Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone  (gelezen 1176 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone
« Gepost op: 2011/06/30, 09:30:41 »
Ik ben fotograaf en wil foto's kunnen versturen vanaf iedere willekeurige locatie met behulp van een smartphone. Iemand heeft me dat laten zien hoe dat gaat met een iPhone. Het enige dat dan verder nodig is is een stukje software op de laptop.

Ik wil nu een HTC Desire gaan kopen en heb een pc en laptop met daarop Ubuntu 11.04. Kan ik daarmee gaan doen wat ik wil?
JackTummers.nl

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/30, 16:41:11 »
Ja hoor dat is geen probleem, ja kan nu zelfs met dit progje http://www.webupd8.org/2011/06/ubuntu-one-files-free-ubuntu-one-app.html rechtstreeks files zowel naar je ubuntu one plekje sturen als b.v. naar je facebook
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/30, 16:49:53 »
Mooi. Tenminste, ik heb mijn eigen berichtje nog eens gelezen en vond hem niet zo duidelijk, dus voor alle zekerheid:
Ik heb een laptop met daarop Ubuntu en een hele mooie foto  ;). Die wil ik per mail versturen vanaf die laptop. Ik leg mijn telefoon naast de laptop en hup, daar gaat de foto via Evolution weg. Zo goed?

Die software die ik dan nodig heb, staat die al binnen Ubuntu of moet ik die via Synaptic nog binnenhalen?
JackTummers.nl

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/30, 17:18:05 »
Ja hoor dat kan ook als je naar je netwerkverbinding gaat dan naar eigenschappen dan zie ja daar een tabje met Mobiel breedband daarmee kun je straks je HTC koppelen aan je laptop dan gaat het internet via je tel.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Via laptop foto's versturen met behulp van smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/07, 08:48:29 »
Super! Kopen dat ding dus :)
JackTummers.nl