Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: niet meer afsluiten  (gelezen 1101 keer)

Offline jazzper

  • Lid
niet meer afsluiten
« Gepost op: 2008/06/16, 17:30:09 »
ben btje gevaarlijk bezig geweest met t verwijderen van orphanage pakketjes die helemaal niet verwijders hadden mogen worden... Ondertussen loopt alles weer alleen kan ik niet meer afsluiten of herstarten. Afmelden, gebruiker wisselen, slaapstand enz is nog wel mogelijk. Alleen dus de icoontjes van restarten en uitschakelen zijn verdwenen.

Iemand een oplossing??.....

niet meer afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/16, 18:36:51 »
De Ubuntu(Kubuntu, Xubuntu) desktop opnieuw installeren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jazzper

  • Lid
niet meer afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/16, 19:09:57 »
Bedankt voor je reactie. Ik had al geprobeerd de ubuntu desktop te herinstalleren. Helaas geen verschil. KDE3 had ik ook draaiende, deze had ik nog niet voor een herinstallatie aangevinkt. Inmiddels wel gedaan, maar nog steeds geen effect.

maar wel een crash report:

E: /var/cache/apt/archives/konqueror_4%3a3.5.9-0ubuntu7.2_i386.deb: poging tot overschrijven van `/usr/share/apps/konqueror/servicemenus/media_safelyremove.desktop', wat ook in pakket kio-umountwrapper zit

Offline kasperken

  • Lid
niet meer afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/16, 19:35:06 »
je pc al geformateerd en op nieuw geinstalleerd zodanig je voledig op nieuw begint (een soort van nieuwe pc :))
of draai je verschillende besturingssystemen?
mvg Kasper

Offline jazzper

  • Lid
niet meer afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/16, 19:39:51 »
Tsja k kan altijd een volledige herinstallatie doen... maar t leek me  interessant om t anders op te kunnen lossen. Opzich is t ook zo weer opnieuw geinstalleerd als t niet anders op te lossen is!!

Offline kasperken

  • Lid
niet meer afsluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/17, 14:16:36 »
tja dan weet ik het ook niet direct meer.. maar je hebt geprutst in je bestandjes.. en als ubuntu dat bestandje ziet (her)installeerd hij dit gwn niet meer. DENK IK TOCH :)
mvg Kasper

Offline dennus

  • Lid
niet meer afsluiten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/08, 15:17:18 »
Ik ben er uit!  Dit probleem had ik ook. Wat heb ik gedaan?

Bij het AANMELDVENSTER had ik de optie LOKAAL-MENUBALK AKTIES TONEN uitgevinkt.  Ik was lekker aan het knutselen, en dacht ik hoef die rommel niet op het aanmeldscherm.

Nou goed, deze weer aangevinkt en ik kreeg de UITZETTEN icoontjes weer terug bij het afsluiten.