Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thema instaleren  (gelezen 1007 keer)

ste3fy

  • Gast
thema instaleren
« Gepost op: 2008/09/28, 22:35:34 »
beste mensen ik wil graag het thema wat op deze website staat installeren: http://gnomestyle.blogspot.com/2007/05/make-ubuntu-look-like-vista.html
ik heb het al geprobeert maar mijn engels is niet al te best dus ik snap het niet egt wie kan mij helpen??

alvast bedankt steven

Offline joop905

  • Lid
thema instaleren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 22:52:55 »
In je eigen home map zit een verborgen map .themes (met de punt vooraan de naam).
In die map kan je het thema uitpakken.

rechter muisknop op burblad, dan werkbladachtergrond wijzigen, dan  naar thema.

GrJ.

ste3fy

  • Gast
thema instaleren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/29, 06:52:07 »
ja dat snapte ik maar ik krijg stap 4, 5 en 6 niet voor elkaar!

Offline lordnoid

  • Lid
thema instaleren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/29, 15:07:12 »
Stap 4: De iconset kun je uitpakken in de verborgen map .icons, net zoals je bij het thema in .themes hebt gedaan.
Stap 5: Gnome-panel hoogte veranderen. Rechtsklik op het "Gnome-paneel" (de taakbalk, het paneel onderaan) en klik op Eigenschappen/Properties. Verander daar Grootte/Size in 32.
Stap 6: Geen idee... Ik denk dat ze hier bedoelen dat je het pakket "screenlets" moet installeren en vervolgens die screenlet "orb" die er staat die je kunt downloaden op de een of andere manier moet installeren. Ik weet niet precies hoe.

Offline vanadium

  • Lid
thema instaleren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/29, 17:06:44 »
Je installeert een thema normaal via System - Preferences - Appearances, Theme tab. Er is een "install knop, maar je kan ook meteen de gedownloade tar.gz naar de dialoog slepen.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
thema instaleren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/29, 18:53:28 »
Gnome ruineren door er iets Vista-achtigs van maken? Gnome = handig, Vista interface = onpraktisch.

Maar goed, dat is mijn smaak, en smaken verschillen nu eenmaal. :)

ste3fy

  • Gast
thema instaleren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/30, 16:25:18 »
ik heb nu een beetere versie die snap ik wel :P http://vistalinux.googlepages.com/