Ondersteuning > Hardware en drivers
Check printerinstelling Canon MG 5100.
partyrabbit:
Ik weet niet of alle printers er over beschikken, en of jij er nu hier iets aan hebt. Maar op onze printer kan ik een bepaalde knop-volgorde indrukken en dan print de printer zelf een overzicht met van alles er in hoe het er voor staat en wat er eventueel mis is.
Te vinden in de handleiding(?).
Johan Joost:
Bedankt voor je reactie. Het heeft me op het idee gebracht om te kijken naar het display van de printer. Ontdekt dat het afdrukken van een document alleen werkt vanaf een geheugenkaart. Klopt dat? In de printerinstellingen op de pc had ik al wel de printer toegevoegd. Kan ik met deze printer niet rechtstreeks afdrukken vanaf de computer? Vanuit bijvoorbeeld de Writer van OpenOffice?
ajjp:
--- Citaat --- Kan ik met deze printer niet rechtstreeks afdrukken vanaf de computer? Vanuit bijvoorbeeld de Writer van OpenOffice?
--- Einde van citaat ---
Dat zou wel eens waar kunnen zijn.
https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg5150.html?type=drivers&language=nl&os=linux%20(64-bit) zegt:
"Helaas wordt uw apparaat met het geselecteerde besturingssysteem Linux (64 bit) niet meer ondersteund. Bekijk Canon's actuele assortiment beschikbare producten".
pinokkio:
Hoe heb je dit geinstalleert die printer?Mischien helpt dit je wat vooruit
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83378.0
pinokkio:
--- Citaat van: Johan Joost op 2023/03/28, 00:28:12 ---Bedankt voor je reactie ! De aanwijzingen heb ik helemaal gevolgd. Na het opnieuw opstarten van mijn systeem werkte de printer (echter) nog niet.
Wat nu via synaptec?
--- Einde van citaat ---
kopier en plak deze code in je terminal
--- Code: ---sudo apt install synaptic
--- Einde van code ---
indien er een wachtwoord gevraagd vul die in ook al zie je deze niet en klik op enter
herstart je pc om alle rechten te krijgen
ga dan naar de ubuntu software winkel en zie of synaptic er staat, of vul deze in,in de zoekbalk
daarna kan je u printer via die software zoeken/vinden en die dan installeren
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie