv9.default (deze laatste zal wel bij iedereen een andere naam hebben) Maar dan? Is dit de goede map en zo ja hoe dan verder. Of moet ik ergens anders de gehele map Profile plaatsen of een onderdeel daaruit?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Mij

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/21, 14:47:07 »
Citaat van: Dump
Hoi Autostatic.
Ik heb in C:/Programfiles/MozillaFirefox/defaults/profile deze gehele laatste map (profile dus) gekopieerd en naar de ubuntu kast over gebracht. Nu moet ik nog zoeken waar hij in de ubuntu geplaatst moet worden.

/home/dump/.mozilla/firefox is waar ik nu ben maar dan moet ik de keuze maken. Ik kies dan hier ook maar voor /3r4t8wv9.default (deze laatste zal wel bij iedereen een andere naam hebben) Maar dan? Is dit de goede map en zo ja hoe dan verder. Of moet ik ergens anders de gehele map Profile plaatsen of een onderdeel daaruit?
Doei, Dump.
C:\\Documents and Settings\Application Data\Mozilla\Firefox kopiƫren naar .mozilla in je home map (ctrl + h in nautilus om dat te zien.)

MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/21, 14:49:52 »
Hallo Dump, het beste kun je het mapje 3r4t8wv9.default hernoemen naar een wat makkelijke naam en vervolgens in de profiles.ini 3r4t8wv9.default ook aanpassen. Dan zou het moeten werken. Bij mij ziet profiles.ini er zo uit:
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=Jeremy
IsRelative=0
Path=/opt/public/Mozilla/Firefox
Default=1
Ik heb mijn profielmapje dus in /opt/public/Mozilla/Firefox staan en het profiel heet Jeremy.

Offline Ivan1986

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/21, 14:50:27 »
waarom doe je niet tijdelijk dualboot en test je alles en zet je alles goed tot je grust bent en dan kan je daarna windows vrwijderen

Offline rja

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/21, 14:51:06 »
Ik heb Firefox niet overgezet, toen ik van Windows naar Linux ging, alleen de bookmarks. Zijn de versies gelijk op Windows en Linux ?

Maar bij thunderbird heb ik de directory overgezet, werkte gelijk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/21, 14:57:42 »
Citaat van: Dump
Hoi allen.
Ik overweeg mijn redelijk nieuwe xp kast  om te zetten naar ubuntu. Maar graag had ik dan wel alle FireFox bladwijzers etc. van mijn xp kast ook weer precies zo in de firefox in ubuntu tevoorschijn getoverd. Van xp naar xp gaat dat redelijk soepel mits je wel van de juiste versie naar de juiste versie gaat en mozillabackup gebruikt. ( een .pvc bestand op de juiste plaats zetten wil ook wel is lukken maar niet altijd) Maar hoe krijg ik dat  .pvc bestand in ubuntu als dat al kan?
Is hier een oplossing voor?
Doei, Dump.
Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(tip 26)

MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/21, 14:57:44 »
rja, nooit problemen gehad met Thunderbird en Firefox in zowel Windows als Linux terwijl beide OS'en dezelfde folders gebruikten. TB en FF zijn echt goeie cross-platform applicaties als je het mij vraagt.

Offline Dump

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/21, 16:08:52 »
Hohoho, jullie nemen een loopje met me. Ik ben, nog steeds, geen ubuntu kenner. Wat heb ik tot nu toe gedaan?

1) ik heb de 4 bestanden die in --- C:/Programfiles/MozillaFirefox/defaults/profile zaten verwisseld met de 4 bestanden die in /home/dump/.mozilla/firefox/3r4t8wv9.default aanwezig waren ......lukt dus niet

2)De gehele firefox map in ---- C:/documentsandsettings/Dump/applicationdata/mozilla/firefox omgeruild met de gehele firefox map in /home/dump/.mozilla ook zonder resultaat.

Dan blijft de voor mij moeilijkste optie over die AutoStatic om 13.49.53 op geeft. Maar dat heb ik niet zomaar voor elkaar.

En rja, de 2 versies zijn inderdaad gelijk dus dat zou de pret niet mogen drukken.
Bookmarks overzetten. Is dat nog een simpele oplossing.

Roept u maar a.u.b. hoe verder te gaan.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/21, 16:11:48 »
Citaat van: Dump
Hohoho, jullie nemen een loopje met me. Ik ben, nog steeds, geen ubuntu kenner. Wat heb ik tot nu toe gedaan?

1) ik heb de 4 bestanden die in --- C:/Programfiles/MozillaFirefox/defaults/profile zaten verwisseld met de 4 bestanden die in /home/dump/.mozilla/firefox/3r4t8wv9.default aanwezig waren ......lukt dus niet

2)De gehele firefox map in ---- C:/documentsandsettings/Dump/applicationdata/mozilla/firefox omgeruild met de gehele firefox map in /home/dump/.mozilla ook zonder resultaat.

Dan blijft de voor mij moeilijkste optie over die AutoStatic om 13.49.53 op geeft. Maar dat heb ik niet zomaar voor elkaar.

En rja, de 2 versies zijn inderdaad gelijk dus dat zou de pret niet mogen drukken.
Bookmarks overzetten. Is dat nog een simpele oplossing.

Roept u maar a.u.b. hoe verder te gaan.
Doei, Dump.
Je doet veel te ingewikkeld.... Lees gewoon even de tip die ik je in mijn eerdere bericht gaf:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/306431#p306431

Een kind kan de was doen.   :-)

Offline Dump

  • Lid
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/21, 16:54:50 »
Ik moet mij verontschuldigen, Pjotr123. Ik heb de opmerking van jou over het hoofd gezien. En dat terwijl de klus nu reeds geklaard is. Sorry.
Maar mag ik de anderen hartelijk danken voor hun hulp. Als leek kan het geen kwaad je het apazuur te moeten zoeken in Ubuntu. Ik moet zeggen dat ik nu eindelijk een beetje snap hoe de structuur van de mappen etc in elkaar zit. En dat had ik nooit verwacht. Voor jullie een koud kunstje? Ik ben een langzame, maar wel een volhardende leerling. Het kost me dus heel veel tijd.
Nogmaals allen bedankt. Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
MozBackup bestand van XP naar Ubuntu. Kan dat?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/21, 18:23:47 »
Als het maar uiteindelijk lukt, daar gaat het om.....  :-)

Net als in Windows, zijn er in Linux meestal verschillende manieren beschikbaar om iets te doen. Maar "mijn" manier, die via het menu van Firefox zelf gaat, is de makkelijkste: de exporteer/importeer-functie heeft Mozilla immers gewoon in het menu van Firefox gestopt.....  :-)