Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother HL2030 in netwerk via USRobotics  (gelezen 944 keer)

Ralphius

  • Gast
Brother HL2030 in netwerk via USRobotics
« Gepost op: 2008/10/27, 23:38:16 »
Hallo

Ik wou m'n printer Brother HL2030 in een netwerk met 3 computers benaderen, als die printer rechtstreeks op één van die pc's is aangesloten, is er geen probleem, maar de 3 computers staan in netwerk via een USRobotics Wireless MAXg Router (USR5465). Deze router biedt de mogelijkheid om een printer als een netwerkprinter usb-gewijze aan te sluiten. Wat heel fijn is , is dat de handeleiding een mooie beschrijving geeft van hoe cups moet worden ingesteld. Maar spijtig genoeg slaag ik er niet in om zelfs maar een testpagina af te drukken. Eender via welk protocol dan ook, het lukt niet. Zelfs niet wanneer ik hem bij wijze van laatste hoop eens als een parallel poort printer liet werken.

Ik post even dit probleem hier omdat ik denk dat zowel de router als de printer vrij populaire merken zijn, en misschien zijn er nog mensen die dit probleem reeds hebben voorgehad.

Overigens, op twee van de drie computers kan ik ook booten in Xp, heb dit even gedaan, omdat ik er niet uit kwam, bij wijze van test en daar werkt het wel onmiddellijk goed.

hopende op de missing link naar de oplossing....

groet

R.

Ralphius

  • Gast
Brother HL2030 in netwerk via USRobotics
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 19:58:42 »
ik heb ook al de ufw firewall en de firewall van de router voor eventjes uitgeschakeld , maar dat was het ook niet....

Ralphius

  • Gast
Brother HL2030 in netwerk via USRobotics
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 00:16:12 »
niemand ervaring met een UsRobotics router?