Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PEAP/WPA op hogeschool  (gelezen 778 keer)

PEAP/WPA op hogeschool
« Gepost op: 2012/10/26, 16:41:05 »
Hallo

Ik volg informatica aan de Howest in Brugge. Hier gebruikt men een draadloos netwerk dat de volgende instellingen nodig heeft:

Beveiliging: WPA & WPA2 zakelijk
Identificatie: PAEP
Binnenste Identificatie: MSCHAPv2
En m'n gebruikersnaam & wachtwoord van school.

Dat werkt, gedeeltelijk/soms. Als de klaslokalen bijna leeg zijn, minder dan 10 mensen ofzo, werkt m'n netwerk, en goed ook.
Is er echter een realistischer aantal mensen aanwezig, tussen de 20 en de 50. Dan werkt m'n internet gewoonweg niet. Ik kan verbinden, een paar minuten surfen, en dan ineens gedaan. Ik kan ook niet meer verbinden dan, ik moet m'n netwerkkaart uit en aan zetten. En na een keer of 5, moet ik computer opnieuw opstarten. Maar ik kan m'n laptop geen 10 keer per uur heropstarten natuurlijk. Overigens werkt mijn 'normaal' WPA2 beveiligd netwerk thuis perfect.

Ik heb er niet echt veel hoop op dat dit opgelost is, omdat dit een vrij specifiek probleem is, dat thuis niet zal voorkomen. Ik ben een Ubuntu gebruiker in hart en nieren, maar zal toch moeten dualbooten en Windows gebruiken op school vrees ik. Maar als iemand me een oplossing zou kunnen zeggen, zou dat héél erg welkom zijn!

Dank bij voorbaat.
Mathias Maes

Re: PEAP/WPA op hogeschool
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/27, 09:45:08 »
In de trein heb ik vaak dat ik er niet meer door kom doordat er veel andere gebruikers op het netwerk zijn aangekoppeld.
Het netwerk kan dit dan niet meer aan.
Hoewel ik dan de verbinding niet helemaal verlies zoals bij jouw, maar de verbinding te traag is om ook maar een simpele website te openen.

Niet het zelfde probleem ,maar misschien moet bij jouw het probleem ook worden gezocht in het aantal laptops die het netwerk gebruiken.
Een wifi station kan er maar een beperkt aantal aan.
Vreemde is dan wel dat de Windows laptops daar er geen last hebben.

Misschien eerst vaststellen of het een hardware of een software matig probleem is.
Heb je toevallig dualboot met Windows.
Zo ja, heb je met Windows het zelfde probleem?
Zo ja, dan wordt het signaal van je Laptop weggedrukt door de vele andere gebruikers.
Zo nee, dan zit het probleem echt in Ubuntu zelf.

Heb je toevallig het draadloos vermogen omlaag geschroefd?
https://sites.google.com/site/computertip/stralingbeperken
Dit kan er ook voor zorgen dat je wordt weggedrukt door andere verbindingen.

Verder ben ik waarschijnlijk niet in staat een oplossing aan te dragen, maar natuurlijk kan ik wel helpen nadenken. ;)

Re: PEAP/WPA op hogeschool
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/27, 17:01:39 »
Weet je zeker dat het probleem Ubuntu-specifiek is? Heb je ook Windows op de laptop?