Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: {OPGELOST} Grub Splashafbeeldingen  (gelezen 1055 keer)

{OPGELOST} Grub Splashafbeeldingen
« Gepost op: 2010/01/14, 20:12:01 »
Hallo,

Ik heb geprobeerd om in Grub 2 een achtergrondafbeelding toe te voegen, om de boel wat op te vrolijken. ;) Ik heb de uitleg op deze (http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#Grub2splashafbeeldingen) pagina gevolgd. Als ik het commando sudo update-grub uitvoer, krijg ik echter de tekst "Found Debian background..." niet te zien. Bij een herstart zie ik ook geen achtergrondafbeelding. Weet iemand van jullie wat ik fout doe? :( In bijlage vinden jullie het bestand 05_debian_theme.

Dank bij voorbaat!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/14, 22:17:51 door Karmic Koala »
"Free as in freedom"

Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 20:46:44 »
Kan je het bestand /etc/grub.d/05_debian_theme hier plaatsen, kunnen we zien wat je verandert hebt, een teken is zo vergeten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 21:27:07 »
Kan je het bestand /etc/grub.d/05_debian_theme hier plaatsen, kunnen we zien wat je verandert hebt, een teken is zo vergeten. :)

Het bestand 05_debian_theme staat normaal in de bijlage bij mijn eerste bericht.
"Free as in freedom"

Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 21:45:02 »
Sorry helemaal overheen gekeken. Heb je gekeken of het bestand werkelijk in de map /usr/share/images/grub staat? Op het eerste gezicht zie ik niet zo snel een fout, even kijken wat jou bestand bij mij teweeg brengt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/14, 21:51:10 »
Sorry helemaal overheen gekeken. Heb je gekeken of het bestand werkelijk in de map /usr/share/images/grub staat? Op het eerste gezicht zie ik niet zo snel een fout, even kijken wat jou bestand bij mij teweeg brengt.

Het bestand Moraine_Lake_17092005.tga staat inderdaad in de map usr/share/images/grub.
"Free as in freedom"

Offline MataS

  • Lid
Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/14, 22:02:31 »
als je "usr/share/images/grub" vervangt door "/usr/share/images/grub", dus een '/' erbij zetten.
werkt het dan wel??

Re: Grub Splashafbeeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/14, 22:16:44 »
als je "usr/share/images/grub" vervangt door "/usr/share/images/grub", dus een '/' erbij zetten.
werkt het dan wel??

Ja, dat was het, nu werkt het wel. :D Ik heb er gewoon over gekeken. Je hebt me goed geholpen, you're the best! =D
"Free as in freedom"