Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vermoeiend veel problemen met Ati Radeon X600!!  (gelezen 1670 keer)

NightFox

  • Gast
Vermoeiend veel problemen met Ati Radeon X600!!
« Gepost op: 2007/02/20, 19:29:57 »
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig om met (verschillende) linux distro's desktop effects of beryl draaiend te krijgen.
Hopeloos, het heeft nog steeds niet gewerkt. Ik heb verschillende howto's geprobeert maar nog steeds geen effect.
Het echte probleem is dat na het activeren van desktop effects of het aanzetten van beryl-manager mijn X-server crashed. Bij het opstarten blijft mijn scherm flikkeren en na een aantal keer geeft hij aan dat de X-server al runt. Maar hij wil niet naar runlevel 5 schakelen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben het eigenlijk zo zat dat ik een nieuwe video kaart wil gaan kopen maar ik wil liever geen geld uitgeven als het ook gratis kan :).

Alvast bedankt,

Leone

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vermoeiend veel problemen met Ati Radeon X600!!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/20, 19:40:24 »
heb je deze howto gebruikt: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI

vergeet de restricted modules niet te installeren behorend bij u kernel:
Citaat
uname -r
de restricted modules treft u aan in de synaptic pakketbeheer. gebruik de zoekfunctie van de synaptic.

ook de driver treft u aan in dezelfde synaptic. maar zie de howto.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vermoeiend veel problemen met Ati Radeon X600!!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/20, 19:42:36 »
wanneer de graf. drivers geen probleem zijn. zijn er aardige howto's voor beryl te vinden binnen de grenzen van dit forum. gebruik de zoekfunctie van dit forum: beryl.
zoals: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu

NightFox

  • Gast
Vermoeiend veel problemen met Ati Radeon X600!!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 19:47:12 »
Wow, ik ben echt net lid en ik moet zeggen. Jullie antwoorden echt snel! Hehe.

Ik ga even proberen.

Thx,

Leone