Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VidiQatch  (gelezen 29443 keer)

pjvolders

  • Gast
VidiQatch
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/20, 13:18:58 »
@ vlerknozem: ik bedoelde dat er geen linkje in het menu komt te staan bv onder internet. Nu moet ik het in de terminal uitvoeren..

groetjes
PJ

VidiQatch
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/20, 14:05:41 »
Ja klopt, maar probleempje heb ik gefixed in de laatste deb.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/20, 20:09:00 »
Heb hier je deb gedownload, ik open het debje, en keek even bij bijgevoegde bestanden; daar staat nog een backup bestand tussen. (vidiqatch.php~) ;)

En ik probeer hem op te starten en krijg het volgende:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/vidiqatch/vidiqatch.py", line 419, in
    f = vidiqatch()
  File "/usr/share/vidiqatch/vidiqatch.py", line 54, in __init__
    self.ui.setupUi(self)
  File "/usr/share/vidiqatch/vidiqatch_UI.py", line 45, in setupUi
    self.locatieInput = BrowseLineEdit(Form)
  File "/usr/share/vidiqatch/browselineedit.py", line 74, in __init__
    self.browseButton = CoolToolButton(self)
  File "/usr/share/vidiqatch/browselineedit.py", line 43, in __init__
    self.setStandardPixmap()
  File "/usr/share/vidiqatch/browselineedit.py", line 46, in setStandardPixmap
    self.setCustomPixmap(self.style().standardPixmap(QStyle.SP_DirIcon))
  File "/usr/share/vidiqatch/browselineedit.py", line 51, in setCustomPixmap
    self.iconOver = QIcon(QPixmap.fromImage(self.lighterImage(pixmap.toImage())))
  File "/usr/share/vidiqatch/browselineedit.py", line 59, in lighterImage
    pixel = pixel.lighter(115)
AttributeError: lighter
Ik draai ubuntu 7.04.

Offline Hanssun

  • Lid
VidiQatch
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/20, 20:38:39 »
leuk programmaatje werk goed thanx daarvoor..

Gr Hans,

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/20, 21:34:23 »
dvdmeer: die file is niet compatible met Qt < 4.3, Ubuntu 7.04 heeft een verouderde Qt versie. Dus.. je Ubuntu updaten, of zelf even die file aanpassen zodat die lighter() functie niet wordt aangeroepen (wordt enkel gebruikt om het browse icoontje lichter te maken als je er met je muis overheen gaat..) dit kan wel in de python file gefixed worden zodat het met oudere versies van Qt werkt, maar dan zonder het icoontje op te lichten..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

VidiQatch
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/20, 21:52:14 »
Als je me een hoge-resolutie (512 * 512) icoontje bezorgt, kan ik een Mac OS X versie maken

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

VidiQatch
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/21, 10:47:43 »
Dat zou super zijn. Maar je kan het huidige icoontje toch ff 'herschalen' naar die resolutie? Maar here you are:


Is het overigens mogelijk om het in linux te porten? Want anders zou ik iedere keer jou moeten vragen als er een nieuwe versie komt ;)

VidiQatch
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/21, 11:22:33 »
Nogal kleintjes, maar goed, ik zal het schalen naar 128*128 (de meeste icoontjes op OS X zijn niet groter als dat, maar 512 is het meeste, voor de beste kwaliteit). En het porten op Linux gaat niet denk ik, of je moet al dingen gaan installeren om .dmg's te maken en zo.

- SeySayux

EDIT: zou je echt niet een logo van 128*128 kunnen maken? Als ik het schaal, wordt het heel blurry. Of probeer er een SVG-object van te maken?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Mij

  • Lid
VidiQatch
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/21, 17:17:45 »
Top-programmaatje!
Ik zou het ook graag naar ogg-audio willen converten.

Update: op windows doet hij het niet :(
Ik doe bijv http://nl.youtube.com/watch?v=ldMUEJBA1tk dit filmpje: selecteer convert to mp3 Audio, maar als ik op rip klik doet ie even 1 seconde niks en dan zegt ie no plugins found for this website.

VidiQatch
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/21, 19:46:50 »
@SeySayux, ik kan het helaas nu in ieder geval niet, maar ik vind het ook wel lastig om dat te doen. Ik heb namelijk ook alleen nog maar een png enzo. Waarom moet het eigenlijk zo groot zijn dan?

@doan, Windows XP? Ik zal er zo naar kijken.

Offline Hanssun

  • Lid
VidiQatch
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/21, 19:51:13 »
Citaat van: doan
Top-programmaatje!
Ik zou het ook graag naar ogg-audio willen converten.

Update: op windows doet hij het niet :(
Ik doe bijv http://nl.youtube.com/watch?v=ldMUEJBA1tk dit filmpje: selecteer convert to mp3 Audio, maar als ik op rip klik doet ie even 1 seconde niks en dan zegt ie no plugins found for this website.
goede groep he :), meteen even opgeslagen met VidiQatch.

Gr Hans,

VidiQatch
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/21, 20:02:27 »
@vlerknozem: omdat in Mac OS X heel veel gebruik wordt gemaakt van grote icoontjes in animaties en zo, vb in het dock met de parabolic zoom. 128 * 128 is een minimum, 512 * 512 zou perfect zijn. Ik ben nu trouwens bezig met de technische kant om VidiQatch op Mac OS X te draaien.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

VidiQatch
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/21, 20:15:59 »
Er moet denk ik gewoon een keer een goede icon worden gemaakt. Deze heb ik gewoon even snel gemaakt.

Offline Mij

  • Lid
VidiQatch
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/21, 20:38:26 »
Citaat van: vlerknozem
@SeySayux, ik kan het helaas nu in ieder geval niet, maar ik vind het ook wel lastig om dat te doen. Ik heb namelijk ook alleen nog maar een png enzo. Waarom moet het eigenlijk zo groot zijn dan?

@doan, Windows XP? Ik zal er zo naar kijken.
Ja, Windows XP.

VidiQatch
« Reactie #39 Gepost op: 2008/06/22, 21:07:52 »
Citaat van: vlerknozem
....
@verhelsttje: Is dit bij elk filmpje? Want als je niet converteert wordt er ook niks mee gedaan, enkel wordt het verplaatst. Dus dat zou gek zijn. En ook Youtube heeft een slechte kwaliteit.
probleem lag niet bij het programma maar bij het ontbreken van de juiste code's namelijk "w32codecs "
goed programma ..
mss nog een vooruitgangsbalk invoeren als je de films converteert  (zo weet je ongeveer hoelang het duurt)

Offline Bobbie

  • Lid
VidiQatch
« Reactie #40 Gepost op: 2008/06/22, 21:16:52 »
Bij mij draait youtube lekker met converteren van muziek, ben met het programmaatje reuze blij :D :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #41 Gepost op: 2008/06/22, 21:24:24 »
Citaat van: verhelsttje
mss nog een vooruitgangsbalk invoeren als je de films converteert  (zo weet je ongeveer hoelang het duurt)
Geplande feature... ffmpeg parser is de volgende grote (belangrijkste) feature die de volgende dingen zal mogelijk maken:
* betere herkenning van foutmeldingen wanneer encoderen niet lukt
* voortgangsbalk tijdens encoderen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

VidiQatch
« Reactie #42 Gepost op: 2008/06/22, 21:29:14 »
Citaat van: profoX
Citaat van: verhelsttje
mss nog een vooruitgangsbalk invoeren als je de films converteert  (zo weet je ongeveer hoelang het duurt)
Geplande feature... ffmpeg parser is de volgende grote (belangrijkste) feature die de volgende dingen zal mogelijk maken:
* betere herkenning van foutmeldingen wanneer encoderen niet lukt
* voortgangsbalk tijdens encoderen
ziet er goed uit en mss in de pakket bronnen krijgen ..
of getdeb.net...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #43 Gepost op: 2008/06/22, 21:40:46 »
Citaat van: arie
Citaat van: profoX
Citaat van: verhelsttje
mss nog een vooruitgangsbalk invoeren als je de films converteert  (zo weet je ongeveer hoelang het duurt)
Geplande feature... ffmpeg parser is de volgende grote (belangrijkste) feature die de volgende dingen zal mogelijk maken:
* betere herkenning van foutmeldingen wanneer encoderen niet lukt
* voortgangsbalk tijdens encoderen
wordt het in de toekomst ook mogelijk om al gedownloade filmpjes te converteren? dat zou helemaal toppie zijn
Geen idee. Als je me kan vertellen wat je je hierbij voorstelt misschien wel :)
Een FLV file selecteren en die dan converteren.. dat zou kunnen...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

VidiQatch
« Reactie #44 Gepost op: 2008/06/23, 09:46:52 »
Citaat van: arie
Citaat van: profoX
Geen idee. Als je me kan vertellen wat je je hierbij voorstelt misschien wel :)
Een FLV file selecteren en die dan converteren.. dat zou kunnen...
sorry dat ik wat onduidelijk was, idd de flv filmpjes van bv youtube
ja corerct, zou inderdaad fijn zijn. deze staan toch al in de map /tmp. want als belg let ge wel een beetje op zo dingen.

VidiQatch
« Reactie #45 Gepost op: 2008/06/23, 23:58:46 »
@doan, op windows XP (met de installer) werkt het gewoon prima. Misschien heb jij de source geprobeerd? Kijn anders eens in de map van vidiiqatch naar de map 'plugins'.

De filmpjes worden nu na het converteren verwijderd uit de tmp map. Maar arie, hoe stel jij je dit voor dan? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
- Zo zouden we kunnen fixen dat als je de url nog een keer invoert dat hij hem dan nog niet nog een keer download, maar direct converteerd.
- We zouden een 'geschiedenis' kunnen bijhouden en die in het informatie-gedeelte kunnen doen als er geen download/converteer proces bezig is.

Misschien is het een idee om het 'informatie-gedeelte' in een 'tabbladeraar' te doen. Een tab voor de huidige download/convertering, een tab voor de 'geschiedenis',,,, Ik zal daar in iedergeval een beetje over nadenken.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
VidiQatch
« Reactie #46 Gepost op: 2008/06/24, 12:40:37 »
@arie,
dus als je bijvoorbeeld een filmpje met je camera hebt gemaakt, en daar bv alleen het geluid van wil rippen dat dat met dit proggie kan?

Oftewel, dat het niet uitmaakt hoe je aan het filmpje komt (dus hoeft niet met vidiqatch gedownload te zijn), en waar het staat (dus het hoeft niet in /tmp te staan)?

In dat geval, +1

VidiQatch
« Reactie #47 Gepost op: 2008/06/24, 14:14:56 »
Hmm oke.. I get it. Opzich zou dit niet eens moeilijk zijn. Maar dan zou het dus zo moeten zijn dat als je de videonaam invult, dat hij de bijbehorende video converteerd.  Dit zou ik kunnen doen door een soort 'register' bij te houden waar de key de videonaam is, en de value de tempnaam. In dit geval zou ik dus ook de videos niet meer in tmp moeten opslaan, maar in een map van vidiqatch.

Dan denk ik dat ik ook een button maak met 'clear temporary videos' of iets dergelijks. Ik zal er eens mee aan de slag gaan.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
VidiQatch
« Reactie #48 Gepost op: 2008/06/24, 15:28:30 »
ik dacht dat het idee van arie gewoon was om .flv files die op schijf staan te converteren, dus gewoon eigenlijk ffmpeg aansturen, en niets met downloaden van video doen.. toch, arie?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Calimerubuntu

  • Gast
VidiQatch
« Reactie #49 Gepost op: 2008/06/28, 17:19:16 »
lijkt mij een beutiful programma, maar als ik het wil installeren krijg ik volgende foutmelding: /tmp/vidiqatch_1.0.0_all-1.deb kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.


cali