Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE 4.6SC en videostreamen  (gelezen 737 keer)

Offline force317

  • Lid
KDE 4.6SC en videostreamen
« Gepost op: 2011/01/31, 19:29:14 »
Ik heb dit weekend eens KDE 4.6SC uitgeprobeerd, gewoon door een installatie bovenop Ubuntu 10.10
zoals uitgelegd op de softpedia website.

Ik heb het op dit forum geloof ik in het verleden nog gepost. Met Ubuntu of Linux Mint kan ik perfect
videostreamen vanaf mijn NAS. Ik was benieuwd of het nu - eindelijk - met KDE wel kon ... maar neen, nog steeds niet.

Hoe komt dit toch, dat dit onder Gnome wel kan, en onder KDE niet ? Is dat nu zo moeilijk om in te bouwen ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline siegi

  • Lid
Re: KDE 4.6SC en videostreamen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/31, 19:47:42 »
Ik heb een samba share:

Als ik klikt op de file zal hij eerst de file downloaden en dan afspelen.
Als ik de video wil streamen moet ik rechts klikken op de file > openen met > dragon player

Dit is inderdaad beter geregeld in gnome met gvfs. KDE heeft KIO, wat in principe uitgebreider is dan gvfs. Maar ik denk dat het een fout is vanuit dolphin.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/31, 19:49:57 door siegi »

Offline force317

  • Lid
Re: KDE 4.6SC en videostreamen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/31, 20:15:39 »
Dus Dragon Player kan op de manier die je zegt dan toch streamen ? Interessant, Linux Mint 10 KDE is uitgesteld om er KDE 4.6 in te integreren. Als die uit is, probeer ik het nog eens. Als dit kan, wordt KDE een desktopkeuze die ik ga overwegen voor de laptop. Unity is niet slecht - gebruik ik op mijn netbook - maar is nog niet helemaal af, en Gnome 3 zal in het begin wel dezelfde problemen kennen als KDE4.

KDE 4.6 wordt trouwens positief onthaald. Luister en kijk maar eens naar deze gasten.

http://www.jupiterbroadcasting.com/?p=4953

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline siegi

  • Lid
Re: KDE 4.6SC en videostreamen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 20:25:05 »
Dus Dragon Player kan op de manier die je zegt dan toch streamen ?
Klopt.

Re: KDE 4.6SC en videostreamen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/31, 20:36:24 »
Volgens mij had ik gelezen op kde.org dat Dragon Player juist die mogelijkheid nog niet heeft en dat er een feature request voor klaarlag.
Probeer het anders eens met Bangarang :) (dan wel de 2.0 RC en niet de veroudere 1.0 die in de pakketbronnen zit)