Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Backup (Deja-dup) naar windows-share lukt niet meer.  (gelezen 1144 keer)

Offline edehont

  • Lid
Al tijden maak ik vrolijk back-ups met Deja-Dup (Ubuntu's standaard backup-tool) naar een windows-share op mijn WD MyBookWorld. Sinds een paar weken krijg ik echter de foutmelding dat Back-Up de windows-share niet kan aankoppelen. Aan mijn modem heb ik een USB-disk hangen die ik met FTP kan benaderen. Hier kan ik wel naar backuppen, maar dat gaat veel langzamer, waarschijnlijk omdat Deja-Dup zoveel files aanmaakt (3300+).

Als ik een back-up maak naar de FTP-disk, kan ik later met Nautilus alle backup-files wel verplaatsen naar mijn windows-share. Nautilus heeft geen probleem met het benaderen van de windows-share. (Maar dat duurt uren...)

Ik kan totaal niet bedenken wat er veranderd is op mijn computer waardoor Deja-Dup de windows-share niet meer kan benaderen.

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

In de syslog staan geen gerelateerde meldingen en Backup opstarten vanaf de commandline levert ook niets op. (gnome-control-center deja-dup).

Ik heb ook al eens alle backup-files weggegooid (om een ernstig corrupte backup-file uit te sluiten) maar dat heeft ook niets uitgehaald.

Hopelijk kan iemand me in de juiste richting sturen om dit op te lossen.

Groeten,
Eric
« Laatst bewerkt op: 2012/01/21, 00:37:57 door edehont »
Groeten,
Eric

Offline edehont

  • Lid
Re: Backup (Deja-dup) naar windows-share lukt niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/03, 21:01:33 »
Ik bedacht opeens dat ik een tijdje geleden samba-server had geïnstalleerd. Nadat ik deze weer heb gedeïnstalleerd kan ik de samba-share helemaal niet meer benaderen  ^-^

In elk geval weet ik nu in welke richting ik moet zoeken.

==============

Toch iets te snel. Het lukt me nog steeds niet om te backuppen naar mijn NAS. Ik zoek weer verder...
« Laatst bewerkt op: 2012/01/04, 06:42:15 door edehont »
Groeten,
Eric

Offline edehont

  • Lid
Re: Backup (Deja-dup) naar windows-share lukt niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/05, 00:45:02 »
Een recent geïnstalleerde laptop vertoonde ook kuren. Ik ontdekte dat er een firmware-upgrade voor mijn NAS (MyBookWorld) klaar stond. Na installatie daarvan lijkt alles voor wat mijn laptop betreft weer  OK te werken.

Maar nu mijn desktop.

Ik wil met een schone lei beginnen, dus heb de directory cd .gconf/apps/deja-dup/ weggegooid.

Toch weet deja-dup nog steeds welke files ik wil excluden, etc. Wat moet ik nog meer verwijderen?
Groeten,
Eric

Offline edehont

  • Lid
Re: Backup (Deja-dup) naar windows-share lukt niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/05, 00:57:00 »
Mijn desktop is al keer op keer geüpgraded. Misschien moet ik maar eens een fresh install doen.
Groeten,
Eric

Offline edehont

  • Lid
[OPGELOST] Backup (Deja-dup) naar windows-share lukt niet meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/21, 00:37:05 »
De oplossing was het uitschakelen van het AFP-protocol in de WD-MyBookWorld voor de betreffende gebuikers.
Groeten,
Eric