Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [NIET OPGELOST] Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1  (gelezen 3259 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Ik probeer nu al een paar dagen een verbinding te maken met mijn HTC TP. Ik gebruik Ubuntu 9.10 64-bits. Wie heeft er een goede handleiding (liefst in het Nederlands) die wel werkt?

(heb allerlei oude threads geprobeerd die niet meer actueel zijn/niet werken/niet alle software meer voorhanden is in Synaptic)
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 20:19:48 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 20:51:18 »
PS. Ik hoef niet eens te kunnen synchroniseren, wil alleen bestanden kunnen ophalen/overzetten naar mijn telefoon.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 21:17:45 »
Als je bluetooth hebt kun je toch eenvoudig hiermee een bestand verzenden? Dit is manier waarmee ik het met een E71, N900 doe. Voor de rest weet ik helaas niets van Windows Mobile.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 22:06:52 »
ik heb geen bluetooth op mijn computer. geen oplossing voor mij. het moet dus via een usb cabeltje.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline 3rwin

  • Lid
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/14, 22:09:30 »
Op Windows Mobile: "Instellingen>Verbindingen>USB aan pc" daar kiezen voor het usb-verbinding type "Diskdrive".

Vervolgens is het in Ubuntu mogelijk deze te benaderen na het aankoppelen van de smartphone. Zonder dat er overige software geïnstalleerd hoeft te worden.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 01:08:31 door 3rwin »

Offline timosha

  • Lid
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 21:06:19 »
Ik probeer nu al een paar dagen een verbinding te maken met mijn HTC TP. Ik gebruik Ubuntu 9.10 64-bits. Wie heeft er een goede handleiding (liefst in het Nederlands) die wel werkt?

(heb allerlei oude threads geprobeerd die niet meer actueel zijn/niet werken/niet alle software meer voorhanden is in Synaptic)

Installer via Synaptic Packet Manager alles wat synce heet. Dan werkt het. Als je ook nog synce-gvfs installeert kann je door rechts te klikken op het panel iccontje met nautilus naar je HTC TP.

Werkt bij mij perfect met een HTC TyTN II en Windows Mobile 6.1
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/18, 13:17:21 »
@3rwin: Jouw oplossing werkt alleen als in je telefoon een geheugenkaart aanwezig is. Die heb ik er niet in zitten.

@timosha: Heb je dit zelf geprobeerd onder 9.10? Ik had al een keer alles met Synce en wat er op leek geinstalleerd maar dan werkte het nog niet. synce-gvfs zit niet in de pakketlijst van 9.10 (wel ergens een niet-geautoriseerde evrsie gevanden maar dat werkte ook niet).
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/18, 13:36:20 »
Is niet zo moeilijk.

Ga naar toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum en download in hulpmiddelen Multisync. Met multisync kun je bestanden (cab) installeren en je hebt een commander functie voor je bestanden over en weer te sluizen.
Succes

Guido
Who is Bill?

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/18, 13:53:10 »
@Guido: Werkt dit bij jou onder 9.10? Heb nl. ook Multisync geinstalleerd, samen met SynCE en nog wat synchronisatie programma's, maar werkte niet ...
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/18, 16:36:43 »
ja werkt hier goed. ik heb alleen multisync geinstalleerd verder niks
en ik gebruik ook TP met WM 6.5
Who is Bill?

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: Verbinding maken met HTC Touch Pro / Windows Mobile 6.1
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/19, 10:13:07 »
@guido

lukt het jou ook te synchroniseren met thunderbird of evolution? Ik krijg dat maar niet voor elkaar...