Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardware connectie  (gelezen 461 keer)

Hardware connectie
« Gepost op: 2015/11/24, 11:04:49 »
Ik lag gisteren in bed te piekeren over het aansluiten van zo wel de internetkabel en de TVsignaalkabel aan mijn PC.Allebei zijn het j45jack aansluiting.Als ik dat Tv-signaal wil aansluiten aan mijn pc moet er natuurlijk het kiezerkastje voor staan en kan ik de hdmi aansluiting op de monitor aansluiten.Zou ik dan dus eigenlijk helemaal geen TV meer nodig hebben?
Maar hoe zit het dan met het signaal van de DVI aansluiting van de PC?Krijg ik dan een keuze aan geboden?(de monitor heeft DVI-VGA en HDMI aansluitingen)als hij twee signalen krijgt aangeboden?(Hij laat wel zien welke ingang signaal heeft!)
Vragen,vragen.Heeft iemand al zo iets gedaan?(monitor BENQ G2411HD)
« Laatst bewerkt op: 2015/11/24, 11:09:20 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Hardware connectie
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/24, 21:41:44 »
Ok,vandaag geprobeerd,en inderdaad hoef ik geen TV te hebben voor het beeld.Maar het geluid is minimaal via de HDMI kabel,zelfs met de hoofdtelefoon in de uitgang van de monitor.Kon wel duidelijk verschil zien kwaliteit van het beeld,is wel een stuk scherper.Maar,kan je wel een hele grote monitor kopen?Oja,en bij dat malle ding wat ze kiezerkastje noemen,als je geen scart aansluit doet hij niks,als je geen HDMI aansluit doet hij niks,en als de hdmi is aan gesloten komt er ook nauwelijks geluid uit rechts en links cinch uitgangen..Het blijft een kutding,die van Telfort werkte veel beter..Er zit een harddisk in,maar je mag in je handen knijpen als je vier afleveringen van een serie kan opnemen..Dan is tie al weer vol..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Hardware connectie
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/25, 09:30:00 »
Ok,dus.Ja,je kan hele grote monitoren kopen,kosten alleen een hoop centen.Dus je schiet er eigenlijk niks mee op,je kan beter een TV kopen.

Dus hier beëindig ik mijn dialoog met mezelf,aangezien niemand dit wil lezen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Frederik

  • Gast
Re: Hardware connectie
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/25, 10:59:33 »
Van A tot Z gelezen, maar ik heb niks met TV en al helemaal niet op een computer dus van mij geen bijdrage  :-X

Re: Hardware connectie
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/25, 13:46:38 »
Daarom kan je nog wel de kennis hebben om te helpen..Maar toch bedankt dat je toch nog reageert. :)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hardware connectie
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/25, 13:52:24 »
Mijn TV (een Sharp 27 inch LCD TV) op mijn (desktop) computer ging stuk.
Ik gebruikte daar ook de TV als monitor en heb in de plaats daarvan een
IIyama 24 inch monitor gekocht. Ik heb thuis twee KPN-kastjes voor
interactieve TV, één beneden die gewoon met een HDMI-kabel aan
mijn huiskamer-TV zit. De ingang is geen TV-signaal kabel maar een gewone
RJ45 utp kabel die van mijn KPN router komt.

Het andere identieke KPN-interactieve TV-kastje staat boven en heeft ook
een intranet-ingang (RJ45, utp). De HDMI-uitgang van dat kastje gaat naar
een HDMI ingang van  mijn monitor. De Audio-uitgang van mijn monitor
gaat naar twee externe actieve PC-speakerboxen.

Verder heb ik mijn PC aangesloten met een DVI-kabel vanaf mijn DVI-uitgang
van mijn PC  naar de DVI-ingang van mijn monitor. Ook heb ik de Audio-uitgang
van mijn PC verbonden met de Audio-ingang van de monitor.

Ik heb een "opneem-pakket" bij KPN waarmee ik 6 programma's tegelijkertijd
kan "opnemen". Die programma's zijn dan achteraf nog een jaar te zien.
De Scart-uitgang van het KPN-kastje heb ik via een Hauppauge USB-Live2 stick
verbonden met een USB-ingang van mijn desktop. Daarmee kan ik de programma's
ook naar mijn PC overbrengen (of eventueel live TV kijken op een window als ik
op mijn PC bezig ben)

Ik kan dus met mijn monitor TV kijken door om te schakelen van DVI naar HDMI
(gaat niet automatisch) op mijn monitor.

Verder heb ik ook nog de mogelijkheid om met een andere  Video-kaart HDMI op
te nemen op mijn computer, maar dat is een moeilijk verhaal ivm HDCP copy-protectie...

Ik vind het beeld op een echte TV wat betreft TV-uitzendingen beter dan op een monitor
maar dat kan natuurlijk afhangen van de kwaliteit van je TV en/of monitor.
Ook heb je met een echte TV natuurlijk veel meer mogelijkheden wat de afstandbediening
betreft (audiovolume bv)
« Laatst bewerkt op: 2015/11/25, 13:59:04 door aartje »

Re: Hardware connectie
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/25, 16:09:19 »
Ok,hoe schakel je dan op je monitor om van de desktop naar het KPNkastje?Moet je toch een HDMIschakelaar voor hebben,of niet?Of krijg je dan twee vensters?
Ik heb dus geen KPN,maar van Vodafone,als die af loopt ga ik weer terug naar Telfort.En inderdaad,ook een rj45 UTP kabel van af het modem in de meterkast en die zit op Glasvezel aan gesloten.

En eigenlijk waar ik aan dacht te doen is gewoon die monitor als SmartTV te maken.Je hebt tenslotte alles voorhanden,alleen net niet de TV aansluiting op het modem.Maar dan zou ik dus wel een grotere monitor nodig hebben.24 inch is dan weer veel te klein.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/25, 16:17:17 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hardware connectie
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/26, 08:48:49 »
Ok,hoe schakel je dan op je monitor om van de desktop naar het KPNkastje?Moet je toch een HDMIschakelaar voor hebben,of niet?Of krijg je dan twee vensters?

Mbv van  aanraakknopjes op mijn monitor kan ik via een instellingen-menu kiezen welke ingang ik neem, ik kan dan kiezen
tussen : hdmi1, hdmi2, dvi en vga en auto.
 Mijn TVkastje zit op hdmi1, mijn oude DVD HD-recorder op hdmi2 en mijn PC op dvi.

Als het echt je (hoofd/huiskamer)-TV wordt raad ik je toch een echte TV aan die je ook als monitor gebruikt.
Dat is toch veel gerieflijker ivm de afstandbediening.

« Laatst bewerkt op: 2015/11/26, 08:54:17 door aartje »

Re: Hardware connectie
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/26, 09:37:30 »
Ja,inderdaad!Had ik nog niet eens aan gedacht... =D
Een keuze doen op mijn monitor is een ramp,weet nu wel dat,toen ik even keek,waarom het geluid zo zacht was op de koptelefoon,volume staat op 30..Maar dat instellen is wat anders,weet het echt niet.Input gaat normaal automatisch,maar hoe ik dat kan veranderen handmatig,al sla je me dood..Heb de gebruiksaanwijzing niet meer.
Nee,ik ben toch de conclusie gekomen dat ik gewoon een andere TV moet hebben.Waar ik dan de HDMI van de PC naar toe breng,zo dat ik op de bank lekker naar de films enz. daar op naar kan kijken.
Bedankt voor het medeleven..
« Laatst bewerkt op: 2015/11/26, 09:46:58 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hardware connectie
« Reactie #9 Gepost op: 2015/11/26, 09:55:10 »
.Maar dat instellen is wat anders,weet het echt niet.Input gaat normaal automatisch,maar hoe ik dat kan veranderen handmatig,al sla je me dood..Heb de gebruiksaanwijzing niet meer.

https://www.manualowl.com/p/BenQ/G2411HD/Manual/164430

Re: Hardware connectie
« Reactie #10 Gepost op: 2015/11/26, 12:50:19 »
Hee!bedankt voor die link!Wist niks van die handleidingen Uil. =D Gedownload en geprint..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.