Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer sluit niet af  (gelezen 790 keer)

Offline lcup

  • Lid
Computer sluit niet af
« Gepost op: 2008/01/07, 22:47:17 »
Hoi,

Hier is al heel veel over gepost, ook op buitenlandse sites, maar misschien is er toch nog iemand die er een oplossing voor heeft. Ik gebruik een Gigabyte GA-81951 Duo (Pro) uit 2005. Vreemd genoeg werken de slaapstand en stand-by allebei wél goed. De stand-by gaat zelfs erg snel en de pc gaat ook helemaal uit en start weer goed op.  Maar het tegenwoordig "not done" de computer nog handmatig uit te moeten schakelen (al zijn er erger dingen).

Omdat er zoveel over geklaagd wordt lijkt het een bug te zijn.

Offline ThomasC.

  • Lid
Computer sluit niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/07, 23:52:47 »
Daar had iemand een keer eerder problemen mee.
Kijk even of je aan deze berichten wat hebt:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/185080#p185080
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline lcup

  • Lid
Computer sluit niet af
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/08, 11:48:15 »
Op een van de links heb ik inderdaad nog iets gevonden over de netwerkverbinding. Ik zag bij  Beheer/Netwerkhulpmiddelen de loopback (lo) bovenaan in het lijstje staan en heb toen gekozen voor de ethernetkaart met vaste DHCP.  Daarna kon ik de computer helemaal uitschakelen. Jammer genoeg werkte het maar één keer. Nu wordt weer alleen de harde schijf uitgeschakeld en lijkt het allemaal niets meer uit te maken.

Nog even iets uit het hardwareoverzicht;
Info.udi string /org/freedesktop/Hal/evices/acpi_CPU0
Linux acpi_path string processor/acpi/processor/CPU0
Linux acpi-type  int   (0x1)

Toch ga ik hier niet meer teveel tijd aan besteden. Dan maar hopen dat dit in een volgende release beter werkt.

Computer sluit niet af
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/08, 19:33:54 »
Het zou mij verbazen als het een bug is.

Kijk even goed rond in de zoekfunctie - er is ettelijke keren over geschreven :-)

Offline lcup

  • Lid
Computer sluit niet af
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/09, 10:28:09 »
Het zal vast nog wel worden opgelost, maar wat bij de ene persoon werkt lukt bij een ander weer niet. Ik ga nu maar eens verder. Zo werkt ook een flatbedscanner van Medion nog niet hoewel die wel in de usblijst staat. Volgens de upgradeadvisor van Windows werkt de scanner in vista sowieso niet meer. Zou leuk zijn als het in Ubuntu wel lukt.