Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden kopiëren  (gelezen 809 keer)

Offline lcup

  • Lid
Bestanden kopiëren
« Gepost op: 2008/04/18, 10:39:34 »
Omdat ik in een andere draad lees over kopiëerproblemen, en omdat bestanden nu eenmaal het belangrijkste zijn, vraag ik het toch nog maar eens.

Krijg ik problemen als ik de map Documenten en de verborgen Evolutionmap (in de Home) kopiëer naar een Windows NTFS-partitie en die na de installatie van Hardy weer terugzet. Ik vraag het vooral omdat de eigendomsrechten in Linux zo belangrijk zijn.

Groet.

Offline ivo

  • Lid
Bestanden kopiëren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 11:01:51 »
Niet als je het zo doet.

Open een terminal venster en zorg dat je in je home direcory staat.

Tik in (let goed op de PUNTEN. De verborgen map Evolution is verborgen omdat er een PUNT voor staat.)

tar cvf veilig.tar ./Documenten ./.EvolutionVervolgens kopieer je de veilig.tar naar je NTFS systeem.

Na de installatie van Hardy kopieer je de veilig.tar van NTFS weer terug naar je home directory en tik je weer vanuit je home directory in een terminalvenster in

tar xpvf veilig.tarOp deze manier zitten al je bestandsnamen en permissies in het tar bestand en loo je geen risico met het NTFS systeem.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline lcup

  • Lid
Bestanden kopiëren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 12:33:23 »
Heb dit maar meteen uitgeprint.

Bestanden kopiëren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 22:49:03 »
Hallo, Evolution heeft ook een optie om een backup te maken; dat zit onder Bestand en dan iets met exporteren meen ik, of gewoon backuppen. Dan worden je mappen en afspraken naar een tar.gz-bestand geschreven, dat je tijdelijk - tijdens installatie van 8.04 - even elders moet parkeren. Daarna kun je dat weer importeren.

Groet, Paul.