Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server-Forum problemen?  (gelezen 3453 keer)

DarkEra

  • Gast
Server-Forum problemen?
« Gepost op: 2010/06/24, 11:06:39 »
Wat is er loos met het forum. De ene keer kan men de pagina's niet geladen krijgen of zeer traag (server trouble) en de andere keer is er een heel ander thema van het forum zie bijlage.
Is men onderhoud aan het doen of aan het updaten? Zo ja zet het dan in onderhouds modus.



Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/24, 11:18:56 »
Met "men" bedoel je alleen jijzelf? Ik merk er namelijk niets van.
Weet je zeker dat dit forum de enige site is die zich zo gedraagt?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/24, 11:19:32 »
Juist, ik heb daar ook al de ganse morgen last van, we worden daar nooit over ingelicht als men aan de Ubuntu-server gaat werken, en men tast dan volledig in het duister over wat het mogelijke probleem is, ligt het aan mijn pc of niet. Zeer lastige situatie.  ;)

edit: Momenteel is het blijkbaar opgelost, heb terug alles normaal bij verbinden met het Ubuntu forum.  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/06/24, 11:21:54 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/24, 11:21:17 »
Hier heb ik er ook af en toe last van. Maar gelukkig niet zo vaak.

Het kan zijn dat een andere site die op de server draait af en toe voor veel belasting zorgt.
Ik dacht dat er ook een repository/iets anders van Perl op de servers draait?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/24, 11:21:19 »
Zitten jullie beide in belgië?
Ik niet en heb de hele morgen nergens last van...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/24, 11:22:46 »
Klopt, ik zit in Belgïe.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

DarkEra

  • Gast
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/24, 11:23:50 »
Met "men" bedoel je alleen jijzelf? Ik merk er namelijk niets van.
Weet je zeker dat dit forum de enige site is die zich zo gedraagt?

Anders zou ik het niet posten hè....  :rolleyes:  ;)
Er zijn totaal geen problemen geweest met het laden van andere websites. Dus.....

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/24, 11:32:15 »
Ik vroeg dat omdat ik net op IRC voorbij zag komen:
Citaat
< nun> Goede morgen iedereen, is er iemand uit België online? :)
< nun> blurgh, ik kan geen enkele site uit Nederland meer bezoeken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/24, 11:47:05 »
Citaat
< nun> blurgh, ik kan geen enkele site uit Nederland meer bezoeken

Ik kon wel normaal connecten met bv. AllesLinux en het Fedora-forum, alleen op dit Ubuntu forum ging het héél langzaam of helemaal niet, en als er al verbinding was zag het er zo uit:

ps. Nu is alles terug normaal hoor.  :D

Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/24, 11:49:43 »
Nu lijkt alles terug normaal, maar ik had de hele ochtend problemen met elke site uit Nederland.

Blijkbaar een Telenet probleem, Belgacom klanten hadden nergens last van.

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/24, 11:53:38 »
Citaat
Blijkbaar een Telenet probleem, Belgacom klanten hadden nergens last van.

Ik zit ook bij Telenet, en vindt het dan toch raar dat dit "probleem" zich enkel voordeed op dit Ubuntu forum in NL, en niet op AllesLinux.NL of Fedora.NL. Op deze Nederlandse sites kon ik normaal binnen komen.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/24, 11:54:44 »
Ik heb er anders nog enkelen geprobeerd, en die werkten allemaal niet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/24, 11:55:57 »
Nunslaughter, jij kan toch via de VPN verbinding maken en de statuspagina van de servers bekijken?

DarkEra

  • Gast
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/24, 11:56:21 »
Als het een Telenet probleem zou zijn geweest hadden we ook last van andere sites moeten hebben, dit was niet het geval bij mij in ieder geval. Alleen Ubuntu NL zowel hoofd-/voorpagina en forum gaven problemen.

Mocht het zo zijn geweest dat het inderdaad een Telenet probleem zou betreffen dan stap ik binnenkort over naar Belgacom. Er zijn de laatste maanden na m'n verhuis niets dan prob's geweest met die gasten. Zonde van m'n geld op die manier. :)

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/24, 12:02:34 »
Johan: Die rechten kan ik inderdaad vragen, maar ik had het met alle sites uit Nederland, dus leek mij het probleem wel duidelijk :).

DarkEra: Ik had een forumpost ergens gevonden en daar hadden ze enkele sites getest met Telenet en Belgacom. Alleen Telenet gaf problemen, op de volgende sites was daar geprobeerd: security.nl, iphoneclub.nl en radio2.nl.

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/06/24, 12:02:54 »
@DarkEra

Als er één ding is dat ik zeker weet, is het dat dit niéts met mijn Telenet provider te maken had, anders had ik diezelfde problemen ook gehad op die andere Nederlandse sites hé.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

DarkEra

  • Gast
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/24, 12:05:47 »
DarkEra: Ik had een forumpost ergens gevonden en daar hadden ze enkele sites getest met Telenet en Belgacom. Alleen Telenet gaf problemen, op de volgende sites was daar geprobeerd: security.nl, iphoneclub.nl en radio2.nl.

Thanks Nun,  ;) :)

DarkEra

  • Gast
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/06/24, 12:11:39 »
@DarkEra

Als er één ding is dat ik zeker weet, is het dat dit niéts met mijn Telenet provider te maken had, anders had ik diezelfde problemen ook gehad op die andere Nederlandse sites hé.  ;)

Daar zit ook weer wat in beste Progger. Maar ik heb de laatste tijd gewoon echt m'n bedenkingen over Telenet, ik kijk het nog even af.

Offline siegi

  • Lid
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #18 Gepost op: 2010/06/24, 12:14:08 »
@DarkEra

Als er één ding is dat ik zeker weet, is het dat dit niéts met mijn Telenet provider te maken had, anders had ik diezelfde problemen ook gehad op die andere Nederlandse sites hé.  ;)
Euhm, en jij bent zeker dat alle nederlandse sites ook in Nederland gehost zijn?
Bovendien heb je ook in nederland verschillende datacenters, het verkeer zal dan ook andere routes volgen.
En zover ik netwerken ken, beslist de router bij telenet. Naar welke router het verkeer vertrekt.

anyway ik had ook problemen, en heb telenet.

Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #19 Gepost op: 2010/06/24, 20:37:33 »
@siegi: Verschillende datacenters, oké. Maar de door Nunslaughter genoemde websites incl. dit forum worden wel degelijk in Nederland gehost.

Offline siegi

  • Lid
Re: Server-Forum problemen?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/06/24, 21:40:03 »
@siegi: Verschillende datacenters, oké. Maar de door Nunslaughter genoemde websites incl. dit forum worden wel degelijk in Nederland gehost.
Nunslaughter melde dan ook met die sites problemen te hebben, daar was mijn antwoord niet op bedoeld.
Progger melde dat hij met andere nederlandse sites geen problemen had, maar gaf geen info over welke dit dan wel zouden zijn. Vandaar mijn reactie.