Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live Mint Julia boot niet meer van usb-stick  (gelezen 1268 keer)

Live Mint Julia boot niet meer van usb-stick
« Gepost op: 2011/09/27, 21:20:16 »
Beste mensen,
Een jaar geleden of zo heb ik een live versie van Mint Julia (10) gezet die het altijd naar genoegen deed.
Nu wordt er nog wel gestart maar blijft'ie 'bezig' in een scherm waarin de tekst Mint staat met daaronder wat punten die suggereren dat er iets gebeurt.
Na een controle van de "DVD" krijg ik het bericht dat er bestanden ontbreken in .isolinux.
Die vier bestanden zijn wel terug te vinden in de map syslinux.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen, zonder een nieuwe installatie te doen, want het ding is persistent. Er staan voor mij handige bestanden op die ik niet kwijt wil.

b.v.d.

pablo k
« Laatst bewerkt op: 2011/09/29, 10:42:43 door blokkendoos »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Live Mint Julie boot niet meer van usb-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/28, 23:07:14 »
Hmm, bestanden uit isolinux die verhuist zijn? Dat klinkt als serieuze trouble.

Kan je iets meer vertellen om welke bestanden het gaat, de systeemmelding, en dergelijke? En wat heb je voor dat zich dit voordeed gedaan? Want opstartbestanden die 'spontaan' in een andere directory komen te staan, dat is toch vreemd.

 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Live Mint Julia boot niet meer van usb-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/29, 10:41:06 »
Mint Julia (met A) staat op een usb-stick. Ik stel de vraag in het forum omdat ik hoop dat het niet moeilijk is te zorgen dat de vier bestanden op de juiste plek, nl .isolinux terecht komen. Tevens heb ik het vermoeden dat het een script is dat die map maakt en de bestanden vanuit syslinux naar isolinux kopieert.
Ik heb inmiddels een versie 11 op een andere stick gezet en gemount. Verborgen bestanden aan en gezocht naar .isolinux. Dat is er niet. Vandaar dat vermoeden. Maar dat neemt niet weg dat ik graag de situatie op de Julia-stick zou herstellen.

De bestanden die volgens de "dvd check" missen zijn: vesamenu.c32, splash.jpg, isolinux.cfg, memtest (http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=59668&p=341430&hilit=boot+vesamenu.c32#p341430)

Verder staan er in syslinux nog de volgende bestanden: boot.cat en isolinux.bin. Ook in de niet-werkende Mint Julia (10).

b.v.d.
pablo k

Offline midas

  • Lid
Re: Live Mint Julia boot niet meer van usb-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/05, 13:37:36 »
Misschien heb je iets aan het volgende topic op de moedersite van Linux Mint:

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=68814&start=0

Ik weet ook dat ik zelf ergens dat probleem had om LM 10 vanaf USB te installeren. Dat was trouwens ook het enige probleem van een verder voortreffelijke release...
Linux Mint 20.2 Cinnamon