Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Brother MFC-465CN print probleem met UNR  (gelezen 1787 keer)

Offline ub_novice

  • Lid
(Opgelost) Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Gepost op: 2010/02/10, 19:38:43 »
LS,
Heb een Toshiba NB305 aangeschaft omdat mijn IBM T42 de geest heeft gegeven.
(Als iemand interesse heeft in de T42 voor onderdelen laat dit even weten).
Heb naast Windows 7 starter Ubuntu Netbook Remix geïnstalleerd en werkt het merendeel van de NB305 functies probleemloos.
Voor de printer installatie eerst dezelfde procedure gevolgd als indertijd met de IBM T42 onder Hardy en heeft dit t/m Jaunty goed gewerkt, Karmic niet geprobeerd omdat de T42 sneuvelde.
Bij de NB305 lukte de installatie van de printer gedeeltelijk maar kreeg alleen een USB printer.
Op het Forum gesnuffeld en het draadje voor de Brother MFC-540CN gevolgd.
Eerst met Synaptic de geïnstalleerde Brother software verwijderd en daarna de via Synaptic gevonden brotherlprxxxxx extra en de brothercupsxxxx extra geïnstalleerd. De installatie middels beheer/printer gecomplementeerd en heb nu een bijna goed werkende netwerk printer.
Wanneer ik de Ubuntu test pagina afdruk ben ik van boven gezien zo´n 30% van het Ubuntu logo en de tekst kwijt. Dit is ook het geval met de afdrukken uit OpenOffice, GLabels en GEdit.

De vraag is: Hoe krijg ik de alignment van het papier in orde? Vanuit Windows op andere PC werkt alles naar behoren.

BVD voor jullie reacties,
ub_novice
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 15:37:01 door ub_novice »
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline Rinse

  • Lid
Re: Brother MFC-465CN print probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/10, 21:03:00 »
ik heb geen antwoord, maar dit probleem viel mij vandaag ook op toen ik via ipp naar mijn brother mfc 240 c ging afdrukken.
De afdruk wordt te hoog op het papier gepositioneerd.
Ik ga dat volgende week uitzoeken, mocht je in de tussentijd geen oplossing hebben gevonden, dan meld ik me hier wel weer ;)

Offline ub_novice

  • Lid
Re: Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/13, 14:39:08 »
Heb de oplossing gevonden op het Duitse forum.
Ga naar --> http://wiki.ubuntuusers.de/Brother/Drucker
en helemaal onderaan staat de oplossing ; Papertype van Letter naar A4 veranderen en cups re-starten en voila het werkt.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/13, 14:53:03 door ub_novice »
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline ub_novice

  • Lid
Re: (Opgelost) Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/13, 14:57:16 »
LS,
Heb een Toshiba NB305 aangeschaft omdat mijn IBM T42 de geest heeft gegeven.
(Als iemand interesse heeft in de T42 voor onderdelen laat dit even weten).
Heb naast Windows 7 starter Ubuntu Netbook Remix geïnstalleerd en werkt het merendeel van de NB305 functies probleemloos.
Voor de printer installatie eerst dezelfde procedure gevolgd als indertijd met de IBM T42 onder Hardy en heeft dit t/m Jaunty goed gewerkt, Karmic niet geprobeerd omdat de T42 sneuvelde.
Bij de NB305 lukte de installatie van de printer gedeeltelijk maar kreeg alleen een USB printer.
Op het Forum gesnuffeld en het draadje voor de Brother MFC-540CN gevolgd.
Eerst met Synaptic de geïnstalleerde Brother software verwijderd en daarna de via Synaptic gevonden brotherlprxxxxx extra en de brothercupsxxxx extra geïnstalleerd. De installatie middels beheer/printer gecomplementeerd en heb nu een bijna goed werkende netwerk printer.
Wanneer ik de Ubuntu test pagina afdruk ben ik van boven gezien zo´n 30% van het Ubuntu logo en de tekst kwijt. Dit is ook het geval met de afdrukken uit OpenOffice, GLabels en GEdit.

De vraag is: Hoe krijg ik de alignment van het papier in orde? Vanuit Windows op andere PC werkt alles naar behoren.

BVD voor jullie reacties,
ub_novice

Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline Rinse

  • Lid
Re: Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/13, 15:59:14 »
bedankt voor je reactie!!

Bij mij stond hij inderdaad ook op Letter ingesteld...

Offline frans79

  • Lid
Re: Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/28, 00:02:57 »
Heb de oplossing gevonden op het Duitse forum.
Ga naar --> http://wiki.ubuntuusers.de/Brother/Drucker
en helemaal onderaan staat de oplossing ; Papertype van Letter naar A4 veranderen en cups re-starten en voila het werkt.

Ik snap wat ik moet doen maar als ik hem open met de editor kan ik het niet opslaan.

Offline Rinse

  • Lid
Re: Brother MFC-465CN print probleem met UNR
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/28, 01:01:31 »
Heb de oplossing gevonden op het Duitse forum.
Ga naar --> http://wiki.ubuntuusers.de/Brother/Drucker
en helemaal onderaan staat de oplossing ; Papertype van Letter naar A4 veranderen en cups re-starten en voila het werkt.

Ik snap wat ik moet doen maar als ik hem open met de editor kan ik het niet opslaan.

je kunt ook naar http://localhost:631 gaan en daar het papierformaat wijzigen.

Wat het tekstbestand betreft: systeembestanden kun je niet als gebruiker wijzigen, dus je moet even de editor starten via sudo of gksu.

dus sudo gedit of sudo kwrite