Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Thunderbird  (gelezen 3338 keer)

Probleem met Thunderbird
« Gepost op: 2007/06/07, 10:45:12 »
Dag iedereen,


ik ben Els. Ondertussen ben ik al een paar maanden bezig met Ubuntu, waarvan ik heel tevreden ben.

Ik zit nog met een probleempje. Ik heb een nieuw e-mailadres aangemaakt bij Telenet met een nieuwe e-mailaccount. Ik wou dat instellen in Thunderbird. Alles lukte, maar als ik Thunderbird opstart, vraagt hij eerst mijn paswoord van die telenet-account, als ik dat ingeef klopt dat. Maar dan vraagt hij "Voer het hoofdwachtwoord in voor het software-beveiligingsapparaat".
Eender wat ik daar ingeef, het schijnt maar niet te kloppen. Heeft iemand dat ook al voor gehad? Weet iemand toevallig wat je daar moet invullen?

Ik zou dat heel graag willen weten want ik wil graag met Thunderbird werken voor dat e-mailadres.

Weet iemand ook of je Evolution of thunderbird kan laten werken voor 2 e-mailadressen maar wel zo dat die volledig van elkaar gescheiden zijn? Ik bedoel, dat je bv 2 logo 's van het programma op je computer kan hebben en dat je met elk logo daarvan met een ander e-mailadres werkt?

Groetjes en bedankt voor de hulp,

Els

Offline Soul-Sing

  • Lid
Probleem met Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/07, 11:00:17 »
smtp wachtwoord: niet aanvinken. dan zou het moeten gaan.

Probleem met Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/07, 11:14:17 »
Citaat van: leoquant
smtp wachtwoord: niet aanvinken. dan zou het moeten gaan.
Dag leoquant,


bedankt voor je hulp. Ik heb nu Thunderbird eens dicht gedaan en terug geopend. Als ik wanneer hij mijn paswoord vraagt, het vakje om dat paswoord te onthouden aanvink, vraagt hij naar dat wachtwoord voor de software. Als ik dat niet aanvink, vraagt hij er niet naar maar dan moet ik elke keer als ik Thunderbird opstart, mijn paswoord van telenet ingeven voor die account.

Ik vind het raar want ik heb al eens een e-mailadres in Thunderbird gehad en die vraag van  dat paswoord voor die software beveiliging heb ik nooit gekregen.

Ik heb nog een ander vraagje. Mijn schermresolutie staat op 1024*768. Mijn letters van internetpagina 's zijn daardoor wel heel klein. Mijn broer DaSaint zei al eens om daarvoor de resolutie terug te zetten naar 800*600, maar ik ben daar een beetje bang voor omdat Google earth al eens veel problemen gaf toen die schermresolutie in 't begin op 800*600 stond.
Heb jij enig idee wat ik daaraan kan doen, zodat alles blijft werken maar dat ik niet altijd de tekstgrootte moet gaan vergroten, maar dat die vanzelf groot genoeg is?

Alvast vriendelijk bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Els

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Probleem met Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/07, 11:18:34 »
Firefox werkbalk:
Bewerken - Voorkeuren - Inhoud - Standaardlettertype - Geavanceerd

Cobuntu

  • Gast
Probleem met Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/07, 11:19:25 »
Volgens mij als je de tekstgroote op de pagina wilt vergroten moet je CTRL+Scrollwiel naar voren bewegen. Dan blijft de grootte van de letters gewoon staan. Ik hoop dat dit is wat je bedoeld. Helaas kan ik je niet helpen met Thunderbird. Geen ervaring. Heb wel nog even gegoogled, maar kwam alleen tegen wat Leoquant zei.

Mvg,

Cobuntu

Offline vanadium

  • Lid
Probleem met Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/07, 12:46:38 »
Er zijn nogal veel verschillende vragen in één draadje: beter voor andere vragen een andere thread openen om het overzichtelijk te houden. Thunderbird kan in elk geval met "profielen" werken. Dat laat je toe onder één user account met twee totaal gescheiden mailboxen te werken.

Voor wat de lettergrote van internetpagina's betreft, ik ben  heel onlangs dank zij dit forum op de Firefox Add-on "No-squint" gebotst. Daar kan je standaard een vergroting instellen (iets wat standaard tot mijn verbazing niet evident is), en als je wil, onthoudt hij per site de gewenste vergroting.

Cobuntu

  • Gast
Probleem met Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/07, 13:02:35 »
Citaat van: vanadium
Er zijn nogal veel verschillende vragen in één draadje: beter voor andere vragen een andere thread openen om het overzichtelijk te houden. Thunderbird kan in elk geval met "profielen" werken. Dat laat je toe onder één user account met twee totaal gescheiden mailboxen te werken.

Voor wat de lettergrote van internetpagina's betreft, ik ben  heel onlangs dank zij dit forum op de Firefox Add-on "No-squint" gebotst. Daar kan je standaard een vergroting instellen (iets wat standaard tot mijn verbazing niet evident is), en als je wil, onthoudt hij per site de gewenste vergroting.
Bedankt voor het posten van de extensie No-squint, vanadium. Had er nog nooit van gehoord. Werkt prima bij mij :)

Probleem met Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/07, 13:03:10 »
Bedankt iedereen voor de goeie tips en raad, ik denk dat het nu allemaal opgelost is.

Groetjes,

Els

Cobuntu

  • Gast
Probleem met Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/07, 13:04:08 »
Citaat van: Els1980
Bedankt iedereen voor de goeie tips en raad, ik denk dat het nu allemaal opgelost is.

Groetjes,

Els
Veel Succes ;) Het werkt echt.