Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke forums raadpleeg jij?  (gelezen 3396 keer)

gosh

  • Gast
Welke forums raadpleeg jij?
« Gepost op: 2006/01/18, 20:55:05 »
Hoi,

Ter lering ende vermaeck:

Welke forums (fora?) raadpleeg jij als je verlegen zit om hulp?

Alvast een voorschotje:

Uiteraard http://forum.ubuntu-nl.org :)
Mijn ervaringen zijn prima hier. Over het algemeen kom je een kleine groep zeer welwillende en ervaren Ubuntu gebruikers tegen die snel op nieuwe posts reageren.

Ook uiteraard: http://www.ubuntuforums.org
Dit forum en wiki staan boordevol nuttige tips en trucks. Vaak is er iemand die jou probleem al eens is tegengekomen.
Toch, soms is het zo druk dat je vraag maar door een paar mensen bekeken wordt en soms ook helemaal niet beantwoord wordt.
Er wel veel humor en allerlei ellenlange threads over de gebruikelijke en minder gebruikelijke onderwerpen.
De laaste paar dagen heb ik overigens vaak problemen om het forum te bereiken. Te druk?

http://www.ubuntu-linux.nl/forum/index.php
Een ander nederlandstalig forum waar je ook wel eens andere gebruikers van dit forum tegenkomt.
De "kwaliteit" van de respons vind ik over het algemeen wat minder dan hier, ook al lijkt dat forum meer gebruikers te hebben (?)

En als ik er dan niet uitkom doe ik een beroep op mijn goede vriend: Google :)
Dan kom je overal en nergens.

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/19, 00:49:04 »
Ik gebruik alleen deze, het offici

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/19, 00:56:24 »
Ohja, en dat u-l.nl meer gebruikers lijkt te hebben komt doordat je je daar moet registreren voor je mag posten, hier niet en dat is goed te zien aan het aantal vragen van gasten :)

Ik vind het namelijk totaal niet boeiend of mensen zich registreren of niet en hou het liefst de drempel o een vraag te kunnen stellen zo laag mogelijk, Ubuntu is soms al moeilijk genoeg ;)

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/19, 02:42:34 »
Citaat van: Dennis
Ik gebruik alleen deze, het offici
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...

gosh

  • Gast
Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/19, 10:05:09 »
Het is niet mijn bedoeling met deze thread om weer oude koeien uit de sloot te halen over de beide forums.

Ik ben echt geinteresseerd of jullie nog andere leuke plekjes of het www weten.

(En, uiteraard is het ook mijn manier om Dennis e.a. te complimenteren met dit forum :D )

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/19, 13:24:29 »
@quick_snack:

De laatste poging was van Snorrie, enige weken geleden. Dat leek goed te gaan maar ik heb er nu al tijden niets van gehoord helaas. Mijn aanbod staat nog steeds, als de fusie lukt geef ik een rondje aan de crew van beide fora :)

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/01/20, 20:55:36 »
Heb net een reactie gelezen op het andere forum. Het schijnt dat men de stekker eruit wil trekken. Heb nog wel gevraagd of de infomatie op 1 of andere manier kan worden opgenomen binnen dit forum. Mss dat gebruikers ook kunnen worden gemigreerd.
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...

Welke forums raadpleeg jij?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/01/20, 21:54:50 »
Zoiets zei Snorrie laatst dus ook. Ik heb toen voorgesteld om te mergen maar daar was Thijs op tegen. Hij wou wel het forum op read-only zetten maar meer niet. Snorrie (mijn held, hij is tot nog toe het verst gekomen hierin) heeft daarna nog wat pogingen gedaan en toen bleef het stil.