Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Quad core ondersteunend programma voor videobewerking  (gelezen 2070 keer)

Quad core ondersteunend programma voor videobewerking
« Gepost op: 2009/04/30, 18:21:21 »
Ik zoek wat video's te gaan monteren met Ubuntu. Ik heb thuis een Intel Quad core (Q9550 dacht ik). Echter bij de meeste programma's (allerhande programma's) zie ik dat dan weer core 0 wordt belast dan weer 1 dan weer 2 enz. maar bijna nooit alle 4 tegelijkertijd  >:( Mooie investering dus  XD.

Ik heb vroeger wel eens met adobe premiere gewerkt maar nog nooit op Ubuntu met video editing bezig geweest.

De vraag is nu, welk programma draait er op Jaunty 9.04 is best ok qua functies/mogelijkheden én (belangrijke en) kan overweg met 4 cores tegelijkertijd tijdens het renderen?

Re: Quad core ondersteunend programma voor videobewerking
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 16:31:36 »
Ondertussen ben ik al wat verder geraakt, voorlopig gebruik ik cinelerra. Héél erg uitgebreid maar het crasht meer dan Windows Me  :rolleyes: Er valt gewoon niet mee te werken.

Dan weer reageert het programma niet, dan weer tijdens het renderen verdwijnen plots alle schermen en sluit het programma af. Dan weer krijg ik allerhande foutmeldingen  :| . Héél erg spijtig want voor de rest ziet het er wel goed uit.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Quad core ondersteunend programma voor videobewerking
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/03, 23:20:08 »
Kdenlive wist geloof ik de laatste keer mijn 2 cores voor 100% te belasten, dan zal vier neem ik aan ook kunnen. Ik zou gewoon wat proberen, avidemux bijvoorbeeld.

Re: Quad core ondersteunend programma voor videobewerking
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/04, 09:44:02 »
Wordt dit soort functionaliteit niet gewoon door de kernel geregeld?

Re: Quad core ondersteunend programma voor videobewerking
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/04, 11:07:32 »
Wordt dit soort functionaliteit niet gewoon door de kernel geregeld?

Ja, maar het programma moet dat dan wel ondersteunen ;)