Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.  (gelezen 1031 keer)

Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Gepost op: 2015/12/30, 23:26:33 »
Triest nieuws zo tussen de feestdagen door. Debian is een samenvoegsel van 2 namen, het eerste waren de 3 letters van zijn toemalige vriendin, en het laatste gedeelte was zijn naam. Debian is de vader van Ubuntu, dus zonder hem was Ubuntu zeker niet het OS van wat het nu is. Ik heb geen idee wat er precies met hem gebeurd is, maar weet wel dat 42 jaar bijzonder jong is om te overlijden.. http://www.theregister.co.uk/2015/12/30/ian_murdock_debian_founder/
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/31, 00:08:42 »
R.I.P Ian Murdock

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/31, 11:01:07 »
Verschrikkelijk nieuws.

DarkEra

  • Gast
Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/31, 11:29:21 »
Ondanks dit slechte nieuws wil ik Ian bedanken voor de Debian distributie waar vele derivaten van zijn voortgekomen, waaronder Ubuntu, Linux Mint (LMDE), Solyd XK, AntiX. Zonder hem zouden deze niet bestaan hebben.

42 jaar is inderdaad een jonge leeftijd om heen te gaan, ik ben er zelf ook 42 maar durf er niet aan te denken.....

Ian, rust in vrede.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/31, 13:18:21 »
Vreselijk. Pas op voor samenzwering verhalen omtrent zijn dood.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/31, 16:56:44 »
Moge hij in vrede rusten, het is inderdaad heel jammer.

Maar wat Soul-Sing zegt is inderdaad belangrijk. Ik heb van alles gelezen, waarvan praktisch niks waar was. Serieuze discussies over wat er gebeurd is zijn welkom, maar vanwege de controverse blijven we hier wel serieus opletten.

Tevens heb ik het topic uit Offtopic gevist en naar Algemeen gehengeld omdat het zo'n groots persoon in de Linux-wereld betreft.

Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/01, 16:48:49 »
Rust in vrede !

42 is veel te jong om het loodje te leggen, maar het is een enorme prestatie wat die man heeft neergezet en wij kunnen alleen maar er dankbaar voor zijn.

Privézaken blijven voor mij privé, het resultaat van Ian is een magic box !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/01, 23:56:26 »
Moge hij in vrede rusten, het is inderdaad heel jammer.

Maar wat Soul-Sing zegt is inderdaad belangrijk. Ik heb van alles gelezen, waarvan praktisch niks waar was. Serieuze discussies over wat er gebeurd is zijn welkom, maar vanwege de controverse blijven we hier wel serieus opletten.

Tevens heb ik het topic uit Offtopic gevist en naar Algemeen gehengeld omdat het zo'n groots persoon in de Linux-wereld betreft.

Ik twijfelde waar ik het moest zetten, overigens ben ik het helemaal met je eens dat een groots persoon was.

Voor hem dan maar een afscheid in stijl: sudo apt-get install RIP

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/02, 15:28:12 »
Zeer spijtig inderdaad. Hij heeft wat moois nagelaten. Geeft toch nog een beetje extra motivatie om Debian weer eens te proberen.

Offline daniel

  • Lid
Re: Ian Murdock (Debian grondlegger) overleden.
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/05, 12:12:47 »
Het is een grote schok onder de linux gebruikers, ook mijn medeleven..
Rust in vrede