Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC  (gelezen 2113 keer)

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Gepost op: 2007/10/30, 15:21:52 »
Na de installatie van de gesloten drivers wil mijn pc niet meer opstarten, behalve dan in recovery mode zonder GUI. Van daar uit wil ik de gesloten drivers verwijderen en de open drivers terug in werking laten treden. Enig probleem is echter dat ik de naam niet meer weet van die pakketten.

De reden van de installatie van de gesloten drivers is simpel: Ik wil wanneer ik wil zowel mijn monitor als mijn TV gebruiken. Is dat ook mogelijk met de open drivers?

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 16:18:25 »
Iemand een oplossing????

Offline eendje

  • Lid
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 16:27:11 »
Kun je niet gewoon in de xorg.conf de driver veranderen in ati en opnieuw opstarten?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 16:31:58 »
Citaat van: eendje
Kun je niet gewoon in de xorg.conf de driver veranderen in ati en opnieuw opstarten?
Ik wil die ATI's juist weg om zo terug de open siurce te gebruiken, aangezien er precies een serieuze bug zit in de gesloten drivers... ;)

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 18:48:34 »
Het probleem dat het niet meer wilde starten is opgelost: Ik heb alles geherinstalleerd, de laatste programma's zijn nu bezig.

Maar nu blijf ik met de vraag: kan je de TV gebruiken naast de monitor zonder de ATI drivers van mijn videokaart?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/30, 20:43:19 »
Met de open source Ati driver in Gutsy Gibbon kan je de externe monitor en tv uitgang (s-video) gebruiken met xrandr.

Let wel op dat je de foute driver(s) goed wist. Kijk op https://help.ubuntu.com/community/RadeonDriver (engelstalig)

Kijk voor goede xrandr documentatie op http://wiki.debian.org/XStrikeForce/HowToRandR12 (ook engelstalig).
Klik links bovenin op Documentatie

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/30, 21:30:18 »
Het is geen s-video uitgang/kabel, maar zo'n gele video ;)

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/30, 23:58:56 »
De bedoeling is gewoon om een mirror screen te hebben. Maar ik ben het beu die onstabiele gesloten drivers te gebruiken. Wanneer niemand een echte oplossing heeft voor dit probleem, kan er dan mij iemand zeggen wat een goede TV kaart is voor Linux en waarbij ik zowel input als output kan genereren en met welke programma's kan dat dan?

Voor de rest een gewone TV kaart die niet té veel kost en voor de gewone analoge kabel. Ondertussen kan ik dan al mijn video's op het gemakje op harde schijf zetten, volgend jaar komt er normaal gezien een Dreambox, dus alles op harde schijf is wel gemakkelijk..

Paretje

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/31, 17:50:34 »
Volgende week heb ik een nieuwe nVidia kaart, zo kan mijn ATI X300 HyperMemory naar de computer van mijn ouders.

Spec van de nieuwe nvidea:
256 MB
2 DVI's
1 s-video
€80

Arny48

  • Gast
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/01, 13:06:45 »
Er is onder Envy een nieuwe ATI driver gevonden.
Toen ik hem ging gebruiken deed Ubuntu wel een beetje raar.
links onderin op het scherm kreeg ik een uitvergrote beeld van wat ik aanklikt met de muis.
Wat ik ook probeerde, hij bleef.
Nu heb ik maar een clean install gedaan en gewoon standaard laat ik Ubuntu 7.10 draaien.
Geen Compiz maar dat komt nog wel.
ben toch van plan om mijn pc te gaan upgraden naar een amd dual core 6400 plus met een Nvidia kaart van 512 Mb

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
ATI drivers zorgen voor onbruikbare PC
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/01, 13:40:52 »
Citaat van: Paretje
Het probleem dat het niet meer wilde starten is opgelost: Ik heb alles geherinstalleerd, de laatste programma's zijn nu bezig.

Maar nu blijf ik met de vraag: kan je de TV gebruiken naast de monitor zonder de ATI drivers van mijn videokaart?
herinstalleren moet niet de oplossing zijn