Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziekspeler ala itunes  (gelezen 971 keer)

Offline mike28

  • Lid
muziekspeler ala itunes
« Gepost op: 2011/08/25, 09:20:44 »
is er een muziekspeler die net als itunes de muziek in muzieksoorten onderverdeelt en ook zo op je ipod zet. ik probeerde banshee (nog niet op mijn ipod) maar die heeft dat niet. A.d.h.v. 1 cd. Ik heb tevens meerdere cdś van verschillende soorten muziek geprobeerd, maar hij herkent ze niet. Pop\blues\klassiek\armin van buuren
« Laatst bewerkt op: 2011/08/25, 09:45:03 door mike28 »

Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/25, 10:00:07 »
Ken iTunes niet dus ik weet niet precies wat je bedoelt maar Je kan met Banshee wel een playlist maken op basis van genre. Dus bijvoorbeeld een playlist van alles dat is gelabeld als trance (moet je muziekcollectie natuurlijk wel netjes getagd zijn voor goed resultaat).

Offline Yebo

  • Lid
Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 11:02:57 »
@Mike Je kan Itunes via Wine proberen. Met Itunes 9 waren goede resultaten.

@Erik Wil je Itunes niet kennen of ken je het werkelijk niet ?!?!?!?!?!?!?!

Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 15:12:27 »
@Mike Je kan Itunes via Wine proberen. Met Itunes 9 waren goede resultaten.

@Erik Wil je Itunes niet kennen of ken je het werkelijk niet ?!?!?!?!?!?!?!

Zo bedoelde ik het niet. Ik heb er wel van gehoord maar nooit gebruikt omdat ik: a. Geen Windows of Mac PC heb draaien en b. geen iPod/iPhone/iAnders heb :P Derhalve ken ik ook de functies van iTunes niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/25, 15:20:30 door erik1984 »

Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 15:56:24 »
Je zou wellicht Amarok kunnen proberen.

Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/26, 11:21:42 »
Je zou wellicht Amarok kunnen proberen.

Amarok +1
De laatste versie heeft tevens ondersteuning voor Genius.

Re: muziekspeler ala itunes
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/26, 14:48:07 »
Even naar aanleiding van een PB van de topicstarter een beschrijving van hoe je afspeellijsten per genre kunt maken in Banshee:

- Rechtsklikken op Music > New Smart Playlist

Nu kun je een filter instellen dat bestaat uit een eigenschap (Album, Titel, Genre etc) en een voorwaarde (bevat, bevat niet).

- Waar standaard "Album" staat moet je Genre selecteren. Contains laat je gewoon staan. In het tekstvak kun je nu een genre invoeren. Je kunt meerder filters toevoegen als je wil dus bijvoorbeeld "Genre contains Electronic"  en "Genre contains House" en "Genre contains Trance" voor een wat bredere selectie. Dit klinkt misschien wat vaag dus heb even een screenshot bijgevoegd van wat ik bedoel.

- Vul ook een titel voor de playlist in en druk op save nu wordt er een playlist gemaakt onder die naam met alleen nummers die als dat genre zijn getagd / gelabeld.

Wat ik met taggen bedoel is dat er in de ID3(2)-tag van je mp3tjes wel een genre moet zijn ingevuld anders werkt zo'n filter niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/26, 15:04:48 door erik1984 »