Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ideeën voor Ubuntu-NL  (gelezen 4187 keer)

Ideeën voor Ubuntu-NL
« Gepost op: 2010/10/14, 22:52:21 »
-Help Ubuntu
Duidelijkheid op de homepage van Ubuntu-NL hoe je meer kunt doen om Ubuntu te helpen, bijv. Promotieteam, Forumteam e.d.
-Fotoalbums bijhouden
Een album met foto's van de teamleden (alle teamleden, dus ook van promotieteam, documentatieteam enz. en alleen degenen die willen natuurlijk), een album met foto's van releaseparties, een album met foto's van Ubuntu/Kubuntu in het Nederlands voor nieuwelingen en voor de promotie van het vertaalteam en hun uitstekende vertalingen, een fotoalbum met foto's van (inter)lokale promotie, bijv. dat project van Afrika, dat project van Ubuntu in de bibliotheek, posters ophangen voor de parties enz.
Het mooiste zou zijn als we hier een echt fotoalbum voor zouden hebben, bijv. op Picasaweb, maar kan ook evt. op de wiki.
-Jongeren
Duidelijkheid op de homepage/downloadpagina/feature tour van Ubuntu-NL (kijk maar wat jullie de best plek vinden) waarom Ubuntu/Kubuntu ook geschikt is voor jongeren, bijv. Me Menu, MSN etc.
-Integratie van Identi.ca of Twitter
Beide hebben een widget waarmee je de laatste tweets van een account kunt zien, dit zou handig kunnen zijn voor de Ubuntu-NL Identi.ca en/of Twitter, om zo meer te integreren met sociale netwerken en de cloud
-Ideeën van leden
Duidelijker maken (waar jullie het beste vinden) dat gewone leden ook met ideeën kunnen komen en deze kunnen posten in Forum
-2-wekelijks of maandelijks IRC-teamoverleg
Ik begreep dat dit vroeger het geval was. Misschien handig om dit weer in te voeren, voor punten die maar blijven liggen. En in de maanden van de IRL-meetings kunnen we dit overleg op IRC laten vervallen en in real life doorvoeren (zoals nu ook het geval is bij IRL-meetings).
-Straatpromotie
We zouden evt. ook op "straat" (dus gewoon in real life op plekken), bijv. posters, brieven, boekjes e.d. kunnen verspreiden ter promotie van Ubuntu-NL
-Hoe mee te doen?
Duidelijker maken op de homepage en bovenaan het forum hoe men mee kan doen in de verschillende teams

Dit zijn slechts enkele ideeën, wie weet verzin ik er nog wel meer, maar dit is wat ik totnutoe heb. Wat vinden jullie? :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 17:29:07 »
een idee?

Update deze pagina eens:
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/wieiswie

naast mij staan er nog een paar namen die al maanden weg zijn, en dit is al eerder gevraagd.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/15, 17:32:06 »
Er wordt aan gewerkt aan een andere oplossing voor een dergelijke pagina. Zodat het niet meer steeds bijgewerkt hoeft te worden.
Maar misschien is het geen gek idee om de mensen die niet meer tot het team behoren alvast weg te halen. Kleine aanpassing lijkt me.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/15, 17:41:56 »
Heb hem even snel aangepast. Maar Wazzzaaa heeft gelijk, die pagina zal niet meer lang bestaan.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/15, 17:48:14 »
Hey, goed bezig. Ik reageer alvast op wat puntjes van je.

-Help Ubuntu
Duidelijkheid op de homepage van Ubuntu-NL hoe je meer kunt doen om Ubuntu te helpen, bijv. Promotieteam, Forumteam e.d.
Zoiets? http://ubuntu-nl.org/ubuntunl/doemee
Verder komt dit topic een beetje in de buurt..


-Fotoalbums bijhouden
Een album met foto's van de teamleden (alle teamleden, dus ook van promotieteam, documentatieteam enz. en alleen degenen die willen natuurlijk),
Dit kan via Launchpad. En vziw gaan we meer toe naar het vastleggen van teams en hun leden op LP.
Bekijk bijvoorbeeld het artwork team: https://launchpad.net/~ubuntu-nl-artwork/+mugshots


-Ideeën van leden
Duidelijker maken (waar jullie het beste vinden) dat gewone leden ook met ideeën kunnen komen en deze kunnen posten in Forum
Goed idee. Ik vind dat dat soms ook duidelijker kan. Voor nu kunnen leden dit ook in dit topic melden :).


-2-wekelijks of maandelijks IRC-teamoverleg
Ik begreep dat dit vroeger het geval was. Misschien handig om dit weer in te voeren, voor punten die maar blijven liggen. En in de maanden van de IRL-meetings kunnen we dit overleg op IRC laten vervallen en in real life doorvoeren (zoals nu ook het geval is bij IRL-meetings).
Er is een maandelijks IRC overleg, dus die snap ik niet helemaal. IRL meeting vind ik niet verkeerd. Zo te zien zijn we nu bezig er weer eentje te organiseren he :)

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/15, 19:26:21 »
bedankt Nunslaughter :)

Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/15, 20:48:43 »
@Wazzzaa: Dank voor de input :)
W.b.t. eerste puntje: klopt, maar het zou misschien iets duidelijker mogen op de homepage, dat er iets meer aandacht aan wordt besteed zegmaar :)
W.b.t. dat laatste puntje: dat gaat om 1 keer per maand teamoverleg, niet een open overleg ;)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/15, 21:00:58 »
De hele site van Ubuntu-NL mag wat mij betreft wat minder gericht zijn op Ubuntu-NL en meer op Ubuntu. Een nederlandse versie van Ubuntu.com dus, met een speciaal tabje bovenin voor alles over ubuntu-nl. Om vooral de aandacht te vestigen op Ubuntu zelf, en niet op het meehelpen en zulks. Als zoiets gaat gebeuren, vind ik dat het forum en de chat wat meer aan de website vast mogen zitten. Dat je vanaf de site van ubuntu nederland in één klik op het forum bent, en weer terug. Alles mag wat makkelijker!

Hoe is het trouwens met het forumthema en het thema voor de homepage?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/15, 21:23:03 door Luuk de Leest »

Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/15, 21:16:26 »
@Luuk: Voortgang thema kun je volgen in subforum Artwork.

Ik ben het niet met je eens w.b.t. de website. We zijn een community en het is fijn als je weet hoe je Ubuntu(-NL) kunt helpen. Niet teveel, want Ubuntu moet ook aangeprezen worden, maar het beste van 2 werelden kun je wel combineren.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/15, 21:25:02 »
Ik ben het niet met je eens w.b.t. de website. We zijn een community en het is fijn als je weet hoe je Ubuntu(-NL) kunt helpen.
Maar net zoals op ubuntu.com kan toch wel? Niet op de homepage gaan lopen roepen om hulp, maar een knop in het menu "Community" waarbij dan staat hoe je kunt helpen is toch ook goed? IMO moet de homepage een soort landingspage zijn voor mensen die Ubuntu eigenlijk nog nooit hebben gebruikt en moeten ze daar netjes worden opgevangen met simpele uitleg, screenshots en niet te veel klikken voor downloadlinkjes.

Offline Dakey

  • Lid
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/18, 16:12:16 »
Ideetje:

Ik vind het persoonlijk fijn om de actieve topics op het forum bij te houden in één overzicht zonder inhoud van het topic zelf.

De actieve topics op het NL ubuntu forum: linkje

Gewoon 2 voorbeeldjes:

tweakers: linkje
dutchsnow: linkje

Gewoon lekker overzichtelijk, zonder teveel poespas?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/18, 16:14:45 door Dakey »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ideeën voor Ubuntu-NL
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/18, 18:43:05 »
En als het kan dan ook een "Mijn actieve topics" met daarin alle topics waarin je zelf hebt gereageerd. Zoals op Fok.